Představte si, že by se jel vytrvalostní závod po vzoru skutečného Le Mans. Tedy dvě rozdílné výkonnostní skupiny. Takže by se na startu mohly potkat podvozky Pan Car a pak TT-01 (nebo LRP S10).
Kategorie by se hodnotily samozřejmě zvláště. Zde by tedy jely v podstatě vozy LMP1 a pak pomalejší „GT“.
Proto jsem se rozhodl dnes otestovat o kolik bude Pan Car rychlejší jak podvozek TT-01E. Oba typy vlastním a tak nebyl problém je připravit a projet. Nastavení TT-01 bylo takové, jak bude na všech vytrvalostních závodech Tamiya TT-01.
Na dráze Globus jsem tedy vedle sebe postavil podvozky s následujícím vybavením a nastavením:
Serpent S100 Pan Car
Motor: SP Ultrasportsman 21.5 (nečasován)
Regulátor: Nosram Pearl V2 (FEEL 1, BOOST 8)
Akumulátor: LiPo 2S Nosram 5600 mAh 50C
Pneu: mechová kola Corally
Převodový poměr: 3.4
Karoserie: Sophia GT
Tamiya TT-01E
Motor: Johnson 540-J
Regulátor: TEKIN FX-R
Akumulátor: LiPo 2S Zippy 4000 mAh, 25C
Pneu: Take Off CS27R
Převodový poměr: 55/25 (5.72 koncový)
Karoserie: Mazda RX7 GT
A jak to dopadlo ?
Dala se očekávat vyšší rychlost Pan Car modelu a to se i potvrdilo. Rozdíl byl znatelný a to jsem neměl v modelu například motor LRP X12 21.5T, který je zcela jistě výkonější jak nynější varianta. Také jsem nepoužil například regulaci LRP SXX Stock Spec V2 v maximálním nastavení atd.
Zjistil jsem že maximální rychlost mého Pan Caru byla 45 km/h a u TT-01 to bylo 34 km/h. A to je již rozdíl hodný úvahy. Když pak mohu teoreticky Pan Car výrazně zrychlit. Naopak TT-01E mi již více nepojede. Snad jen díky lepším baterkám přeci jen o chloupek více.
Proto by museli být piloti hodně ohleduplní a mnohem rychlejší týmy by museli brát ohled na pomalešjí kolegy na trati a obráceně. Při skutečném Le Mans t taky jde…
Video ukazuje rozdíly s tím, že u obou modelů se měřila i TOP SPEED. Pro vzájemné srovnání.
Každopádně jízda obou kategorií není nereálná. Ovšem bez řádné disciplíny to nepůjde. To rozodně ne. A to i s přihlédnutím na fakt, že se mohou na start postavit i juniorské týmy s modelem TT-01E.