Open Challenge Brandýs nad Labem – online report

Igor Vlahovič


16.3.2012 – report začíná

 

Na závody po naší republice již jezdím standardně. Jednou jsem v Trutnově, jednou zase v Brnadýse. V Brandýse jsem  již podruhé.

Proč jezdím na závody tak daleko ? Protože se mi prostě líbí. Pravda, že náklady jsou vyšší, ale za ten prožitý závodní den mi to prostě h s převodovým poměrem mohou být rozdílystojí.

Po příjezdu na hotel jsem se ubytoval, na pokoji oživil LiPo a hurá do haly. Ta již byla postavená a někteří již trénují.

Honza Blahovský ladil časomíru, ozvučení a kontroloval trať. David Čermák z RC techniky tvořil depo včetně prodeje náhradních dílů.

Pořadatel pan Honza Domanský je také na místě a vše kontroluje.

Já se pozdravil se všemi přítomnými a šel vyzkoušet můj Xray T2R s motorem SP Ultrasportsmann 21.5 s převodem 5.95. Pohodová rychlost s vlažným motorem a spotřebou.

Pojedu nakonec pouze kategorii Hobby, kde budu testovat kamerku a karoserie bude Lamborghini Gallardo. Přesně ta, co pojede ONE LAP. Ono natáčení modelů v pomalé rychlosti bude mnohem zajímavější a mám v hlavě spoustu nápadů.

Po krátkém testu, kde jsem zjistil, že mi to opravdu fungujem, jsem nyní na baru, popíjím víno, kouřím doutník a napsal jsem tyto úvodní řádky.

Následuje návrat na pokoj, sprcha a odpočinek na zítra.

Jinak dráha je zajímavá a i poměrně rychlá. Tedy ne pro můj model :-).

Takže zítra naviděnou. V galerii již máte pár fotek ze dne 16.3.2012.

 

17.3.2012 – závodní den

 

Dobré ráno všem. Je 7 hodin a já na hotelovém pokoji nabíjím model a píšu první postřehy z rána:

– večer na baru byl pohodvý a zábavný

– noc byla klidná a noční klid byl dodržen 🙂

– vyspal jsem se do růžova

– za malou chvíli se přesunu do haly, kde již bude zcela jistě plno

– venku to vypadá na krásný jarní den

Tak depa se nám pomalu naplňují a na tribuně stojí piloti a ladí svoje stroje. Já otestoval model Gallarda oproti druhým jezdcům z kategorie Hobby a bude to hodně zajímavé srovnání. Jedu regulátor LRP SPX Stock Spec a zde není přímo nastavitelný ZERO BOOST. Takže pojedu nastavení 1, což je SMOOTH akcelerace a uvidím v kvalifikaci rozdíly. Také jedu motor podstatně slabší než například LRP X12. Takže i v dobře nastavených předpisech mohou být rozdíly. Ale předpokládám, že minimální. Ale proto jsem dnes také přijel, abych vše zjistil.

Registrace je v plném proudu a závod bude řídit Honza Blahovský. Tím pádem se můžeme těšit na komentáře, hudbu a smršť pohodových výrazů. A o tom také závody jsou.

Je čas jít na snídani :-).

Někteří jezdci se při potvrzení registrace ptali, zda mohou k placení využít slevové kupóny ze seriálu Xray Challenge. Tak toto zde opravdu není možné, a to ani v budoucnu. O zábavu je tedy postaráno již od rána :-).

Jinak snídaně byla výtečná.

Já jsem zapnul Holux GPSport 245 a v hale mám signál ze satelitu. Takže pokud bude spojení stabilní, budu mít údaje z jízdy – rychlost, vzdálenost atd. A navíc připevňuji na karoserii kamerku na její první pozici. Jak již bylo zmíněno, vypadá to na pohodový závodní dne plný pokusů a poznání.

Dnes se jede premiéra kategorie 1/12. Modely jsou pekelně rychlé a mnozí brousí mechové pneumatiky – tak jako Michal Blahovský. Ten nejede nic jiného než značku Serpent. Jak onroad S411 tak i právě 1/12.

Jinak  je kolem mne mnoho známých tváří z minulého závodu.

Tak Holux GPSport 245 ztrácí signál. A tak z této zábavy nic nebude. Ale na ONE LAP nebude problém. Ale kamerka na modelu bude.

Honza Blahovský vyvěsil skupiny jezdců v kategoriích. Jdu je vyfotit a bude rozprava.

Tak a v galerii máte listiny jezdců. I kategorie Hobby je hodně obsazená. To bude paráda. My zde čekáme na rozpravu a pak již budeme závodit.

Na rozpravě se vyfotily modely, jezdci. Sdělilo se podstatné, a to včetně nadcházejícího MČR a my jdeme na první kolo kvalifikací.

 

Kvalifikace 1

Formule 1 – pouze 4 modely na startu. Ihned o první jízdy hraje hudba na pozadí a Honza Blahovský začal komentáře. Krásně slyším i v hale v místě depa. Ozvučení je tedy zde velmi dobré.  Pole naprosto ovládl a bude tomu tak po celý závod Ivo Trojan. Zbytek pole je již poměrně vyrovnán. Ale Ivo ujel ostatním o cca 5 okruhů.

TC Open – početná skupina. V první skupině se o prvenství přetahovali Karel Štěpánek a Ondra Polívka. Jan Neuwirt jim nestačil až tak sekundovat. V další skupině bylo znát zrychlení v poli. Pavel Švec dal o sobě vědět v druhé skupině před soupeři. Jako jediný ze skupiny zajel BEST LAP pod 12 sekund. V další to bylo opět o něco lepší. Jan Domanský dokázal najet 26 okruhů. Ale zde to bylo již hodně vyrovnané a rozdíly mezi jezdci byly podstatně menší. V nejrychlejší skupině dojel první Michal Blahovský před kolegy ze zahraničí. Ano, jsou tu opět jezdci z venku. Jména znám již z minulého závodu.

Hobby – dvě skupiny a nové tváře v kategorii. V té první byl nejrychlejší, a to i na pohled Martin Končel. Vyrovnanou partii s nim jel Michal Pulščák. Oba nájezd 19 kol a čas 15 sekund na kolo. Ve druhé kroužil i Dodo Ťažký s modelem GT, aby si zajezdil. Přirozeně najel nejvíce kol, ale bral ohledy na mnohem pomalejěí modely. Druhý dojel Michal Kneys, který je zatím nejrychlejší s nájezdem 21 kol a kolem 13,844. Igor Vlahovič nakroužil o kolo méně a best lap zatím 14.527. A to při převedu 5.97, motoru 21.5T SP Ultrasportsman a na LRP SPX Stock Spec nastavení tovární, tedy 3. Aby se vyrovnal nejrychlejšímu Michalovi, musel by Igor nastavit jinak regulátor a nebo dát těžší převod. Ale i tak je jízda pomalá a velmi příjemná. Na této jízdě byla umístěna na modelu Gallarda kamera ve směru jízdy. Záběry jsou poměrně slušné a budou namixovány do záznamu.

Spotřeba u mého modelu za 5 minut jízdy: 565 mAh !!!

1/12 – dvě skupiny ohledně rychlostích rozdílů mezi jezdci. Václav Podlešák zvítězil v první skupině s nájezdem 24 kol. Ta druhá byla opravdu rychlá, velmi rychlá. Například vítěz Michal Blahovský zajel kolo pod 10 sekund. Druhý byl Jan Domanský, třetí pak Saša Kukan.

 

Kvalifikace 2

Formule 1 – jak se dalo předpokládat, Ivo Trojan opět první a s vylepšeným nájezdem. Aleš Matiášek a Vladimír Čížek si vylepšili nájezdy také.

TC Open – mnoho jezdců poladilo a zrychlilo. A to ve všech skupinách této kategorie. Není možné všechny vyjmenovat, ale pro příklad: Ondra Polívka, Karel Štěpánek,  Jan Neuwirth, Petr Pšondr ve skupině číslo 1. Ve druhé to dokázali Jirka Kolman, Ladislav Beran, Jiří Mašek či Radek Štěrba. Dále pak Jan Domanský, Míra Červ. A i v nejsilnější skupině to byli Michal Blahovský či Víťa Hola.

Hobby – na další jízdu jsem umístil kameru na zadní část vozu. Budu nyní snímat vše, co se děje za vozem. Navíc jsem nastavil na regulaci parametr zrychlení na 5. A výsledek ? Došlo ke zlepšení, ale na vedoucího Michala Kneyse stále ztrácím. A tak na další jízdu nastavím schválně na regulaci stupeň 8. Každopádně Dodo jedzil za Igorem co nejvíce nalepen, aby byl na kameře. Patrik Sarina se také dostal na nájezd 21. kol. 20 kol najeli Michal Pulščak či Martin Končel. Celkově je zde pohodová jízda. A Gallardo je po GTčku nejnižší placka v poli.

1/12 – v první skupině modely ještě tak neletí. Ale v druhé je to nářez. Diváci sledují z galerie všechny jízdy a toto je překvapí určitě nejvíce. Nejmenší a zárověň nejrychlejší auta na dráze. TOP pilot opět Michal Blahovský.

 

Kvalifikace 3

Formule 1 – Ivo Trojan se již nezlepšil. Zato Aleš Matiášek ještě ano. Václav Spitálský za sebou ponechal už jen Vladimíra Čížka.

TC Open – zde stále dochází u jezdců k lepším nájezdům. Nyní se z tohoto úspěchu mohli radovat Michal Macháček, Radek Křelina, Otto Vízek  a další. Rado Ďuraňa se zařadil na třetí pozici za Michala Blahovského a Víťu Holu. Rado je spokojen se svým mechanikem, jak mu nastavil model. Finále A bude zřejmě za asistence zahraničních jezdců. Komentář Honzy Blahovského stále neúnavně pokračuje. A to ještě není finále. Michal Blahovský, Jirka Opl a další si opět polepšili.

Hobby – junioři, ale i OLD Boys. Prostě v této kategorii jedou jezdci, co sbírají zkušenosti a nebo mají rádi pomalou oddychovou jízdu. Tak ani časování na 8 nestačí na Michala Kneyse. Je rychlejší jako můj model. Zde tedy na regulaci LRP SPX Stock Spec v kombinaci s motorem SP 21.5 Ultrasportsman není převod 5.95 konkurenční. V mém případě bych musel zvolit těžší převod. abych stačil. Jaromír Benda si vylepšil nájedz v první skupině na 19 kol. A také Jiří Lopata. na poslední kvalifikaci nastavím těžší převod, byť to nebude dle regulí. Ale musím zjistit optimální nastavení pro tuto kategorii v této komnbinaci elektroniky.

Já již rychle zpracoval krátkou upoutávku z onboard kamerky mého Lamborghini Gallardo. Zatím bez hudby a úprav. Finále bude vypadat zcela jinak. Každopádně pomalejší jízda je pro kameru a snímání lepší.

1/12 – opět malé modely při rychlé jízdě. I ve slabší skupině se jezdci snaží zajet lépe – Václav Podlešák či Vladimír Strnad st.

Na tomto závodě jsem se dozvěděl, že se v rámvi MČR ET v Holešově pojede vložená kategorie 1/12. Jinak Vás všechny zdraví předseda sekce ET 1/10 Zdeněk Beneš, který se na nás přijel podívat.

 

Kvalifikace 4

Formule 1 – řeklo by se, že v posledním kole již mají všichni naladěno. Ale stále je zde prostor pro zlepšení. Příkladem zde mohou být skoro všichni jezdci – Matiášek, Špitalský a Čížek.

TC Open – zejména druhá skupina v čele s Láďou Beranem vylepšila opět nájezdy. Byl to i Pavel Švec, Jiří Kolman či Josef Dušánek. Špička kategorie dojela v čele s Víťou Holou následován Rado Ďuraňou. Michal Blahovksý jízdu nedokončil.

Hobby – zde jsem tedy zvolil koncový převod 5.30 a na regulaci jsem nechal stupeň 8. A jak to dopadlo vůči Michalovi Kneysovi, který byl doposud o sekundu rychlejší na kolo ? Nepomohlo to. Stále jsem pomalý. Sice jsem si vylepšil nájezd, ale kolo jem opět pomalu dostal. Motor SP Ultasportsman je vlmi slabý a těžký přeod a časování pomocí regulátoru mu škodí. Motor se nevytočí při těžkém převodu a pak již více topí (ale pozor, nemá 80°, ale tak 40°). Michal Kneys jede motor LRP X12 21.5, předepsaný převod. A je to zcela někde jinde. Klasická plechovka Johnson taky není konkurenční. V každém případě je to pro mne důležité zjištění. A pro mnohé z vás také. Spotřeba při variantě převodu 5.3 a časování regulátoru na 8 – 700 mAh. Takže šla nahoru spotřeba, ale ne výkon.

1/12 – TQ na startu této kategorie bude mít Michal Blahovský. Za něj se postaví Jan Domanský a pak Ivo Gombík. Na oficiální výsledky si počkáme ještě chvíli.

V galerii budou pak pořadí na finálové jízdy.

 

Finále 1

Formule 1 – jak se dalo očekáva, Ivo Trojan vítězí s dostatečným náskokem a nemá dnes konkurenta. Aleš Matiášek druhý, třetí pak Vláďa Čížek.

TC Open – D finále: zde vítězí Jirka Mašek ve velmi vyovnaném souboji s Dodo Ťažkým. Třetí Michal Macháček. A Dodo s Michalem si opět ještě vylepšili výsledek. C finále: JIří Kolman (25 kol), Pavel Švec (25 kol) a oba zlepšení. Třetí v jízdě Michal Kneys (25 kol). B finále: Arnold Lorenz, Ivo Gombík sen., Míra Červ. A finále: krásné finále, ukázková jízda, jak by to mělo vypadat. Krásný předjížděcí manévr Rado Ďurani. Vítězí Michal Blahovský, druhý Víťa Hola a třetí Martin Wunche.

Hobby – B finále bylo hodně zajímavé stylem jízdy. Někteří lovili modely po trati. Ale hezky jel a vítězství si zasloužil Aleš Matiášek. Ale ani mladý Jakub Kukan nejel vůbec špatně. A finále bylo hodně adrenalinové. Igor Vlahovič stále nestačí. Michal Kneys s podvozkem Schumacher v čele a bez problémů. Igor ztratil po nárazu kameru z modelu a pak s utrženou baterií udržel druhé místo. Ale třetí Michal Pulščák zrychlil a kdyby nedělal chyby, bylo by to jinak. Ale jízda nebyla čistá. Třetí jezdec v jízdě zrychlil. Čím to může být, když v kvalifikacích byl pomalejší ? Převod ? Porušení ZERO BOOSTU ? Nebo tak skvělé ruce ?

Ostatně na videu vše uvidíte:

1/12 – všechny modely na startu. Kraloval Michal Blahovský, který jel jako stroj a nandal nejlepším soupeřům 3 kola. Druhý nejlepší pak Jan Domanský, třetí Ivo Gobík st. Ještě se jich držel Saša Kukan.

 

Finále 2

Formule 1 – kdo asi bude vítězem této kategorie ? Ano, bude jím Ivo Trojan. A na dalších pozicích to bude stejné. Viz předešlá jízda.

TC Open – D finále: zde nyní dojel první Petr Pšondr a zamýchal pořadím. Soupeřil s Dodo Ťažkým. C finále: Michal Kneys vítězí a i on míchá pořadím v této skupině. B finále: Ivo Gombík st. vítětězem jízdy. A finále. Máme vítěze této skupiny – je jím Michal Blahovský před Víťou Holou. O třetím místě se ještě bude rozhodovat.

Hobby – v B finále udělal radost tátovi Jakub Kukan, který dal soupeřům i dvě kola. Jiří Lopata dojel druhý a i zde se vše zamíchalo. A finále dopadlo nyní výborně pro Igora Vlahoviče, který si jel konečně svoje. Po startu na kameře krásný souboj s Michalem Knysem, který se potýkal s výkonem motoru. Michal Pulščák byl opět rychlý. Dodo Ťažký kryl Igorovi záda modelem GT.

Zde máte onboard záznam o A do Z.

1/12 – Michal Blahovský se dnes podruhé raduje z titulu. Saša Kukan druhým místem způsobil, že se zde bude o další místa bojovat i nadále. I třetí Ivo Gombík jel skvěle.