NÁRODNÍ MISTROVSTVÍ KATEGORIE TC STOCK

Martin Kořínek


NÁRODNÍ MISTROVSTVÍ KATEGORIE TC STOCK bude, byť neoficiální a to 7.dubna 2012 v Holešově, a to díky podnětům i názorům Vás závodníků.

Uskuteční se jako součást závěrečného závodu XRAY CHALLENGE MORAVA, tedy jednodenního závodu, avšak kategorie STOCK bude mít 4 kvalifikační jízdy + 3 finále.

 

Technická pravidla jsou jasná, obliba kategorie STOCK (vlastně jediného nyní žijícího „stocku“) při závodech XRAY CHALLENGE je naprosto zřejmá a tudíž by byla hloupost vypsat STOCK v jiném technickém znění.

 

Informace k závodu / bude Vás zajímat:

● datum konání 7.dubna 2012

● místo konání sportovní hala Holešov v ulici Smetanovy sady 630

● neoficiální mistrovství ČR kategorie STOCK

● vyhlášení závodu ihned po skončení včetně pohárů pro nejlepší včetně juniorů

● 4 kvalifikační jízdy – 2 lepší výsledky se sčítají

● 3 finálové jízdy – 2 lepší výsledky se sčítají

● časomíra Pavel Magda

● technická kontrola + ředitel závodu Martin Kořínek

 

Technická pravidla:

● všechny podvozky Touring Car dle pravidel EFRA a IFMAR

● povolená regulace NOSRAM PEARL

» kontrolní známka „X“ na regulaci = záruka povolené regulace + záruka okamžité

výměny při závodě

» nastavení regulace v modu 3 na výkonový profil 0 = „Zero Boost“

● povolený motor NOSRAM PURE 9,5T

» kontrolní známka „X“ na motoru = záruka povoleného motoru + záruka okamžité

výměny při závodě

» nastavení časování motoru na mínus 10°

» zákaz používat v motoru jiný typ rotoru a jakkoliv upravovat motor

● povolené nalepené pneu CORALLY STCC, zakoupené u pořadatele na tomto závodě

» kontrolní známka uvnitř každého ráfku

» zvýhodněná cena 600Kč (stejně označené pneumatiky budou předepsány i pro GRAND

FINALE XRAY CHALLENGE v Trenčíně

● mazání na pneu volné

● všechny baterie max. 7,4V NiCd, NiMh nebo LiPo v pevném pouzdře

 

Přihlášky jednoduše k 11.závodu XRAY CHALLENGE MORAVA 7.dubna 2012 do kategorie STOCK na webu www.myrcm.ch.

 

Na závěr

Dovolte mě na závěr trošku osvítit počátek nyní velmi oblíbeného „stocku“ při závodech XRAY CHALLENGE.

 

Když jsem před více než rokem začal přemýšlet o kategorii pro početnou střední část závodníků, kteří si jednoduše řečeno chtějí naplno užít závodní jízdu, ale jejich schopnosti nejsou natolik dobré, že auto osazené silným motorem je nad jejich možnosti rozumného ovládání, zadání nebo-li volba nebyla vůbec snadná.

 

Věděl jsem, že auto nesmí svým výkonem nudit piloty slušných dovedností a na druhé straně není žádáno auto, které je citlivé na přidávání plynu. Samozřejmě musíme brát v potaz nejen brutální zrychlení, ale výrazně vyšší nájezdové rychlosti do zatáček. Jenže to nebylo vše, byla tu ještě finanční stránka celé věci a to byl vždy v kategorii STOCK problém. Proč? Protože movitější závodníci neustále utráceli za nejnovější specifikace stockových regulací a motorů a tím doslova znechucovali závodění většině ostatních.

 

Jak to celé dopadlo vidíte již téměř rok. Máme tu STOCK, kdy všem jedou auta stejně, jelikož máme stejný motor i regulaci a obsazenost/obliba této kategorie je v ČR veliká.