Závodní seriály z mého pohledu

Igor Vlahovič


Souhrn je ze sezóny zima 2011/2012.

POZOR !!! Předem upozorňuji, že se jedná o můj vlastní názor a zkušenosti pramenící z jednotlivých seriálů. Ostatní se mnou nemusí souhlasit a ti, kteří pravidelně jezdí sami ví, kde se jim líbí nejvíce.

Dále také POZOR !!! Moje osobní seřazení závodních seriálů nepoukazuje na celkovou úroveň.

U každého seriálu tedy v odrážkách sděluji moje hlavní postřehy a s čím lze na tom místě počítat.

Jedná se v současné době o tyto závody onroad 1/10 ET – Mibosport Cup, Xray Nosram Challenge Holešov, Open Tour Trutnov, Open Challenge Brandýs nad Labem, Ostrava Cup.

 

Open Tour Trutnov

– opravdu pohodová atmosféra po celý den

– žádné prodlevy

– decentní hudba při jízdě

– komentování jízdy a to každé skupiny a to nejen pro jezdce, ale i diváky

– držení jezdců „na uzdě“. Pak není na tribuně slyšet dohadování a je tam i minimum emocí

– na vyhlášení velmi slušná účast

– je to pro mne však poněkud daleko a největší položkou je tedy PHM. A cesta trvá také delší dobu (chybí tam dálnice :-))

– výsledky nejsou prozatím online

– kategorie Formule 1, GT, TC Open a Hobby

– možnost platit kartou za náhradní díly přímo na závodě

– občerstvení

 

Open Challenge Brandýs nad Labem

– zde bych to postavil na úroveň Open Tour Trutnov, protože tento závod řídili naposledy stejní lidé

– v podstatě je to kopie výše uvedeného závodu a jsou si tedy i hodně podobné. Proto popis je shodný s tím výše uvedeným

– je to opět daleko pro jezdce z Moravy, ale aspoň je tam možné dojet „pohodlně“ po dálnici D1 🙂

– kategorie Formule 1, GT, TC Open a Hobby

– online výsledky prozatím nejsou

– ubytování přímo u dráhy

– slušná účast při vyhlášení

– prosklená hala s dobrými světelnými podmínkami

– prodej náhradních dílů zajištěn

 

Xray Nosram Challenge Holešov (Prahu jsem ještě nejel a chystám se na to)

– žádné prodlevy a časomíra má úroveň

– online výsledky

– kategorie Formule 1, GT, Hobby, TC Stock, TC Open / Modified

– občas jsou slyšet emoce na tribuně

– Hobby kategorie zastoupena, ale diskuse ukázala, že pravidla asi nejsou příliš šťastná

– vyhlášení někdy s poměrně malou účastí

– dobré světelné podmínky (hala je částečně prosklená)

– snaha o dozor nad stylem jízdy

– pro mne příjemná vzálenost

– občerstvení

– prodej náhradních dílů zajištěn

 

Mibosport Cup

– hudební vložky mezi jízdami

– hlídání stylu jízdy pořadatelem

– občas jsou slyšet emoce na tribuně

– možnost buggy a onroad kategorie v jeden den

– kategorie buggy 2WD, buggy 4WD, Formule 1, Tamiya Cup, TC Open

– delší doba trvání závodu i bez prodlev a to díky vysoké účasti

– Tamiya Cup je obdobou Hobby s jasně danými pravidly

– pro mne příjemná vzálenost

– ubytování přímo u dráhy

– online výsledky

– občerstvení

– menší účast při vyhlášení

– prodej náhradních dílů zajištěn

 

Ostrava Cup

– zaměření na hlavně na 2WD. TC Open a Hobby také k dispozici

– dlouhé finálové jízdy v součtech ve všech kategoriích mimo TC a Hobby

– ubytování přímo u dráhy

– online výsledky

– kategorie 2WD (LMP 1, LMP2, LMS 40), Hobby, TC Open, Formule 1

– občerstvení

– hudební doprovod

– hlídání stylu jízdy

– slušná účast na vyhlášení

– prodej náhradních dílů zajištěn

 

Tak to byly osobní postřehy z jednotlivých akcí. Kdo na daných závodech byl, sám si udělal svůj názor. Je však těžké jakýkoliv závod uspořádat, vést ho a všem se zavděčit. To je hodně fakrorů najednou.

Každý závod si užívám a své si tam najdu. Někdy je to více, někdy méně. Také je potřeba si uvědomit, že úroveň závodu nedělá jen pořadatel, ale máme na to vliv i my – jezdci.