Zátěžový test Xray T2R v -9° na dráze Globus

Igor Vlahovič


Má zvědavost nezná mezí. A přípravu na ONE LAP rozhodně nepodceňuji. Čekat na lepší počasí se mi nechce. A než bude okruh zcela průjezdný…

Ale dnes mne napadl zátěžový testík. Zkusil jsem nasimulovat co největší odběr z akumulátoru. Za pomoci mrazu, těžkého převodu, který pojedu a také agresivním stylem jízdy.

Abych tento test mohl vůbec absolvovat, kromě modelu jsem připrvavil důkladně i sebe.

 

Nejprve k modelu:

Regulátor: LRP SPX Stock Spec (lineární křivka plynu 3)

Motor: TEKIN REDLINE 17.5T (bez časování)

Převodový poměr: 3.9 koncový (78/34)

Akumulátor: LiPo LRP 2S 6200 mAh 65C

Pneumatiky: LRP VTEC

Digitální servo: Sawox SC-1251MG

 

Něco k jezdci:

– spodky a zateplené kalhoty

– podkolenky

– triko, rolák a zimní kvalitní bunda

– kukla, zimní čepice, sluneční brýle

– prstové rukavice (byly příliš tenké)

– sportovní boty Adidas fungovaly do cca 15 minut testu

 

Test samotný byl hrozně jednoduchý. Připravil jsem model, nabil na 100% akumulátor. Po příjezdu na dráhu Globus jsem zapnul Holux GPSport 245, zapnul Xray T2R a vyrazil na jízdu. Úkolem bylo na kapacitu 6200 mAh (skutečnou kapacitu se dozvím večer po nabití a zde doplním) kroužit co nejdéle při zapnuté ochraně LiPo na regulaci.

Podmínky byly opravdu skautské: mráz -9°, jízdní styl hodně agresivní (brzda plyn). To vše proto, abych nasimuloval co největší odběr z baterie. Mráz také snižuje výdrž a brzda také baterii příliš nešetří.

 

Propočetl jsem, že Masarykův okruh pojedu maximálně 15 minut. To je hranice jízdní doby. A dnes jsem zjistil, že není důvod, abych to jedno jediné kolo nedal na jednu baterii. Protože:

– doba jízdy činila 31 minut

– jízdu jsem ukončil dříve než tak učinil regulátor (pravda je, že výkon LRP 6200 mAh kolem 20 minuty mírně poklesl)

– za dobu 31. minut jsem ujel 13,77 km

– maximální rychlost na tomto okruhu činila 48,5 km/h

– průměrná rychlost byla 26,5 km/h (členitá trať)

– kapacita akumulátoru po nabití: 5358 mAh

Z toho jsem usoudil, že vzdálenost 5,4 km, kterou má Masarykův okruh, musím na jednu baterii zvládnout. Bude teplo, pojedu konstatní rychlostí. Doba jízdy bude cca 13 – 15 minut a tento testík ukázal, že bych měl mít dostatečnou rezervu jak v kapacitě, tak i v čase.

Teď už zbývá pouze při generální zkoušce otestovat styl řízení modelu ze skutečného auta a budeme zase o kousek blíž pravdě.