Test vašeho podvozku s motorem LRP X12 3.5T Octawind

Igor Vlahovič


Osobně jsem již otestoval střídavé kombo LRP, které poskytly společnosti LRP / Hobbyteam ve svých čtyřech modelech EP 1/10 a to Xray T2R, Serpent S100, Tamiya F103RM a Tamiya TT-01E.

Osobně mohu říci, že řídit RC model v rychlosti nad 100 km/h není žádná legrace. Už jen rozjezd je u každého šasi jiný a brzdit v případě potřeby také není jednoduché. Několik hobby jezdců drželo můj model s tímto motorem v rukou a měli z něj respekt.

Jak moje testy dopadly jste se mohli dočíst právě na tomto portálu. Některé dopadly dobře, jiné se neobešly bez nehody a škod. Ale při tomto typu testování existuje riziko vždy.Jen je potřeba jej minimalizovat.

Model samotný musí být dobře připraven včetně nastavení RC soupravy. Moje testy maximálních rychlostí, potažmo krátkodobé zátěžové testy těchto podvozků mne přivedly na následující nápad a nabídku:

 

Vlastním střídavé kombo LRP a to v konfiguraci:

Regulátor: LRP SPX Bullet Reverse

Motor: LRP X12 3.5T Octawind

a dále

Holux GPSPort 245 (kterým lehce změřím rychlost)

 

Nabídka:

zájemcům, kteří nemají takový systém a výbavu k dispozici nabízím zdarma zapůjčení a otestování v jejich RC modelu EP 1/10. Střídavé kombo je připraveno tak, aby se pouze nainstalovalo do modelu. Předpokládá se použií LiPo 2S HARD CASE, takže konektory na regulátoru jsou tomu přizpůsobeny. V případě potřeby poskytnu (zapůjčím) i LiPo 2S o velké kapacitě a C.

Vše by probíhalo následujícím způsobem:

– dohodlo by se místo testování. Místem měl být Masarykův okruh, ale nepočítá se s veřejnými akcemi většího rozsahu. Takže se dohodne jiné bezpečné místo a tam se test provede. Vše se bude pečlivě vybírat

– střídavé kombo zapůjčím a přímo na místě se může instalovat

– Holux GPSport 245 bude vždy upevněn uvnitř modelu a ne na vnějšku karoserie. Aby se zamezilo přímému nárazu v případě nehody

– LiPo nebude problém také zapůjčit

– model bude řídit jeho majitel a prvně si zkusí postupně zrychlovat. Teprve potom si může dovolit zkusit dát plný výkon

– převodové poměry budou voleny v závislosti na okolní teplotě, aby nedošlo k případnému zničení komba. Ale krátkodobá zátěž by neměla být problém

– model by měl být určitě v kuličkových ložiskách

– majitel bude provádět testy na vlastní odpovědnost a já neponesu případné náklady na opravu modelu. Určité zkušenosti pilota jsou v tomto případě na místě

– model mohu otestovat v případš nutnosti i já osobně

– vše bude dokumentováno. Foto i video záznamy dodány k dispozici. Prezentace na tomto porálu je samozřejmostí

 

Pokud tedy máte jakýkoliv podvozek EP 1/10 a láká vás zjistit, kolik pojede s motorem o výkonu vyšším jak 700W, jaké budou jeho jízdní vlastnosti, máte rádi adrenalin, pak vám nabízím tuto možnost.

Stačí mne v případě zájmu kontaktovat. Předpokládám spíše testy v rámci jižní Moravy, protože zde to bude jistě pohodlnější a rychlejší pro obě strany.