Noční test rychlosti Tamiya F103RM

Igor Vlahovič


Nápad testovat maximální rychlosti měl a má něco do sebe. Do jisté míry překonáváte nejen modely samotné (jejich výdrž samotnou), ale hlavně sami sebe.

Dokud to jede do 80 km/h, zdá se být vše v pohodě. Ale jak to letí přes magickou 100ku, situace je zcela jiná.

Naposledy jsem poměrně slušně prověřil mechanické zpracování podvozku Serpent S100. Dnes jsem riskoval osud šasi Tamiya F103RM a to ve formě monopostu. Přitom večerní testy jsem také tak nějak zavrhnul. Jsem však nepoučitelný a rád prostě riskuji.

Proto jsem do podvozku doslova napasoval brutální kombo LRP (dodaly společnosti LRP A Hobbyteam) a vyrazil na noční test rychlosti.

Našel jsem si krásný, rovný a osvětlený úsek silnice, kde byl již minimální provoz. Ovšem silnice o šíři cca 10m s obrubníky není pro tyto testy příliš bezpečná. To jsem dnes zjistil a opět se musím opakovat, kolik ta F103ka vydrží.

Je vcelku až na pár drobných šrámů, které jsem ji uštědřil. Ale nepředbíhejme.

Abych si pořídil důkaz tohoto testu, opět jsem měl kameru na místě, odkud jsem snímal průjezdy tam a zpět. A povedlo se to poměrně slušně. Závěr je pak komentář. Až doma jsem zjistil, že po několika kontaktech s obrubníky jsem nalomil zadní křídlo a praklo ucyhcení třecí plošky. Toť vše. Oprava za pár korun. Ostatní části auta naprosto v pohodě. Buď jsem měl štěstí, nebo je to tak festovní šasi.

Na videu jede model 72,4 km/h. Není to moc si řeknete. Ale v těchto podmínkách je to hrozná rychlost. A co jsem zjistil dnes ?

– s touto karoserií rekord 133 km/h nelze překonat

– tu maximální rychlost jsem jel na poloviční plyn !!!

– pneumatiky měly již problém s přenosem výkonu (přitom se 17,5kou si poradily skvěle a to i za mokra)

– na rozjezd bych potřeboval mnohem, mnohem delší dráhu

– okruh bude možná lepší, ale i tak bude jízda hodně riskantí

– pomůže možná karoserie MTX a difuzor

Nakonec sestava Tamiya F103RM:

Motor: LRP X12 3.5T Octawind

Regulátor: LRP SPX Bullet Reverse

Pneu: RIDE A

Převod: 2,7 !!!

Baterie: ORION 4600 mAh 40C (za cca 8 minut jízdy byla bez napětí !!)

Karoserie: Team Jaguar

Další testy s tímto podvozkem budu zvažovat.