Celá akce trvala několik minut. Byl jsem na vše sám a tak jsem si předem připravil scénář. Natáčení jízdy samotné bylo na ostro . Tedy jak dopadne a jdeme bez obalu nato.
Auto bylo připravené od posledního nočního sprintu, kde jsem jel večer městem 101,1 km/h. Takže jsem pouze oživil akumulátor a mohl jsem jen čekat na dobré podmínky pro test na okruhu.
Ty se naskytly dnes – jarní teplota, mírný vítr a absolutní sucho. Samotný test proběhl velmi rychle. A to možná i díky nehodě, ke které došlo při druhém průjezdu v plné rychlosti.
Auto byl nastaveno takto:
Regulátor: LRP SPX Bullet Reverse
Motor: LRP X12 3.5T Octawind
Převod: 3.5
Akku: LRP 2S 6200 mAh 65C
Karoserie: LMP Mulsanne
Pneu: Xceed Medium (mechy)
Jelikož jsem byl na vše sám, umístil jsem kameru na pozici traťového komisaře a nastavil ZOOM na místo, kde bych měl dosáhnout maximální rychlosti. Fotoaparát jsem si upevnil na čelo (mnozí tuto praktiku již znáte). Nejprve jsem natočil krátký úvodní záznam, kde seznamuji s nadcházejícím testem. Provedl foto auta. Pak jsem zapnul statickou kameru na dolním stanovišti a odešel na střechu paddocku.
Zde jsem si umístil aparát na čelo a zkusmo si natočil záběr cílové rovinky. Trochu jsem také nastavil ZOOM a pak již nic nebránilo provést test.
Nejprve jsem si projel celý úsek pomalu. Vítr vanul z pravé strany a tak jsem průjezdy naplno směřoval také takto.
První ostrý průjezd cílovou rovinkou byl naprosto klidným bez problémů a rychlost byla na první pohled neskutečná. Při druhé ostré jízdě však v plné rychlosti došlo k nehodě. Ta byla zachycena jak na statickou kameru, tak i z mého pohledu. Vše se událo hodně rychle a až na záznamu jsem mohl sledovat naprostou šílenou eskapádu auta až do jeho úplného zastavení. To se mohlo stát v délce více jak 20m.
Sešel jsem z paddocku a zkontroloval model, který skončil na střeše. Toto jsem samozřejmě také natáčel a dokumentoval. Hned na první pohled bylo jasně pokřivené pravé zadní kolo ve směru jízdy. Hliníkový unašeč byl zcela zdeformován zřejmě přímým nárazem. Jinak na první pohled ostatní částo auta v pořádku. Hodně zachránila samotná karoserie. Ani sloupky nebyly zlomené. Další rozborku modelu jsem provedl až doma.
Kromě unašeče kola odešly tyto díly:
– levá část klece (ohlá) – možná se podaří srovnat
– ložisko v kleci
Zbytek podvozku vypadá v pořádku. Karbonová osa v pořádku !!!
Rychlost 133 km/h nebyla překonána, i když k tomu měl tento podvozek předpoklady. Ale zjistil jsem, že už je jedno, jestli jedete 115 nebo 130 km/h. V obou případech se řítíte neskutečnou rychlostí. Když se při ní něco stane, je velké riziko škod. A to mohu být rád, že na okruhu nehrozí náraz do pevné překážky.
Zde mohu děkovat, že jsem zničil pouze tyto díly. Mohlo to dopadnout mnohem hůře.
Ať je to jak chce, Serpent S100 je opravdu kvalitní stroj. Když už si poradil i s takovou nehodou.
Myslím, že je čas na záznam. Lépe vidět, jak číst… (doporučuji pustit na celou obrazovku !!!)
Nyní je již podvozek z 90% kompletní a je osazen na závod motorem TEKIN 17.5T a regulací LRP Bullet Reverse (bez funkce BOOST). Takže poněkud zpomalím. Ale po dnešním testíku mi to jenom prospěje…
Poznámka redakce: motor a reugulátor pro tento test poskytly společnosti LRP a Hobbyteam.