Padl noční rychlostní rekord ve městě

Igor Vlahovič


Vše začalo naprosto běžným způsobem. Příprava na další rychlostní test na okruhu se konala dne 9.1.2012. O co šlo ?

Musel jsem do modelu Serpent S100 vrátit regulátor LRP SPX Bullet Reverse. Pořádně jsem propájel kontakty na motoru i regulátoru. První otestování ukázalo, že zmizelo nepříjemné cukání při prudším rozjezdu, které se u regulace LRP SPX Stock Spec objevovalo.

U LRP SPX Stock Spec jsem ještě před samotnou výměnou opět kontroloval pájecí spoje, zapojení fází. Nastavil minimální křívku pro akceleraci. Nic nepomohlo. Přitom baterie jak jsem zjistil dnes je v pořádku a výpadky z její strany nejsou.

Takže pro dnešní den byl model opět připraven. Počasí však nebylo příznivé, ale i tak jsem zajel na okruh. Zde jsem zkusil na cílové rovince rozjet Serpent S100 na mokrém povrchu. Podařilo se to při nastavení EXPO funkce na plynu 50%. Ale model byl silně neklidný a šel ihned do smyku.

Nakonec jsem přešel na druhou stranu paddocku, kde je parkoviště a na suché části (kde jezdí pravidelně auta) jsem dosáhl rychlosti 111,1 km/h. Model při třetím průjezdu najel na kamínek a opět se vznesl a to při této rychlosti. Vyletěl do výše cca 3m a pak naštěstí dopadl na zadní přítlačné křídlo a pak na kola. Nic se nestalo a je vidět, že podvozek si nechá líbit opravdu hodně. Alespoň jsem se však ujistil, že regulátor a motor již jedou korektně a já mám možnost plného výkonu. Jízda nebyla natočena, jelikož jsem tam byl zcela sám. A na doktora jsem si dnes prostě nechtěl hrát. Ale foto nechybí.

To hlavní však přišlo až večer po návštěvě kolegy Petra Rovného, který mi pomohl s vyladěním diferenciálu a jeho opravou. Díky němu jsem dal do modelu zcela nové převodové kolo a ložisko. Vše krásně fungovalo a mě napadl další z mých extravagantních nápadů. Otestovat model přímo ve městě na rovném a přehledném úseku. Pouze při pouličním osvětlení a bez osvětlení modelu samotného (má reflexní barvy a je dobře vidět i večer). Měl jsem jasno v tom, že musí být silnic široká, nesmí kolem parkovat auta a úsek musí být rovný (v rámci možností). Našel jsem ho…

Pak již nechybělo nic k tomu, abych si nejprve úsek v délce cca 100m prošel a zkontroloval případné nerovnosti. Potom jsem zapnul GPS modul a změřil délku úseku, na kterém jsem později otestoval případný TOP SPEED. Tam a zpět mi to ukázalo (viz foto) cca 220m. Takže vzdálenost poměrně krátká oproti okruhu.

A pak… ano… Ještě ne… Nejprve jsem si projel zhruba rychlostí 50 km/h daný úsek a když jsem zjistil, že auto jednak výborně akceleruje, sedí (a to i bez difuzoru), pak jsem to teprve pořádně otestoval. Kolem jdoucí občané se hodně nahlas podivovali nad mým počínáním, protože se po silnici kolem nich (respektive mě) vždy prohnal model auta v obrovské rychlosti. Bylo slyšet jen hučení mechových kol a svist karoserie… Dokonce jsem byl nyní schopen akcelerovat rychleji a tím se na poměrně krátkém úseku mohl dosáhnout rychlosti přes 100 km/h.

Ano, na cca 100m délky jsem byl schopen dosáhnout rychlosti 101,1 km/h. Pro mne zážitek neskutečný. Video nebylo natočeno, ale co není, může být jindy. Každopádně jsem nekolikrát překročil povolenou rychlost ve městě, za což bych byl v normálním autě okamžitě bez bodů a bez peněz. Ale v dobu mého testování byl na daném místě provoz minimální a já si dával před každou jízdou velký pozor na okolí.

Brzdu na modelu jsem měl tak nastavenou, že jsem mohl bezpečně brzdit bez hrozby smyku či přetočení. A za těchto městských podmínek jsem se bez brzdy prostě nemohl obejít. Auto jsem měl opět plně pod kontrolou. Je až neuvěřitelné, co Serpent S100 Pan Car dokáže a co si nechá ode mne líbit.