Masarykův okruh 9.1.2012 a druhé testování

Igor Vlahovič


Ale i tak jsme zjistili mnoho informací, které nám pomohou od budoucna. Navíc v tomto období byly podmínky k testům opět přímo skalní. Teplota 0°, navíc začalo mrholit. Jízdy probíhaly na vlhké a pak i mokré trati. A vše dopadlo dobře jak pro auta, tak i pro elektroniku.

 

1. Serpent S100 Pan Car 2WD

Jak bylo avizováno v úvodu, rekord 133 km/h nebyl překonán. Serpent S100 byl na tento úkol připraven. Když jsme zkoušeli otáčky motoru naprázdno, výkon byl maximální a v pořádku (dokonce jsme z bezpečnostních důvodů nedali plný plyn). Ale při první jízdě naplno, když se model rozjel na 100,0 km/h, se po dojezdu již nerozjel.

Po kontrole jsme zjistili, že se odpájel (nebo se jen uvolnil) jeden z fázových kabelů na regulátoru. Naštěstí na trati mají všechno možné vybavení a tak jsme připájeli kabel zpět. Zkouška otáček na volno opět ok. Ale po prvním průjezdu, kde rychlost stoupla na 101,1 km/h se model opět zastavil. A opět stejný problém – stejný kabel.

Důvodem mohl být studený spoj jak při prvním, tak při druhém pájení. A proto model jel pouze touto rychlostí. A nebo je již nesmysl nastavovat na regulátoru STOCK program na tak silný motor a za vše pak mohou například proudy. Bohužel jsme neměřili teplotu regulátoru. Také trvalo, než jsme sešli z paddocku dolů na trať.

Ale i ve 100 km/h se choval Serpent S100 naprosto klidně a i na vlhkém povrchu seděl velmi dobře. A to díky karoserii a jistě pomohl i difuzor. Když jsem se díval na Xray T2R, který jel 133 km/h a srovnal to pohledově s rychlostí 101 km/h, velký rozdíl jsem v tom již nepoznal. Jede to opravdu rychle.

Ale ničemu není konec. Provedeme kontrolu regulátoru, možná provedeme výměnu kabelů a hlavně – nastavíme nížší časování na regulátoru. Ten samotný je pro motory od 3.5 závitu. Další pokus se tedy provede velmi brzy. Podle nastaveného převodu, použitého motoru by měla být dosažena rychlost minimálně podobná, jako u 4WD Xray T2R.

 

Nastavení modelu Serpent S100 Pan Car v testu:

Regulátor: LRP SPX Stock Spec (Stock program 8)

Motor: LRP 3.5T Octawind

Převod: 3.5

Karoserie: LMP Mulsanne s difuzorem (v karoserii umístěn GPS modul)

Pneu: Xceed Medium

Baterie: LRP 2S 6200 mAh 65C

Maximální rychlost 101,1 km/h

 

2. Tamiya F103RM Formule 1

Tady byla situace zcela jiná. Nepostihly náš žádné technické problémy. Model jsme několikrát projeli po cílové rovince. Za tu dobu jsme ujeli 1,67 km a dosáhli maximální rychlosti 75,5 km/h. Což je na motor TEKIN Redline 17,5 hodně slušný údaj.

Pro srovnání: Serpent S100 s motorem SP Competition 13.5, regulací LRP SPX Stock Spec (parametr Stock na 7), převodem 3,8, LiPo 2S Nosram 5400 mAh 50C jel 72 km/h. Takže jsme dosáhli vyšší TOP SPEED se slabším motorem. Fakt je ten, že BOOST udělá s motorem opravdové divy.  Nastavení modelu bylo následující:

 

Regulátor: Nosram Pearl V2 (BOOST 10)

Motor: TEKIN Redline 17.5

Převod: 2,7

Karoserie: Jaguar F1

Pneu: Ride A

Baterie: Orion 2S 4600 mAh 40C

Maximální rychlost 75,5 km/h

 

Podvozek neměl difuzor. Na skoro mokré trati se choval čitelně a měl jsem jej i za těchto podmínek plně pod kontrolou. Dokonce i akcelerace na pneu RIDE A byla velmi slušná. Navíc jsme měli u zadního křídla umístěn GPS modul. Takže vzadu byla hmotnost o 100g vyšší.

Zde jsme natáčeli jízdu jak zespodu z pohledu traťového komisaře, tak i z paddocku. Rychlost je na tento podvozek s touto karoserií impozantní. Ale i toto šasi má na mnohem vyší rychlost. I zde se budeme po důkladné přípravě pohybovat nad 100 km/h.

V galerii máte pořízené foto. Je tam i opět znázorněna mapa a místo, kde jsme se s modely pohybovali. Konkrétně je to jízda F1. Video ukazuje, jak to probíhalo dnešní den od A do Z.

P.S. na okruhu s námi byly děti a hodně se jim to vše líbilo. A pomáhaly jak mohli. Děkuji Pepovi Sperátovi za pomoc, Masarykovu okruhu za přístup a společnostem Hoobyteam a LRP za poskytnutí příslušné elektroniky.