Xray T2R s motorem SP 13.5 jel 60,1 km/h

Igor Vlahovič


Na závod jsem připravil tento podvozek na můj další test. Ten bude jednoduchý: pojedu v kategorii Open a otestuji jízdní vlastnosti podvozku Xray T2R v dané sestavě. Dále pak mám na LiPo baterii umístěn Holux GPSport 245 a pokusím se v hale chytit signál GPS a změřit údaje přímo na dráze. Možná to klapne. Jak to bude přesné, to zatím netuším. Ale o tom moje práce je.

Nicméně GPS modul mi sdělil již v tomto testu, kolik jede Xray T2R v níže uvedeném nastavení. Do modelu jsem ho umístil na LiPo LRP 6200 mAh 65C a co nejvíce ke středu šasi. I tak mám  autě navíc 100g na pravé straně ve směru jízdy.

 

Podvozek je naladěn takto:

Motor: SP Competition 3.0 13.5T

Regulátor: LRP SPX Bullet Reverse (dodala firma LRP a Hobbyteam)

Baterie: LiPo LRP 6200 mAh 65C

Převodový poměr: 4.4

Pneu: Take Off CS27R

Karoserie: Titan (Mazda6)

 

Všechny testy doposud provedené se provádějí při stejném nastavení tedy:

– stejná karoserie

– stejný převodový poměr

– stejný regulátor

– stejné obutí

– parametry regulátoru se nemění

 

Mění se tedy vždy pouze motor a ten je v továrním nastavení. Takže zjištěné rychlosti nejsou zkresleny změnami v nastavení auta a elektroniky. Pro srovnání máte níže uvedeny maximální rychlosti z již provedených testů:

1. s motorem SP Ultrasportsman 21.5T byla rychlost 49,7 km/h (Xray T2R)

2. s motorem LRP 3.5T Octawind jel model 133 km/h (Xray T2R)

3. motor SP Competition 13.5T v podvozku Serpent S100 (Pan Car 2WD) dal modelu rychlost 72 km/h (v modelu byl těžší převod a to 3.8 a byl celkově lehčí)

4. HB Cyclone TC Sport s motorem Robitronic 17.5T (převod 4.5) jel rychlostí 55 km/h

 

Jak vidíte, celkově to odpovídá zvoleným motorům a převodovým poměrům.

Na závodě určitě 60 km/h nedosáhnu, protože tam nebude dostatečná rovinka. Velkou otázkou bude prostupnost střechy haly GPS signálem. Každopádně bude měřena spotřeba, teplota motoru atd.

V galerii je zachycena příprava a noční foto z jízdy.