Holux GPSport 245 zřejmě vyladěn

Igor Vlahovič


Po telefonátu s předchozím majitelem tohoto GPS modulu jsem nastavil od začátku celý přístroj a zejména jsem dával pozor na interval logování – tedy interval, kdy se mají zapisovat data do GPS.

Takže jsem projel celé nastavení Holux GPSport 245 a v možnostech logování (zápisu) pozice jsem na první cestu nastavil log po 50m a režim auto. V druhé části pak byl log po 5 sec a mód kolo.

V obou případech jsem vynuloval tachometr auta, abych měl možnost porovnat údaje o ujeté vzdálenosti.

V obou případech jsem opět importoval data z logu do laptopu a na mapě si prohlédl detailně trasu.

Tachometr ukazuje vzdálenost  po 100m, Holux po 10m.

A zjištění ?

 

1. mód auto, log po 50m – tedy každých 50 m se zapisuje pozice průjezdu

Údaj tachometr auta: 16,4 km

Údaj na displeji Holux GPsport: 16,46 km

Údaj v programu EZ Tour: 16,3 km

Čas jízdy: 15 minut

Na foto níže uvidíte údaje zde napsané. Vše je již z 99% korektní. Jen záznam trasy po přiblížení není zcela přesný. A to z důvodu vyšší rychlosti. 50 metrů urazím autem poměrně rychle a tak je vidět jisté zkreslení. Na celkovou vzdálenost to však vilv nemá. Každopádně údaj na Holux GPSport je totožný s reálem vždy.

 

2. mód kolo, log po 5s – tedy každých 5 sekund se zapisuje poloha

Údaj tachometr auta: 17,2 km

Údaj na displeji Holux GPsport: 17,20 km

Údaj v programu EZ Tour: 17,1 km

Čas jízdy: 35 minut (jízda do centra města)

Zde bylo opět měření přesné a záznam cesty o něco přesnější. Ale i v tomto případě jsou vidět rozdíly.

 

Při chůzi a pomaleším přesunu a logu 5s bude záznam přesnější.

Maximální rychlost je již měřena korektně. Tak, jako průměrná.

S takto vyladěným zařízením mohou příznivci expedic zaznamenávat své trasy, ukládat si je. Příznivci rychlé jízdy zase mohou měřit své maximální rychlosti. Možností toto zařízení skýtá opravdu hodně.

 

Že toto zařízení je využívané i ve světě znázorňuje toto video: