Po náročném testu maximální rychlosti Xray T2R, kdy tento podvozek osazen motorem LRP X12 3.5 o výkonu 719W uháněl po cílové rovince Masarykova okruhu rychlostí 133 km/h, musel projít určitým repasem.
Odjel jsem s touto výkonnou kombinací ještě závod Mibosport Cup 10.12.2011, kdy jsem byl schopen se svézt až při hodně staženém výkonu na RC soupravě.
A již na tomto závodě jsem musel vyměnit kardany na přední pevné ose. Vůle byly neskutečné. Po repasu je nyní pohonné ústrojí jako nové a připraveno na další testování.
Chtěl jsem jet původně na závodě OPEN Tour Trutnov 17.12.2011 kategorii OPEN právě s motorem X12 3.5T, abych jej vyzkoušel. Ale závod Mibosport můj test uspíšil a závěr byl stanoven – pro kobercové tratě zbytečně výkonný motor.
A tak jsem se rozhodl udělat absolutní protipól a model jsem po generální opravě osadil motorem Speed Passion Ultra Sportsman 21.5T. Tento motor jsem jel například na závodě 12 hodin Blansko. Nechal si líbit těžký převod i časování (BOOST).
Já ho tedy nyní mám v podvozku Xray T2R a udělal jsem to z jednoduchého důvodu. Závod OPEN Tour si chci užít v naprosté pohodě, vychutnávat si pomalejší a na pohled krásnou jízdu. Také jsem zvědav, kde se umístím v celkovém pořadí s takto slabou motorizací.
Jízda se silným motorem vyžaduje hodně soustředění a člověk se musí hodně krotit s plynem, aby se do zatáček vešel dle svých představ. S tímto motorem to bude pohoda s příslibem studeného motoru, regulátoru, minimálního odběru z LiPo baterie. Navíc si odpočinou všechny hybné části modelu včetně ložisek. Navíc si u jízdy odpočinu i sám…
Test proběhne a na konci reportu bude opět souhrn poznatků a dojmů.
Na závěr snad jen již shrnu připraveného modelu:
Podvozek: Xray T2R
Baterie: LiPo 2S LRP 6200 mAh, 60C
Motor: Speed Passion Ultra Sportsmann 21.5
Regulátor: LRP SPX Bullet Reverse
Převod koncový: 4.4
Pneu: Take Off CS 27R
Karoserie: Mazda 6