Jelikož vlastním expediční podvozek Axial SCX 10, vyvstala přede mnou otázka jakou motorizaci použít?
Požadavky byli celkem zřejmé:
– dostatečný výkon pro zdolávání náročného terénu
– malá spotřeba pro dlouhé expediční ježdění
– přiměřený počet otáček umožňující rozumné zpřevodování do terénu
– stejnosměrný uhlíkový motor
Jako nejjednodušší varianta se jevil motor Axial 55T za poměrně příznivou cenu cca 400 Kč.
Tento motor má ovšem kolega a odradila mě po krátké době se projevující výrazná hlučnost motoru. Navíc motor není rozebíratelný.
Proto padla volba na motor Roxx 50x2T z produkce firmy Ansman rating, i když zde byla pořádná dávka nejistoty a očekávání. Každý má jistě různé zkušenosti s produkty této firmy. Ale „pro“ hovořily celkem dobré technické parametry a nijak vysoká cena – cca 550 Kč, tak proč to jej nezkusit?
Motor je líbivě a bezpečně zabalen v plastové krabičce a kartonovém návleku. Součástí balení je motor a přívodní kabely, které nejsou napájeny.
Technické parametry:
– elektromotor řady 540
– kuličková ložiska
– výměnné uhlíky a pružiny
– rozebíratelný
– časovatelný
– počet závitů: 50 x 2
– otáčky: 8300
– watt: 90
– volt: 7,2-7,4 V
Tento motor již jezdím více jak půl roku a bez sebemenšího problému a dá se říct, že motor je stále jako nový. Má dostatek síly a v trénu nemá problém s cca 3,5 Kg vážícím expedičním Axiálem.
Spotřeba je též velmi příznivá a na 5000 LiPo 2S baterii není problém jet v tomto modelu přes tři hodiny. Poměrně náročnou expedici na Lysou horu tento vůz zvládl na 3 cca 5000 mAh Lipo baterie.