Mibosport Cup 10.12.2011 online

Igor Vlahovič


Dnešní report bude spíše oddychový. Bude bohatá fotogalerie, nějaké video. PO náročném pracovním týdnu, náročných testech je potřeba relaxovat. Navíc jedu dnes opět dvě kategorie. A to je také náročné.

Ráno mi nezazvonil budík a kdyby mě Michal Oppitz nezavolal, měli bychom mnohem větší zpoždění. Jinak jsme nabrali ztrátu cca 30 minut.

Po příjezdu na dráhu již bylo opět plno a postupem času se hala více a více plnila depy a jezdci. Nám hlídali místo kluci z Brna – Patrik Maňoušek a Miloš Klaus.

Ani jsem nesnídal v tom spěchu a hned na dráhu. Nejprve s Xray T2R a nyní do lehka zpřevodovaným (10.61) a pak se Serpentem S100.

Nemusím čekat na kvalifikace, abych mohl napsat, že na tento typ dráhy se motor 3.5 nehodí. Nejde nikde dát plný plyn (ani na krátké rovince), motor topí po krátké době. Navíc jeden z kardanů vpředu dostal zabrat na rychlostních testech, a tak možná kategorii OPEN nedokončím a auto půjde na repas.

Proto jsem snížil výkon motoru na RC soupravě na 80% (ze 150%). Teď už se to celkem ukočírovat dá. Ale i tak motor hřeje stále a jsem zvědav na spotřebu.

Na druhé straně GTčko jede jak po kolejích a je hodně ostré. Medium mechy Xcced na obou nápravách jsou zajímvou volbou. Koberec má gripu na rozdávání a kdyby nebyla kola zbroušená na minimum, opět se kloušu. Takto mohu jet neskutečnou stopu. Jinak motor SP 13.5T s převodem 3.7 naprosto v pohodě.

Sedím v depu s Michalem Oppitzem, kluky z Brna a je veselo. Kluci ladí F1, Michal GT a F1 a já ty svoje stroje.

Rozprava klasická a Michal Bok nás seznámil s dalšími plány do budoucna. Včetně návštěvy týmu Yokomu v lednu a pak vedení firmy Yokomo, které bude i při předávání cen.

Jinak nám už nic nebrán ve startu závodu. Výsledky sledujte ZDE.

 

Kvalifikace 1

Buggy 2WD – pouze jedna skupina jedzců v počtu 6. Václav Strupek vítězí s dostatečným náskokem před Pavlem Otrubou a Láďou Beranem. I v minulém závodě zde byla účast poměrně nízká. Dnes tu chybí Karel Novotný.

Buggy 4WD – hodně obsazená kategorie a oblíbená. V čele třech skupin se usadili Jaroslav Nuhál, Kamil Děčínský a Radek Flek.

World GT – Roman Krejčí se ihned vzdaloval ostatním a jen Igor Vlahovič nejméně ztrácel. Šíře více jak 200mm umožňuje Romanovi jet naplno. Ale pak vedoucí jezdec jízdu nedokončil. Igor Vlahovič se ujal vedení a s více jak 30. sekundovým náskokem vítězí před Janem Wozniakem a Jardou Sattlerem.

Formule 1 – Jarda Vala vítězí v první kvalifikaci. Herbert Weber druhý. Michal Oppitz se držel za Romanem Krejčím.

Tamiya Cup – trochu destruction derby, kde jeli i noví jezdci. Například Dušan Růžička. Jinak do čela se dostal Petr Novák a za ním dojeli Miloš Pokorný a Patrik Maňoušek. Miloš Klasus nedokončil jízdu.

Open – já jsem otestoval Xray T2R s motorem LRP X12 3.5T v této kategorii. Musel jsem mít stažený výkon na RC soupravě na 90%. Za 5minut jízdy jsem vyjel 2560 mAh, teplota motoru byla 93°, teplota regulátoru 66°. I ve sníženém výkonu jsem měl dostatek výkonu a nemohl na rovince dát chvíli plný plyn. Do předních pozic se dostali po pvním kole v jednotlivých skupinách Marek Kovář, Toni Stangl, Víťa Hola a Zdenko Kunak.

Omlouvám se za stručný report, ale mám hodně práce na modelech.

 

Kvalifikace 2

Buggy 2WD – vítězí opět Václav Strupek. Druhý Pavel Otruba. Pouze na třetím místě došlo ke změně – Radovan Rusinko.

Buggy 4WD – zde zajel první pozici Radek Flek před Vaškem Strupkem a Erikem Margonym. Ten je dnes v této kategorii poprvéa jede dobře.

World GT – Roman Krejčí startoval hodně zezadu, ale i tak vítězí s dostatečným náskokem. Igor Vlahovič v klidu druhý před třetím Janem Wozniakem.

Tamiya Cup – Petr Novák dnes velmi dobře i podruhé. Skvěle také Jarda Kopecký st., který zajel i BEST LAP. A i Aleš Matyášek překvapil.

Formule 1 – zde se ujal vedení Roman Krejčí. Jarda Vala odstoupil. Michal Oppitz výborně na druhé pozici.

Open – zde to bylo podobné jako v předchozím kole. Marek Kovář st. vítězem své skupiny. Igor Vlahovič vyměl přední kardany, auto se sklidnilo a jízda se povedla. Igor lehce dobržďuje do zatáček a lehce brnká do plynu. Témto způsobem jede přesnou stopu a zvyká si na i tak velkou sílu staženého výkonu motoru. Výhodou OCTAWIND je, že na začátku plynu je to neostré a velmi jemně řiditelné a zhruba v půlce dráhy plynu je i tak cítit zrychlení. Víťa Hola vítězí s nájezdem 22. kol v další skupině. Na tu poslední dohlíží i Michal Bok. Zdenko Kunak opět s náskokem kola před Jiřím Márou a Markem Černým.

 

Kvalifikace 3

Buggy 2WD – Václav Strupek na jízdu nenastoupil. Ulehčil tak pozice ostatním. Pořadí Pavel Otruba, Radovan Rusinko a Josef Nováček. TQ Václav Strupek.

Buggy 4WD – ve skupinách zde zaujali první pozice Radim Tichý, Josef Nováče a Václav Strupek.  TQ Radek Flek.

World GT – Roman Krejčí je nedostižitelný. Nadělil Igorovi kolo. Igor jede na hodně oškubaných zadních kolech, ale auto stále dobře reaguje a není s ním problém. Motor i regulátor v pohodě a na třetího Marina Janíčka. Start této kategrie se opakoval. TQ Roman Krejčí.

Tamiya Cup – Patrik Maňoušek vítězí. Ale musel hodně bojovat, TQ Petr Novák.

Formule 1 – Herbert Weber sito rozdá zřejmě s Romanem Krejčím. Michal Oppitz třetí a velká pochvala. Auto mu jede výborně. TQ na startu – Herbert Weber.

Open – zajímavostí bylo, že Igor Vlahovič zaspal start a jel na nenamazaných kolech. A už si nezajel tak skvěle. Auto klouzalo a nedrželo stopu. I tak si krásně zajel jízdu s Jardou Valou. Finále A bude stát za to a TQ má Zdenko Kunak.

Stále dělám na svých modelech. Není čas na nic. Ještě tak nějaké foto, a tím to končí.

 

Finále 1

Buggy 2WD – Vašek Strupek vítězí s náskokem kola před Jozefem Nováčkem a Pavlem Otrubou. I v kvalifikacích si vedl dobře a tady to bude zúročovat. Snad i v dalších jízdách.

Buggy 4WD – v C finále se zadařilo Radimovi Kubinovi. Jakub Kratochvíl dojel druhý před Tomášem Kristkem. B finále ovládl Pavel Otruba. Za ním dojeli Kamil Děčínksý a Leoš Bulva. A finále byo nejzajímavější. Radek Flek z TQ pozice. Ale nedokázal toto využít a Vašek Strupek vítězí právě před Radkem a třetím Jurajem Hudym.

World GT – Roman Krejčí, pokud nebude mít technickou závadu nebo vážnou kolizi je jasným vítězem této kategorie. Igor Vlahovič v pohodě druhý s dostatečným náskokem před třetím Janem Wozniakem. Igor jede zadní mechy hodně „ozobané“, ale na kvalitě jízdy to není poznat. Je to nízkým průměrem kol. Takže dobré zjištění. Hezky zajel s modelem Aston Martin Enge Joung Driver Michal Oppitz – 4 místo.

Tamiya Cup – Petr Novák má svůj den. Vítězí před soupeři. Ale Jarda Kopecký st. na něj ztratil pouze 2 sekundy. Třetí Patrik Maňoušek. Miloš Klaus už definitvně nejede. Porucha RC soupravy Carson Reflex Wheel.

Formule 1 – souboj Herbert Weber vs Roman Krejčí. Herbert vítězí. Jarda Sattler třetí.

Open – v D finále pouze tři jezdci. Miloš Pokorný se zaradoval pojel miloše Saturku. C finále už bylo silnější a vítězí Jarda Vala před Ladislavem Beranem a Janem Domanským. Igor Vlahovič se dostal do B finále, což považuje za úspěch. Na první místo pomýšlet nemůže, ale opět se krásně svezl. V B finále uspěl Jarda Kopecký před Wernerem Schmitzrem. A finále jsem natočil celé a Zdenko Kunak nedal nikomu šanci. Před startem se sekundy čekalo Na Jiřího Máry,Ten pak dojel druhý před Radkem Flekem. Juraj Hudy až čtvrtý.

 

Finále 2

Buggy 2WD – Vašek Strupek v pohodě první a má tím jisté celkové první místo. Pořadí za ním se lehce prohodilo. Pavel Otruba a Radovan Rusinko.

Buggy 4WD – vítězem C finále se stal Radim Kubina. B finále patřilo Pavlovi Otrubovi. PetrPšondr byl ve stejném kole. Třetí pak Radim Tichý. A finále bylo pod dohledem Michala Boka. Radek Flek vítězí a rozhodne se v posledním finále o vítězi.

World GT – Roman Krejčí je již vítězem kategorie. Igor Vlahovič je již druhý a Jan Wozniak třetí. Tady to bylo jasné od začátku. Roman Krejčí neustále zrychluje.

Tamiya Cup – já jsem měl z pozice nasazovače hodně práce. Jarda Kopecký st. vítězstvím zamotal pořadí a ani zde není rozhodnuto. Petr Novák dojel až za Patrikem Maňouškem. To bude ještě hodně zajímavé to poslední finále.

Formule 1 – Herbert Weber je vítězem kategorie. Roman Krejčí bude druhý a o třetí místo se bude rozhodovat. Nyní dojel třetí Jirka Rampula.

Open – D finále bylo exhibicí Miloše Pokorného. C finále a vítězná jízda Ládi Berana. Krása. B finále – Igor Vlahovič už krátký a čestný souboj s Wernerem Schmitzrem. Pak Igor chyboval a bylo hotovo. Adam Dubák naprosto zamýchal pořadím svým vítězstvím. A finále bylo tak jako ostatní opět pod dohledem Michala Boka. Zdenko Kunak je jasným vítězem. Jiří Mára bude zřejmě druhý. Jen ještě není rozhodnuto o třetím místě. Radek Flek nyní nedojel. Matěj Řehák ano. O třetí místo se ještě bude bojovat.

Já stále něco ladím na modelech, ale jízda se mi u obou líbí a nyní jsem si užil jízdu OPEN na 110%. Našel jsem své nastavení, a to bylo výborné. Na konci reportu provedu souhrn mých poznatků.

 

Finále 3

Buggy 2WD – Václav Strupek má první místo. A tak nyní dojel první Jozef Nováček a za ním Radovan Rusinko a Ladislav Beran.

Buggy 4WD – v C finále uspěl Radim Kubina před Michalem Andrikem a Jakubem Kratochvílem. B finále mělo malou prodlevu a šlo se na věc.

World GT – Roman Krejčí se stává vítězem závodu. Igor Vlahovič je druhý a Jan Wozniak třetí. Všechny jízdy jako přes kopírák.

Tamiya Cup – hodně vyrovnané, ale i hodně karambolové. Patrik Maňoušek, Petr Novák a Jarda Kopecký st. Takové bylo pořadí po jízdě.

Formule 1 – Michal Oppitz i s ohlou zadní osou vítězí. Před Jardou Sattlerem a Jirkou Rampulou.

Open – vítězové: D finále: Miloš Pokorný, C finále: Jarda Vala, B finále: Adam Dubák (až z posledního místa), A finále: kdo jiný než Zdenko Kunak (Juraj Hudy stop and go).

 

Za malou chvíli bude vyhlášení vítězů. A pak již skončí pro mne opět jeden náročný redaktorský den. Na konec reportu ještě pár postřehů a názorů na závod. A potom shrnu v bodech moje testy podvozků.

 

Závod:

– opět skvělá účast

– závod bez zbytečných prodlev

– komentáře Vojty Novického a upozorňování jezdců na fair play, včetně kontroly nasazovačů je jak má být

– v některých zadních finále nejezdí piloti moc dobře. Chtělo by to, aby pořadatel dohlížel i na průběh zadních finále. Aby si lidé uvědomili své chyby a chovali se dle fair play

– ale jinak závod pohodový, nevšiml jsem si afektů a dohadů. Pro mne dnes pohoda

 

Testy:

Xray T2R, motor LRP X12 3.5T Octawind, LRP Bullet Reverse, LRP LiPo Nosram 6200 mAh 65C, převod 10.61

– na plný výkon se nedá absolutně jet a to na kobercové trati. Motor nejde vůbec vytočit ani na nejlehčí převod, hřeje ke 100° a i regulátor je na 66°. Ještě že má aktivní chlazení

– když jsem snížl výkon na RC soupravě ze 150 na 75, pak jsem byl schopen dát na krátké rovince chvíli plný plyn. A když byl motor mimo ideální zátah, odspodu jel velmi jemně a jakmile jsem dal v půlce plný plyn, byla tam jasná akcelerace. V zatáčkách dostatek výkonu

– při sníženém výkonu teplota motoru do 90°, reulátor do 60°. Spotřeba za 5 minu jízdy cca 2800 mAh max. Což je dobrý údaj

– v tomto nastavení je motor použitelný na koberci (můj názor)

– podvozek Xray T2R po výměně kardanů na přední nápravě se zklidnil a já jsem si jízdu užíval. Podvozek se choval přesně tak, jak jsem chtěl (díky digi servu Sawox) a nebyl problém kdykoliv změnit směr jízdy a zamezit tak např. nárazu do hrazení. Kola v pořádku, nepřetáčel se a seděl výborně. Jsem až překvapen, a to mile. Ale když vydrží TOP SPEED na Masarykově okruhu ve 133 km/h, jsem fakt spokojen

 

Serpent S100, motor SP 13.5T, LRP SPX Stock Spec, Nosram LiPo 5400 mAh 50C, převod 3.7

– dnes jsem si jízdu užíval také na 100%. Nakonec jsem jel vpředu Corally Purple a na finále jsem již vůbec nemazal. Auto jelo jako po kolejích a i na vyštípaných zadních mechových kolech jsem nepoznal problém v jízdě. Mohl jsem jet pořád přesně kolem pokliček

– motor do 50°, regulátor ani nemluvím, spotřeba cca 1500 mAh za těch 5 minut jízdy

– závod opět bez škod

 

Tak a co se chystá jako další test pro případné fanoušky TOP SPEED testů ?

Zakoupil jsem nové Xceed mechy Medium na obě nápravy, abych měl větší světlost na asfalt. V nejlbližší době osadím Pan Car Seprent S100 zpět motorem LRP X12 3.5T Octawind, LiPo ponechám Nosram 5400 mAh 50C. Regulace opět LRP Bullet Reverse (případně LRP SPX Stock Spec). Převodový poměr bude 3.4 !!! Nastavení motoru a regulátoru ponechám beze změny a jakmile bude vše připraveno, Masarykův okruh ukáže, kolik může jet GTčko na 300 metrů dlouhé rovince. Karoserie bude asi LMP Mulsanne. Jste zvědaví, jakou rychlost dosáhneme ? Já určitě a moji kolegové z testovacího týmu také.