Masarykův okruh, plány co nás čeká a zřejmě nemine

Igor Vlahovič


První článek na tomto portálu sdělil zcela první dojmy, seznámil vás s prostředím a pouze lehce  odhlalil další možnou budoucnost. Ve stejný den byla provedena i první zkušební jízda, která ukázala, že tyto prostory jsou ideální pro veškeré testování RC modelů aut všech měřítek.

Dnes večer se sešel realizační tým ve složení Igor Vlahovič, Josef Sperát, Josef Botík a společně se zabýval všemi nadcházejícími možnostmi testování, ale i mnohými dalšími možnostmi.

 

Než se k tomu dostaneme, já se ještě podělím o názory s odstupem času. Tedy co jsem poprvé zažil a jak to na mne působí:

– možnost využívat prostory závodního okruhu Brno k testům RC modelů je obrovský úspěch. Nedoufal jsem v takový vývoj situace. Také jsem zjistil, že bych zvládl uřídit i rychlejší model. Za předpokladu řádné přípravy !!!

– již včera jsem měl slušné rezervy pro zrychlení modelu = lepší LiPo baterie, časování motoru, převodový poměr, časování na regulátoru atd.

– otázkou je, zda ještě vyšší rychlost a výkon zvládne jednak podvozek a také elektronika, která bude pracovat v extrémních mezích. Ale je to test…

 

A nyní tedy k našim týmovým nápadům, kdy některé z nich nebude problém zrealizovat ihned bez problémů a ty další budou chtít více důsledného plánování a přípravy. Takže i zde v odrážkách pro vaší informaci:

Testování

– testování 4WD šasi Xray T2R, kde se bude testovat maximální rychlost modelu při nejlehčím a nejtěžším převodovém poměru, dále pak zrychlení, případně spotřeba z akumulátorů a teplota komponent atd.

– testování 2WD šasi Serpent S100 Pan Car, kde se bude testovat maximální rychlost modelu při nejlehčím a nejtěžším převodovém poměru, dále pak zrychlení, případně spotřeba z akumulátorů a teplota komponent atd.

– testování 2WD šasi Tamiya F103RM Formule 1, kde se bude testovat maximální rychlost modelu při nejlehčím a nejtěžším převodovém poměru, dále pak zrychlení, případně spotřeba z akumulátorů a teplota komponent atd.

– otestujeme maximální rychlost modelu expedice na 100m délky 🙂

– testování podvozku HB Cyclone Sport, kde nás budou zajímat podobné informace jako u profi šasi, ale také jaký bude mít vliv časování motoru a regulátoru Robitronic na top speed (v návaznosti na zvolený převodový poměr)

– test podvozku HB Cyclone TC se stejným vybavením jako HB Cyclone Sport – a jaký bude rozdíl mezi těmito stroji po všech stránkách

– koneckonců se zde otestuje maximální rychlost modelu FG Porsche a Buggy EB4

 

Případné další aktivity

– po dohodě s okruhem otestovat zrychlení vybraného modelu oproti skutečnému vozu dané značky

– pro veřejnost zajištění SPRINT závodů, měření max rychlosti, slalom a další soutěže, které by byly součástí velkých závodů (po dohodě s vedením autodromu)

– teoreticky by to mohlo být i v místě motokárové trati

– na dalších aktivitách a nápadech se bude časem pracovat

 

Každopádně se domníváme, že možností je do budoucna opravdu mnoho a pokud by některého z našich čtenářů napadl jiný originální nápad, nechť kontaktuje redakci.