XRAY T2R vs LRP X12 3.5T, LRP Bullet Reverse

Igor Vlahovič


Motor LRP X12 3.5T Octa Modified byl pro pan Car podvozek opravdu silné sousto. Jelikož je motor vysokootáčkový, nesvědčí mu těžký převodový poměr. A v Pan Caru prostě 10.1 nenastavíte. Nejde to. Ani se nepočítalo, že by se do modelu 2WD dávala taková „šílenost“.

Proto jsem začal přemýšlet o pořízení závodního stroje 4WD, kde není problém nastavit požadovaný převodový poměr. Tím bude v testech 9.1 a vyšší. Tento převodový poměr je doporučen pro motor o počtu závitů 3.5.

O novém podvozku jsem vůbec neuvažoval. Nakonec jsem skončil na Modelbazaru a večer dne 26.10.2011 (ano ihned po prvním testu Pan Car) studoval nabídky.

Karbonové speciály typu Xray T3, Yokomo BD5, HB Cyclone TC se pohybují kolem 5000 Kč. Není to moc, ale já našel zajímavou nabídku z dobrého zdroje a za velmi dobrou cenu.

Pro testy podvozek jako stvořený, náhradní díly k dispozici. Perfektní stav, udržovaný. Ano, pořídil jsem Xray T2R. Plně funkční s částečným tuningem a možností použití LiPo.

Nejedná se o karbonový speciál, ale s tímto motorem by si měl poradit. Takže kromě testování silného motoru se uvidí, zda šasi samotné bude v pohodě a testování přežije a naplní tak moje očekávání = dvě mouchy jednou ranou.

Instalace elektroniky je pro mne v poslední době rutina a „denním chlebem“. Ale baví mě to a přistupuji ke každé montáži s láskou a péčí :-). Proto i zde jsou kabely přesně na míru, pájení proběhlo na nejlepší úrovni (zde studené spoje prostě být nemohou) a bylo hleděno na každý detail.

Podvozek je tedy osazen níže uvedenou elektronikou a je připraven pro kategorii OPEN 1/10:

 

Regulátor: LRP Bullet Reverse

Motor: LRP X12 3.5T Octa

Převodový poměr: 84/15 (9.52 koncový)

Baterie: LiPo Nosram 2S 5600 mAh 50C

Servo: Sanwa

Pneu: Take off CS27, Corally

Karoserie: “ Titan „

 

Elektroniku LRP dodaly společnosti LRP, Hobbyteam.

Pneu je zánovní, baterie ve velmi dobrém stavu. Karoserie je nová v decentních barvách a ve zvláštním designu.

 

Není však možné čekat na kobercový závod. Je příliš daleko !!! A tak jsem využil celkem příznivého počasí a otestoval vše již dnes. Nejprve na dráze Globus a pak na rovné parkovací ploše nedaleko. A co jsem napoprvé zjistil ?

– dráha Globus je příliš malá na otestování plného výkonu motoru. Krátká „rovinka! mi neumožnila jet naplno

– i přes velmi studený asfalt model seděl kupodivu dobře a byl plně ovladatelný

– převod 9.52 ještě stále na krátkém úseku neumožňuje vvytočit motor naplno

– na parkovišti jsem mohl na chvíli dát i plný plyn a pak hned brzdit. 40 metrů je prostě málo

– model při přidání plynu nejprve prokluzoval a až pak „vystřelil“. Musel jsem akcelerovat postupně

– neskutečný výkon motoru a rychlost také mimo reálné chápání

– pro mne velký zážitek řídit takto výkonný model. Ale opět podotýkám, není to pro nezkušené jezdce. Při nárazu v plné rychlosti by bylo hodně škod

– Xray T2R si poradil s tímto motorem i v těchto podmínkách velmi dobře

Jste zvědaví na tento test live ? Pak se můžete podívat níže:

Další testy LRP systému proběhnou 17.12.2011 na vánočním závodě Open Tour Trutnov v kategorii OPEN. Už teď se těším na spolupráci s Michalem Abrahámkem, který mi pomůže auto nastavit a mohu s ním konzultovat cokoliv.