Tento motor poskytly k testům společnosti LRP a Hobbyteam. Dostala se mi tak do rukou velmi silná varianta střídavého motoru.
Již jsem ho vyzkoušel v modelu Pan Car. Zde jsem nebyl schopen navolit převodový poměr, který je pro tento typ motoru doporučen. A tak v další části proběhne test (testy) v podvozku Xray T2R PRO. Zde dosáhnu na převodový poměr 10.1 a motor ukáže svůj potenciál.
Tento motor je vysokootáčkový. Nesnese těžký převod. Pokud jej nastavíte, po krátké době se hřeje a má přes 100° !!!
Spotřeba také není zanedbatelná. Za 5 minut jízdy se dá spotřebovat až 3600 mAh (záleží na zvoleném převodovém poměru).
U modelu 2WD by měla být spotřeba nižší, jak u 4WD. Záleží však i na stylu jízdy.
Motor se prodává v papírové krabičce s potiskem LRP. Na obalu najdete technické parametry motoru, které jsou:
Pracovní napětí: 3,7 – 7.2V (je možné jej provozovat na LiPo 1S)
Otáčky: 70 560 při 7,2V
Výkon: 719W
Účinnost: 89%
Magnety: Sintered X12 12,5mm
Pro ty, co uvažují o maximálním výkonu do svého modelu předesílám, že je potřeba mít regulátor, který zvládne tento počet závitů motoru. Pokud připojíte tento motor k regulaci, která je například od 5. závitů, hrozí poškození regulátoru.
Dále není možné jej namontovat do jakéhokoliv modelu. Především hobby podvozky v plastu (včetně převodového ústrojí) nemusejí tento výkon vydržet. Proto je potřeba zvážit tuto variantu pro váš model.
Když už máte podvozek a regulátor kompatibilní :-), pak musíte mít pořádný zdroj energie. Nejlépe Lipo 2S o největší kapacitě a proudovém zatížení. Běžné NiMh a LiPo články nemusejí dodat tomuto motoru potřebnou „šťávu“.
Tento motor je neskutečnou zbraní. Ale uřídit se dá, pokud máte již zkušenosti a rozum.