Závod Březí 17.11.2011 report

Vladimír Vomlel


První závod seriálu Brno-Březí v kategoriích MICRO se tentokrát konal v netypickém termínu a to ve čtvrtek 17.11., což byl státní svátek. Protože jsme neměli v plánu tak, jako mnozí další žádnou jinou činnost, vyrazili jsme z Polné ve složení 2x Novák a 2xVomlel na závody do míst, které jsme ještě nenavštívili. Po klidné ranní cestě nás přivítal vyhřátý vesnický kulturák, velmi podobný našemu domovskému Lidovému domu v Polné. P.Hrnčíř a Milan Parák zde přespávali, takže v 7,15 při našem příjezdu již pilně trénovali.

Dráha nás po obhlédnutí příliš nepřekvapila, byla postavena ze stejných modrých pásů a i techničnost byla na podobné úrovni, jako stavíme u nás. Těšili jsme se tedy na pohodový závod. Postupně se zde sešli závodníci v kategoriích MiniZ, Stock a Open. Do závodu se zaregistrovalo v kategorii MiniZ 5 jezdců, Open 4 jezdci a Stock 16 jezdců. Protože nebyl dostatek závodníků v Open i v nových Formulích 1:18, L.Diblík a Milan Parák startovali se svými monoposty v kategorii Open. Podivná směsice pohonů a podvozků se sešla v kategorii Stock, kde v jedné kategorii startovaly jak 4WD, tak i 2WD stroje s motory 3000kV, ale i klasické Stockové pohony MIG280 nebo nově zařazený Ammo 2650kV. Technické pasáže trati však naštěstí částečně smazaly rozdíl ve vyšším výkonu 3000kV motoru. Na rovince byl však vyšší výkon patrný.

Závod se nesl v poklidném dřímajícím tempu a téměř naprosté pohody mezi závodníky. Samoobslužný bufet s párkama nás průběžně občerstvoval, takže jsem si mohl v klidu i odzkoušet a porovnat nové vynikající gumy ALS champion, Magenty i moje vlastní Soft F. Červený koberec se chová trochu odlišně, než jsou koberce v Polné nebo Pozděchově, ale ve spojení s vynikajícím obutím jsem neměl žádný technický problém. Ondra si dokonce vzhledem k technické trati vyndal z modelu stříďák Ammo a nasadil dobrou fungující 280-ku a celý závod si to pochvaloval. V technické pasáži „línost“ stříďáku byla znatelná, ale vzhledem k testování gum jsem už s motorem nelaboroval a nechal si Ammo po celý závod. Malý Davídek Novák, si opět vybral smůlu v podobě horečky. Snad se z toho brzy vzpamatuje.

Vyhlášení

Ve vyhlášení dominoval Marek Schiller, kterému to poslední dobou jede opravdu dobře a zatlačil v Openu i Stocku na 2.místo i šampióna Lukáše Diblíka, který zatím dolaďuje svůj speciál 2WD s natáčecí zadní nápravou. Bylo zřetelné, jak výborně tato technická lahůdka na zatáčkovité trati funguje. Samostatného vyhlášení se dočkala nakonec i kategorie Ammo 2650kV, v které si vybojoval 1.místo již zmiňovaný L.Diblík před Milanem Parákem a Martinem Láskou. V Březí stále oproti jiným systémům vyhodnocování závodů používají bodový systém a také není možnost z finále B přeskočit do pořadí mezi finalisty A. A tak mne nakonec překvapilo, že přestože za započítané 3 finálové jízdy ze čtyř synátor Ondra najel o kolo více než já, skončil na 10.místě za mnou. Taktéž např.6.místo Petra Tocháčka, který dokončil pouze jedinou finálovou jízdu a přesto skončil šestý před Martinem Láskou, který se ve finálových jízdách oproti rozjížďkám výrazně zlepšil, ale bohužel startoval ve skupině B, takže mu zbylo pouze 7.místo. Zde se dle mého názoru plně ukazuje v podstatě demotivační přístup bodového systému k závodům. Stačí tak dobře zajet pouze jedinou rozjížďku v kvalifikacích a jezdec má jisté vynikající místo v konečném pořadí. Podobnost k skutečným závodům např. Formule 1 je v tomto systému minimální.

Škoda je, že se pro letošní sezónu organizátoři nepřipojili k nově vzniklému Česko-Moravskému poháru MICRO. Mohlo by to tak tento léty zaběhlý seriál oživit a přilákat více závodníků. Tím by i kategorie bylo možno v měřítku 1:18 rozdělit, tak, jak je vhodné – tedy samostatně Stock 2WD, 4WD, Formule a Open. Někteří místní jezdci chtějí nadále v tomto seriálu startovat ve Stocku s motorem 3000kV. Protože,jak bylo na závodě patrné, jim dobří jezdci mohou konkurovat i se slabšími motory, mohlo by se startovat společně, pouze vyhodnocení pro Česko-Moravský pohár by se případně spočítalo samostatně a v jiném systému.

Závod v režii Petra Fišera a Drahoše Hejtmánka má svůj osobitý styl a mohu říci, že se mi i přes použitý bodový systém líbil. Takovéto malé klubové závody splňují moje představy o klidném závodním dnu bez velkých emocí, dlouhém čekání na jízdy, poklidném nasazování a malých provozních nákladech na model.

Další závody se konají dle propozic:

11.2.2012(Březí)

3.3.2012(Brno)

7.4.2012 (Brno)

Podrobnější informace, fotogalerie najdete na stránkách klubu RC Polná.