Údržba podvozku typu Pan Car po kobercovém závodě

Igor Vlahovič


Při kobercovém závodě samotném je také potřeba kontrolovat především stav ložisek a to v předních kolech. Zde je potřeba, aby vše šlo lehce.

Po závodě si dávám práci a celý podvozek projde kontrolou a údržbou. Dělám to v několika krocích a to:

 

– „odchlupení“ celého šasi

– rozdělám zadní osu a i zde vyčistím a promažu ložiska v blocích

– kontrola diferenciálu a jeho chod

– kontrola předních ložisek, promazání

– doplnění oleje do tlumičů

– dotažení šroubků

– kontrola stavu kol. Přilepení hran a jejich následné zpevnění

 

Na další závod jsem připravil na test přední kola Xceed Medium. Oblepil jsem jejich hrany sekundovým lepidlem. To by mělo pomoci proti zakusování podvozku a jeho převracení.

Uvedený postup údržby se samozřejmě dá aplikovat i na ostatní podvozky. Ale u tohoto typu podvozku je to poměrně jednoduché.