Serpent S100 a třetí příprava na závod

Igor Vlahovič


První závod jsem jel v Ostravě. Právě s podvozkem Serpent S100. Bez předešlých zkušeností v kategorií 2WD World GT. Závod jsem odjel na použitých, ale velmi dobrých mechových kolech Corally. Jedinou starostí byla údržba kuličkového diferenciálu a kontrola odlepených kol.

Na druhém závodě v Holešově jsem testoval mechová kola Xceed Medium. Testoval jsem je neobroušené a bohužel se nedalo jet naplno a model se převracel. Skoro o sekundu horší kolo jak nejlepší jezdci.

Jakmile jsem se vrátil k použitým Corally (pink a purple směs), hodně jsem kolegy na špici potrápil. A to i se starou regulací LRP Sphere Competition, která nemá Stock program a motorem SP Competition 3.0 13.5.

A tak jsem se rozhodl pro další fázi příprav a testování. O co půjde nyní v Holešově 19.11.2011 ?

1. otestování upravených mechových kol Xceed Medium a Hard. Ano- pro testy jsem zakoupil i HARD mechy Xceed.

2. abych již nemusel jet nadoraz se starou regulací, proběhla změna – nyní mám v modelu novější typ regulace LRP

 

Samotná příprava proběhla také ve dvou fázích a to:

 

1. příprava mechových kol Xceed Medium a Hard

Není prostor jezdit na asfaltu a využít tak celý průměr pneumatik. Navíc zimní sezóna je na začátku a kola je prostě potřeba vyzkoušet naostro. Psal jsem dříve, že je hloupost brousit nová kola, ale pokus je pokus. Musí se něco obětovat.

A tak jsem zašel za kolegou Petrem Rovným a ten mi pomohl. Na soustruhu jsme připravili přední i zadní mechová kola Xceed na průměr 58 mm. Původní průměr byl 63 mm. Zásah byl poměrně razantní (jak je vidět na jedné fotce), ale co se dá dělat :-).

Nyní jsou kola připravena na ostrou jízdu a bude se testovat. Snahou bude kola naladit tak, aby byly jízdní vlastnosti stejné nebo alepspoň podobné jako na Corally. Tedy ostrý model, který se v plné rychlosti nepřevrátí a pojede jako po kolejích.

 

2. instalace a nastavení regulace LRP SPX Stock Spec

I zde došlo ke změně. Regulace LRP Sphere Cmpetition změnila majitele a do mého modelu přišel novější typ a to LRP SPX Stock Spec. Nejedná se o nejnovější Stock regulaci, ale výkon rozhodně mému modelu dodá. O tom jsem se již mohl nanečisto přesvědčit.

Instalace proběhla v pohodě, jen odpájet původní kabely byl poměrně náročný úkon. Potřeboval jsem pouze přehodit kabely mezi regulátory, protože u Sphere byly již přesně na míru. Regulátor jsem však umístil nyní na pravou stranu šasi, aby byl podvozek lépe vyvážen.

Kabely jsou opět volně, aby zadní klec měla dostatečnou volnost pohybu.

Pro první jízdu jsem nastavil na regulátoru parametr Stock programu na 6. Pokud jsem nastavil až 8, pak se otáčky motoru neskutečně zvýšily. Sice zatím jen poslechově, ale to už o něčem svědčí. Oproti původní regulaci mám nyní k dispozici mnohem více výkonu a to při stejném motoru (jeho časování) a převodovém poměru. I ten budu zřejmě měnit na lehčí v návaznosti na typ tratě a nastavené Stock programu. Nyní mám 96/28.

 

Tak na závod Holešov jsem tedy připraven. Vše další ukáží až testy a výsledek v samotné kategorii World GT.

Ještě jedna drobnost – jako správný závoďák mám zpětná zrcátka. Budu vidět soupeře za sebou…