IV. Wineyard Rally Bošovice – online report

Igor Vlahovič


A je to tady. Ještě o pár hodin před vlastním započetím závodu vám přináším foto tratě, která na nás zítra čeká.

Proto v galerii již dnes večer (15.10.2011) máte možnost shlédnout profil a ukázky dráhy a terénu.

Když jsem to letmo shlédl, bude to fakt úžasný nářez po všech směrech. Zima nezima, musím si to užít na 190%.

Report online začne cca kolem 8:30 dne 16.10.2011 !!!

 

Neděle 16.3.2011

Tal jsem nemohl dospat a o rally se mi i zdálo… Jel jsme kdesi v zimě na sněhu, RZ trvala senad 39 minut (tady bude asi něco špatně) a nestíhal jsem, vůbec nic. Depo jsme měli kdesi venku mezi stromy. Tak já nevím. Je možné, aby se první těšení takto projevovalo ? Asi ano.

Je 7:45 a já jedu k Petrovi Rovnému a společně se přesouváme na místo dění. Vydržte…

8:00 a jsme na dráze, A už se nám to hromadí. Depa se nám rozrůstají. Já vytahuji své náčiní – jak závodní, tak redaktorské. A já pojedu na 3G. Kde se tu vzalo nevím, ale je to tak.

Jakmile se kolegové podívají na moje auto, okamžitě je spoustu věcí na úpravu. První věc je světlost. Koukám kolem sebe a mám to nějak moc nízko. Ostatní to mají jako kdyby čekali velkou vodu. Ale zřejmě to tak má být. A tak stříhám karoserii a podkládám sponky. Sloupky jsou již zkrácené, aby to vypadalo… Ale už je to asi lepší.

Pozice depa super. Vidím celou dráhu a to i tu nejvzdálenější. Vidím to v reále. To co jste viděli večer na netu, to je jen slabý odvar skutečnosti. Rovinky, výjezdy do kopce, z kopce, mostky a další vychytávky.

Po cestě jsem dostal základní informace o průběhu závodu. Jsem ještě asi dospával probdělou noc, ale zkusím to napsat. V jízdě budeme dva. Jeden co řídí a druhý kontroluje styl jízdy, zkracování atp. Navíc doprovod opravuje dráhu. Před startem je nutné dát auto na dané místo a po závodě také. Mezi jízdami (RZtami) je možné mít auto v depu a opravovat, ladit atd.

Startuje se po sobě cca po 15. sekundách. Pokud někoho dojedu, měl by mě pustit. Ale u mě bude spíše prvek – pustit a pokračuj :-). Když vidím ty přípravy, zatímco já sedím u notebooku…

Jdu projít dráhu, ať se neztratím. Nafotím finesky a také natočím atmosféru. Je zima :-).

Tak… prezentace probíhá a já jen čekám na své strartovní číslo.

Dráha je složitá a mám obavy, zda ji zvládnu. Právě začal Sheake Down – otevřela se část tratě, aby se vyzkoušely modely. Ale jen kousek…

Asi to taky půjdu zkusit a fakt je ten, že to všichni mají nějak vysoko 🙂 – tu karoserii. V galerii již máte aktuální foto. Videa budou až večer.

8:30 a Shake Down skončil. Projel jsem kousek tratě. Zatím nemohu hodnotit. Auto jede, zatáčky ostré. Rychlost dostatečná. Jedno je jasné – pokud chcete dát ostrou točku, já musím brzdit a hodit auto do smyku. Jestli přežije dmes karoserie, toť otázka.

Nabíjím a sleduji okolí. Abych se hodně dozvěděl. Číslo mám 92 a jméno na karoserii nemusím mít. Co mají licenci ano. To jsou věci.

Tak a je po rozpravě. Vše podstatné jsem se osobně dozvěděl a už vím, s kým budu běhat. Je to pan Karlík. Navíc je to jeden z lidí, co budou odpovídat dotazy. Dobře mi bylo přiřazeno.

Pojede se 8 RZ. 40 jezdců na startu. Nyní jsou všechny auta povinně v UP (uzavřené parkoviště). Od tam se vyjíždí na trať. Já jedu 9.36. Pan Karlík dříve – 9.16.

Jáu se nyní musím rozmrazit – lépe řečeno moje prsty. Nemohu ani psát na počítači report… A na řízení musím být ready. Foto jezců, modelů v galerii.

 

1 RZta

Tak první RZta odstartovala. Neskutečný kalup. Ale jezdci běží a řídí jak o život. Já už proběhl dráhu s panem Karlíkem, který trefil pouze jednu „pokličku“. Jinak jel čistě a jednou šáhl na model. A to už před ním jelo dalších 16 pilotů. Rozhodují sekundy.

Já nyní musím rozmrznout na rukách, abych mohl jet. Foto bude brzo v galerii. A to z první jízdy.

Mám jízdu za sebou. A nepodařila se mi. Ale chyba nebyla na straně pilota, ten by jel dle některých hezky. Ale špatně zasunutý konektor se postaral o značnou ztrátu. Divím se, že jsem z vynecháváním vyjel. Moje chybka. Ale dráha jinak super a po první jízdě dostal předek pořádně zabrat.

Podle výsledků jsem zatím předposlední. A na místo přede mnou mám ztrátu 20 sekund. Na prvního pak mnohem více. Jdu nafotit výsledky. Další RZta se startuje za 5 minut. To je mašinerie. Ale suprová atmosféra. Lidi taky na pohodu. Všichni očekávali můj první start…

 

2 RZta

Trať se jede opačně. A jedzci musí zastavit na dráze a opravovat. To se může. Ale musíte uhnout tomu, kdo vás dojede. Mě v té první jízdě ten za mnou skoro dojel :-)…

Vladimír Karlík zajel 14 čas. Já za ním běžel a zahřál se. Tentokráte jsem i více opravoval. Ale i tak jede Vláďa zkušeně. A jedno auto startuje za druhým. Občerstvení nechybí, Wc také ne. A trochu se oteplilo. Ale jen trochu.

Druhá moje jízda dopadla o něco lépe. Až na tu cílovou rovinku, kde jsem sundal reklamu a málem i bránu. Tak jsem dostal 10 sekund penalizace. Ale jinak po jízdě 31. nejlepší čas. Auto nyní jelo jak zběsilé. Mooc výkonu se mi zdálo a chtělo by to větší rejd.

Nyní opět krátká pauza a nás čeká další nářez. Nafotím výsledky a dán je do galerie.

Karoserie stále drží, i když by taky měla být výše. I když se mi to reálně nelíbí.

Super je před startem sledovat časomíru a napětí stoupá každou sekundou. Pak zazní ten dlouhej signál a vyrazíte. A kličkujete. musíte dávat pozor, kam to vede a spekulujete… Mám pořád běžet za autem nebo postát a řídit z místa. fakt těžké. Řítíte se do zatáčky a ono vm to njedou uklouzne. Nebo se stane něco podobného. Hm, něco na tom rally je…

Jinak jsem pojel v této RZtě kolegu Rovného o jednu sekundu a to s mým trestem, Apoň něco se zadařilo :-). Celkově jsem 35. A to je taky posun. Zřejmě někteří soupeři měli problémy jako já v první jízdě. Ono stačí nedokončit jízdu.

 

3 RZta

Třetí kolo se konalo na jiné dráze. Lépe řečeno jiném typu a povrchu. A opět je to tu. Neznáte předem pořádně profil. Jedete naostro a napoprvé. Točím možná exklusivní záběry. Ale bude s nimi hodně práce, aby to trochu vypadalo.

Tato část RZty je dle mého názoru obtížná. Občas je vidět práci s nasazením modelu. Zatáčky jsou opravdu ostré. Výhoda je, že se podívám na profil společně s panem Karlíkem a snad mi to pak půjde lépe. Karel zajel 17tý čas. A moc spokojen nebyl.

Pořadatel se mne ptal, zda jsem měl rumíkček a jídlo. Zatím ne. Nestíhám. Moc práce s reportem. Ale čas si najdu. To ano. Nebo bych taky nemusel doběhnout do cíle.

Je tu i pilot, který běhá v krátkém rukávu. Já jsem teda zazimován poměrně důkladně. A nelituji toho.

Byl jsem osloven pořadatelem, zda bych nenapsal článek o tomto závodě i do RC Cars. Takže další práce navíc. Ale proč ne. Je to zcela jiná disciplína RC modelů aut. Pokud budu psát článek, pak z vlastního pohledu na tento závod.

Kdo odjel jízdu, občerstvuje se. Já to také uskutečnil po třetí RZtě.

Jízdu a výkony pilotů natáčejí a fotí i jiní. Tyto záznamy však nevím, kdy a kde budou.

Já jel tuto jízdu a polepšil si zase vpřed pořadím. Tato RZta se mi zdála lehčí. Auto více klouzalo a to mi více vyhovuje. Musel jsem několikrát dávat rukou auto do stopy. Ale to k tomu patří a nejsem profesionál v této kategorii. Byly části tratě, kdy bych mohl i být rychlejší, ale hrozilo, že někde zakopnu. A tak je to kompromis. A pozor !!! Nesundal jsem cílovou bránu. Takže bez penalizace :-).

V galeerii máte výsledky. A nějaké nové fotky. Jo a zase je o chloupek tepleji…

Jo a zase jsem pojel kolegu Rovného. Jdu na tu klobásku.

 

4 RZta

Nový profil tratě. Mnozí si ji šli projít. Já ne. Já se nechal překvapit. Navíc jsem se zase proběhl s partnerem. Zajímavé záběry se povedly na kameru. Zjistil jsem, že druhý člověk, který vám dělá doprovod, vám může hlásit profil tratě. tak, jako na skutečném závodě.

Auta i jezdci podávají neskutečné výkony v této RZtě. Hlavně ten „horský“ úsek. Občas vidím, že jezdec málem sundal mostík. Tady tato RUta chtěla cit. Hodně citu na plynu a řízení. To se týkalo i mého výkonu.

A ten byl následující: mnoho chyb. Začátek byl ještě v pohodě. Ty mostky byly záludné. No a pak ta šotolina a listí. Navíc jsem zvyklý z onroad opravovat trať a tak jsem chtěl jednat za pomocníka. To by nebylo tak problém, jako že auto se mi sunulo po svahu dolů a nedrželo potvora. Naštěstí rada a dej méně plyn. Nesmí hrabat kola. Trochu to pomohlo. Ale výsledek nic moc.

Tato rychlostní zkouška byla hodně náročná. M8m i trochu problém s orientací. Pořád nevím, zda běžet celou trasu nebo chvílemi stát a pozorovat model. No ještě na to mám další jízdy a přijít na to.

V celkovém pořadí jsem se posunul směrem nahoru. O hezké jedno místo. Takže jsem celkově 33.

 

5 RZta

Úprava dráhy na jiný profil. Pokaždé se to děje. Ihned poté jezdci opět prochází dráhu a studují ji. Já opět ne. A to přitom se jela nyní nejdelší trasa. Zde se molo hodně ztratit, hodně získat. A především muselo do cíle dojet jak auto, tak doběhnout pilot.

Když jsem pozoroval Mitra republiky Petra Pavláta, už jsem pochopil mnoho věcí. Jednak jeho model sedí jako na onroad trati. Mnoho úseků se dá projet rovně, i když je vyznačen zatáčkou. A to jsou sekundy k dobru. Navíc neběhá tak zmateně, jako já. Prostě je to jiná liga. Tak to už máme několik faktorů, které jsou důležité pro úspěch: pneu, pružiny, kola, výška karoserie, dobrá stopa, neběhat více, než je třeba… Tak toho už je na mě moc :-).

Tak nejlepší čas této RZty byl pod 5 minut. Pan Karlík zajel do 20 místa. A dalo mu to zabrat. A občas byl tak rychlý, že jsem ho ztratil dohledu. Navíc jsme po cestě potkával ostatní jezdce s partnery. Celá RZt je opravdu dlouhá. Když už si myslíte, že jste v cíli zjistíte, že jedete zatím jen první půlku. Michal Oppit běhá s kamerou i v obtížném terénu a natáčí. Má na to vybavení, fyzičku a cit. Jeho záznamy budou profesionální.

A co já ? jak to bylo se mnou ? Kromě toho, že mne opět dokumentovali ? Snažil jsem se jet méně plynu. Prostě v klidu. Nespěchat. Raději opravdu pomaleji a jet stopu. Ono se to ale říká pěkně, ale koná jinak a obtížněji. Tak celkový čas v RZtě na 31. místo. Nic moc. A jízda proběhla takto: asfalt ok. Šotolina ok. Tedy ušlo to. Pak jsem byl v půlce a jel listí nebo co to je. Tam jsem dal málo plynu a ta potvora se stejně sunula z kopce dolů. Pak zase asfalt. Tak to ušlo až do doby, než jsem se zasekl o strom a čekal, až auto vyjede. Nevyhjelo… Tak jsem musel za ním běžet… ztráta. Pak už jsem čekal cíl. Hurá !!! Nesrazil jsem bránu !!! A prý se tato zkouška pojede ještě obráceně :-).

Jo a ještě jeden postřeh. Na začátku této jízdy jsem stíhal a jel poměrně přesně. V půlce už to bylo horší z fyzičkou a z koncentrací. No a ke konci bojujete sami ze sebou. Čím delší RZta, tím je to obtížnější. Tedy toto je můj pohled.

 

6 RZta

Jelo se to obráceně. Jinak žádná změna. 5ti minutový nářez. Pro některé i více. Práce v depech stále pokračují. Je to jako na onroad závodech. Jen s tím rozdílem, že zde nehoníte špičkovou elektroniku, pneu apod. Prostě jedete s co nejlépe upraveným modelem, ale domnívám se, že vás to nestojí majlant.

V bufetu plno a občas se z něj ozývají ovace. Není se čemu divit. Zrovna zde modely jedou smykem a vypadá to opravdu realisticky.

No a moje jízda ? Tak za prvé jsem méně běžel. Hlavně na asfaltu jsem se snažil stát a část jet s autem na dohled. Jen šotolina a listí bylo s během. Taky jsem jel jiná kola. ARP Dash. Pozdrav od pana kolegy. A zrychlil jsem. Tedy na asfaltu a šotolině. Celkový čas v RZtě 28. To není špatné.

A jak v celkovém pořadí ? Na čele závodu se drží Kamil Sedláček a dále pak Petr Havlát, Michal Bouchner, Petr Havlík. Já osobně jsem nyní na 33. místě za Janem Rovným. Toho jsem v této jízdě hodně stáhl.

V galerii jsou výsledky – některé vybrané a pár nových fotek.

 

7 RZta

Tato RZta byla kratší. Každý jezdec má opravdu jiný styl. Radost toto pozorovat z mého redaktorského stanoviště. A rozhovory mezi jezdci na startu. Občas naprosto profesionální přístup.

Já pomalu začínám soutěžit s Honzou Rovným. Ztrácel jsem na něj cca 20 sekund. Bylo potřeba dobře zajet, abych se dostal před něj. Bylo tomu skutečně tak po této jízdě ?

Tak zajel jsem 28. čas. To není až tak špatné, když jsem na kamínkové části chvíli bojoval s autem a vyhazoval kamínky. To mě zdrželo. Ale jinak pak už ok. Celkově jsem 33. Na Honzu ztrácím 11 sekund. Ale v RZtě jsem ho dokázal potrápit a dojet před ním.

Jestli si myslíte, že rally jen pánskou záležitostí, není tomu tak. I ženy zde startují. Dnes to je Daniela Havlíková. Dostává instrukce od sparing partnera a jede svoje. Tak jako každý z nás zde.

 

8 RZta

Poslední možnost si polepšit. Některým síly již docházejí – například jako mně. Ano, fyzičku, jak jsem zjistil, nemám. Nebo ano, ale velmi špatnou. A tak do poslední jízdy jsem nastupoval s odhodláním zkusit se dostat před Honzy Rovného. Poslední zbytky sil v rezervě.

Mladý Honza Rovný se vyloženě těší na další jízdu a připadá mi, že by takto mohl jezdit mnohem déle. Tak to já ne. Já už jsem rád, že se jela poslední RZta. Navíc kluk je motivován celý den faktem, že mě může nechat za sebou.

No já jsem jel co to dalo. S mnoha chybami. Ale i tak jsem si poslední jízdu dne užil. A co více. I tak jsem dokázal zajet proti Honzovi Rovnému a v celkovém pořadí jej nechal za sebou cca o 3 sekundy. I v této jízdě jsem byl o něco lepší.

Po jízdě jsem musel zajet s autem do UP (uzavřeného parkoviště) a tam auto bude stát do vyhlášení výsledků. pokud odjedete dříve, jako by jste tu nebyli celý den. Neklasifikují vás. U vyhlášení budou tak všichni účastníci. Jak se daný pilot vyhlásí, vyjede z parkoviště a závod pro něj 100% končí. Ale až v tuto dobu.

 

Po závodě ostatní uklízejí dráhu. To je solidarita s těmi, co stavěli a připravovali tuto super dráhu. Teprve pak dojde na vyhlášení výsledků, předání cen. Budeme u toho. Vydržte u monitorů.

Pořadí na prvních 10. místech vám zde přinesu. Celkové pak budou na stránkách pořadatele. Dám vám link.

Večer mne čeká dost práce se záznamy z kamery. Stříhání, stříhání, zpomalení, hudba atd. Bude to rozdělelno po 10. minutách kvůli serveru Youtube.

A hodnocení závodu z mého pohledu ? Udělám to v bodech:

– velmi slušná účast, která nebyla ani na závodech onroad v létě

– pohodová skupina lidí, kteří tomuto sportu propadli jako já onroad elektro

– za den hodně jízd s mnoha variantami. Za 250 Kč startovného hodně zábavy

– lidé jezdí čestně a ten vzájemný dohled je velmi dobrý nápad

– zcela jiný způsob měření

– pravidla jako na skutečné rally

– nechybí občerstvení

– po celý den dobrá nálada

– na vyhlášení výsledků jsou všichni jezdci

Ptáte se, zda mě to osobně chytlo tak, že bych jezdil tuto kategorii více než elektry. Píšu na rovinu že ne. Ale zcela jistě si tento typ závodu opět rád připomenu. A je potřeba zlepšit fyzičku. Bez té je úspěch ohrožen. Jak mnozí víte, akcí je přes léto hodně. Je sice pravda, že se tyto závody jedou ponejvíce v neděli. Ale já zase musím být o víkendu jeden den doma. A tak tento závod pojedu v případě, že v sobotu nebude nic extra zajímavého.

V každém případě auto nyní vyčistím a je připraveno na další závod. A nebo i prezentaci. Počkejte si na to video. Foto z vyhlášení již máte v galerii.

TOP 10:

  1. Kamil Sedláček
  2. Petr Pavlát
  3. Michal Bouchner
  4. Petr Havlík
  5. Michal Oppitz
  6. Čeněk Brychta
  7. Filip Bezděk
  8. Petr Zvejška
  9. Jiří Veselka
  10. David Homolka

Jinak já skončil na hezkém 31. místě a Jan Rovný byl na 32. místě.

Celkové výsledky najdete na stránkách RALLY Brno.

Foto třech nejlepších přináším zde na úplný závěr tohoto reportu:

""

 

Zde jsou záznamy ze závodu. Jsou rozděleny do dvou částí. Je tam zachycen závod od A do Z. Udělal jsem zpomalené záběry v kombinaci s reálem. Dále pak depa a končí to vyhlášením. Tak asi tak…

 

Oficiální video od Michala Oppitze