Digitální servo v podvozku Tamiya DF03 RA

Igor Vlahovič


Předem chci napsat, že se mi v redakčním mailu objevovaly hlavní dvě informace a to: pro úspěch v rally jsou potřeba dobré obutí a potom servo. Servo nejlépe digitální.

Posledním impulzem pro částečnou změnu na mém podvozku byl pan Martin Mudřík z Teamu Grifone. I on mi napsal tyto důležité informace. Dokonce mi nabídl i zapůjčení jeho závodního speciálu na poslední závod !!! Toho si jednak vážím a zejména to bude dobré v jedné věci:

– jeden závod pojedu se „základním“ modelem a druhý pak se speciálem. A budu moci porovnat jízdu samotnou atd.

Obutí jsem neměl čas sehnat a stále si říkám, co když byla doba, kdy nic jiného než Tamiya rally block nebylo. Proto se budu snažit zajet závod se „stavebnicovým“ obutím.

Co se mi však podařilo vyměnit a mělo by mi to pomoci byla změna serva. Jak pan Mudřík psal, nejlepší je digitální typ serva. To je rychlé a umožním mi lepší průjezd zatáčkami. Pokud jsem to správně pochopil.

A tak z modelu šlo ven servo Hitec HS 311, které je skutečně nejnižší v řadě této firmy. Z modelu Tamiya CC-01 jsem vytáhl Hitec HS-5485HB, které je již digitální a má větší tah. Takže by to měla být lepší volba.

Instalace byla jednoduchá a HS 311 budu mít sebou jako náhradní variantu při poruše stávajícího serva.

Fakt je ten, že reakce na povel z RC soupravy jsou nyní lepší. Jezdci rally skutečně ví, co je potřeba pro úspěch v závodě udělat. A co se mi líbí, podělí se se začátečníkem a ihned mu poradí i typ (například obutí).

Model se pokusím ještě dnes projet a vyzkoušet techniku jízdy. Především pak ostré zatáčky. Pokud se to povede, bude zde ještě video záznam formou aktualizace tohoto článku.

Počasí je dnes sice studené, ale slunečné a tak by testu nemělo nic bránit.

 

Aktualizace 13:00

Test se konal. Za kamerou stála moje žena a scénář byl předem jasný. Nejprve otestovat rejd modelu a rychlost zatáčení na asfaltu, který nebyl příliš rovný a čistý. Dále pak test driftu na písku. Zde došlo k natáčení průjezdů těsně kolem kamery, kdy kamínky létaly až do objektivu.

Záběry se zpomalily a vznikl dosti zajímavý záznam.

Jinak na asfaltu jsem musel občas auto hodit do smyku pomocí brzdy. Na štěrku to bylo mnohem jednodušší. V každém případě model ve smyku vypadá velmi atraktivně. Na závodě se budu snažit natočit exklusivní záběry ostatních aut. Včetně fotek. Doufám, že bude krásné počasí, aby podmínky byly co nejlepší.

Zde je záznam: