Tamiya F013RM osazena střídavým motorem SP 13.5T

Igor Vlahovič


Na ostrém závodě na koberci jsem měl motor MIG 500. Model se řídil výborně, krásná regulace. Ale těžký převod nepřicházel v úvahu, protože teplota motoru přesahovala 100°. Musel jsem volit lehký převod a tak tak konkuroval ostatním modelům. Tedy lépe řečeno, neměl jsem rezervu a motor byl zbytečně přetěžován. Navíc ta spotřeba. Všeobecně je známo, že tento motor má větší spotřebu.

A tak jsem se rozhodl pořídit do podvozku Tamiya F103RM střídavý motor. Regulátor mám LRP Sphere Competition. Ten jsem měl v modelu Tamiya TT-01E. Tam nyní přijde Tekin FX-R. Takže jsem musel pouze vyřešit motor.

Nakonec jsem zakoupil na závodě motor SP 3.0 Competition 13.5T. Rozhodl jsem se pro silnější typ, kdy v případě potřeby upravím výkon. Navíc tento typ motoru v ZERO BOOSTU zvádne převod hodně těžký a nehřeje se. Když k tomu přičtu účinnost střídavého motoru a spotřebu, určitě na tom budu nyní lépe.

Takže model Formule je tedy připraven na další kobercový závod, kde by neměla být problémem ani větší dráha s rychlejšími pasážemi.

Na první test jsem zvolil převodový poměr 63/19, což je koncový převod 3.3. Pokud bude potřeba, převodový poměr se upraví. Vše je přemětem dalšího testování.

Jinak celková úprava kabelů na regulátoru, oprava kondenzátoru byla poměrně náročná, aby to vypadalo. Hlavně kabely fázové a k baterii musejí být přesně na míru. A kromě toho je potřeba, aby zadní náprava byla stále volně kyvná. Všeho jsem nakonec dosáhl.

Na foto máte postup nstalace regulace a motoru do modelu.