Serpent S100 GT Pan Car

Igor Vlahovič


Při osobním jednání se společností DOMANSKÝ Profimodel by byla učiněna zajímavá nabídka. Dostal jsem možnost seznámit se s podvozkem Serpent S100 a dokonce jej vyzkoušet na nejbližším závodě zde na Moravě, kde se pojede kategorie World GT.

Přirozeně jsem vše zvážil a možnosti využil. Jel jsem kategorii GT s podvozem Tamiya F103RM v konverzi na GT. Nyní se mi otevřela možnost jet tuto kategorii se závodním speciálem a porovnat tak jízdní vlastnosti.

Podvozek není nový. Jde o vyladěný podvozek včetně regulátoru, motoru a serva. Nechybí karoserie Sophia GT. Stačí dodat LiPo baterii a přijímač. A mohu vyrazit.

Nyní se vás pokusím z mého pohledu seznámit s podvozkem samotným. Mohl bych si „zapůjčit“ popis modelu ze stránky výhradního prodejce této značky, ale to by bylo příliš jednoduché. Mám-li poznat šasi dobře, lépe je si ho osahat, nafotit pro vás.

Podvozek je vyroben z karnbonu a duralu. Spodní i horní plato je karbonové tak. jako přední nárazník. Ze stejného materiálu je i hroní část motorové klece.

Přední náprava je nezávisle odpružená a lze na ní nastavit kompletně geometrii. Přední kola jsou nasazena přes kuličková ložiska a dotáhují se maticí.

Zadní náprava je odporužena jednak centrálním olejovým tlumičem a potom bočními pružinkami. Celá klec s motorem se tedy kýve do všech stran. Klec motoru je opět hliníková a tím pádem slouží i jako chladič pro motor.

Unikátní vlastností S100 Link je na boku namontovaný ,,plovoucí“ tlumič (monoschock), který tlumí nárazy mezi podvozkem a zadní nápravou s motorem.

Model je v kuličkových ložiskách.

Diferenciál je kuličkový a jemně nastavitelný. Pohonné kolo je jemných zubů a je možno nastavovat jemnou zubovou vůli.

Zadní osa je odlehčená a je z grafitu. Otázkou je, kolik vyrží, pokud dojde k přímému nárazu na kolo.

Zadní mechová kola se nasazují na unašeč a zajišťují se čtyřmi šroubky.

Přední nárazník je karbonový včetně urethane bumperu. Měl by něco vydržet.

Zajímavě jsou řešeny sloupky karoserie. Kromě klasických otvorů pro sponky je na sloupích závit a pomocí něj se dá nastavit přesná výška karoserie. Toto řešení jsem viděl osobně poprvé.

Servo je usazeno v přední části šasi a to na duralových sloupcích. Je opatřeno malým servosaverem.

LiPo baterie je uprostřed modelu a uchycuje se páskou. Lze posouvat těžiště dle potřeby.

 

Podvozek jsem obdržel se servem FUTABA S9551, regulátorem LRP SXX Stock Spec a motorem LRP X12 17.5. Součástí je i zmíněná karoserie Sophia GT. Stačí do modelu nainstalovat LiPo akumulátor, přijímač a mohu případně vyrazit na testovací závod.