Tamiya DF03RA se připravuje na rally

Igor Vlahovič


Než jsem si tento podvozek pořídil, došlo mi do redakce pár rad od pilotů Rally. Údajně nejlepší variantou je Tamiya TA02. Ale když už je DF03RA upravená a bylo mi vše vysvětleno, šel jsem do tohoto šasi. Navíc mám dobré ruce, které horší podvozek prostě uřídí :-).

Navíc jde o testování a poznání, ne o vítězství.

Tak a když už víte, co pojedu za šasi, trochu si ho představíme a čím bude osazeno. Prozatím mám tyto části:

– podvozek

– kryt proti nečistotám

– sadu nových rally bloků

– náhradní ramena na delší rozvor

– náhradní poloosy, šroubky atd.

– v základu jsou kuličkové diferenciály. Ty jsou udržované a jdou velmi hladce

– olejové tlumiče

 

Na podvozku jsou již provedeny tyto úpravy:

– dlouhá očka vpředu i vzadu – díky tomu se zvedá světlost 2,5 cm. Světlost budu nastavovat dle terénu buď pomocí oček nebo pružin

– upravené táhlo řízení

– výřez na lipo

– vyplněný prostor proti nečistotám pod řízením

– ramena pro úpravu rozvoru na delší

– zadní sbíhavost 2°

– nastavitelná geometrie celého šasi

– na zadní nápravě originál tuningové poloosy Tamiya

– na přední nápravě univerzální poloosy neznačkové

 

Podvozek bude osazen touto elektronikou, kterou použiji částečně z modelu Tamiya CC-01:

– motor Johnson 540-J (zbyl ze závodu 10 hodin TT-01)

– servo Hitec digitál

– Lipo Nosram 5900 mAh 50C

– řízeno bude RC soupravou Spektrum DX3R

– regulátor Tamiya 104BK

 

Karoserii ještě rozvažuji. Mám na výběr několik typů. Ale hlavně musí být model realisticky zbarven. Ale to od fy Tamiya nebude problém sehnat. Líbí se mi Peugeot 306 WRC, ale i SUZUKI SX4. Prostě krátká verze.

V další fázi tedy připravím karoserii, osadím model elektronikou a vyzkouším jeho jídzní vlastnosti.

Tak toto byly zcela první informace o dalším chystaném testu a mě čeká zhruba za 3. týdny první závod. A jak jsem se dozvěděl, bude se jednat o zcela jiný typ a průběh. Už abych trénoval kondičku. Ale tu částečně posiluji při expedicích, že :-).