Tamiya F103RM přestavěna na GT

Igor Vlahovič


Již můj první podvozek Tamiya F103 jsem přestavěl na šasi typu GT (pomocí konverzního setu uchycení předních sloupků karoserie) a jel s ním 12 hodin Blansko 2011.

Nyní mám opět šasi Tamiya F103 ve svém vozovém parku a to ve verzi RM. I tento podvozek jsem nyní opět přestavěl na typ GT – tedy oddělal zadní přítlačné křídlo Formule a přední křídlo bylo nahrazeno parohy pro uchycení karoserie LMP Mulsane.

Žádný jiný konverzní set (například ALS pro uchycení jiného typu kol) nemám k dispozici. Ale i tak jsem se na první oficiální start v kategorii World GT připravil. Navíc jsem ponechal elektroniku takovou, jakou mám i pro variantu Formule 1.

 

Šasi: Tamyia F103RM ve verzi GT

Karoserie: LMP Mulsane

Motor: Johnson 540-J

Regulátor: TEKIN FX-R

Pneu: bezdušové pneu RIDE, mechová kola Tamiya a tvdrší mechová směs na přední nápravu „valachia“

Akumulátor: Zippy 4000 mAh 25C

Převodový poměr: 63/23, t.j. 2.7 koncový převodový poměr

 

Dne 22.9.2011 jsem provedl testy tohoto nastavení šasi. A to ve Slavkově u Brna. Závod se pojede právě zde a to 24.9.2011. Dráha je velká, rychlá. Takže moje motorizace nebude na soupeře stačit. Nicméně jde o zjištění, jaká ztráta nastane právě při použití výše uvedeného motoru a regulátoru. A bude to startovní informace pro zimní sezónu, kde s GTčkem také hodlám startovat.

 

A co jsem zjistil ?

Doba jízdy na LiPo Zippy 4000 mAh 25C 6 minut. Spotřeba činila: 1093 mAh

Teplota asfaltu: 25°

Teplota regulátoru: 40°

Teplota motoru po jízdě: při tak těžkém převodu jakým 2.7 bezesporu je, byla teplota motoru 100° . Rychlost byla na takto slabý motor velmi slušná a model byl krásně řiditelný. Ta teplota je pro tento motor „sjízdná“. Při vyšší teplotě dám převod lehčí, cca 3.0 a výše

Použité obutí: bezdušové RIDE A na přední i zadní nápravě. Model sedí velmi dobře a je potřeba se pouze vyhýbat místům s nagumováním. Mechová kola pravděpodobně nebudou vůbec potřeba

 

Model je vyladěn a připraven na závod. Jak jsem vše připravil a jak to jede v reále na dráze Slavkov vidíte na záznamu níže. Volba motoru není na umístění „na bedně“, ale rychlost dosažená s touto plechovkou je neskutečná !!!