Morava Cup – léto 2005

Ing. Petr Ilgner


Významné moravské<b> RC kluby </b>a společnost <b>ILPE s.r.o</b>. pořádají,
seriál jednodeních závodů v kategorii modelů aut E1:10. V letos již 5-tém
ročníku 2005 seriál <b>MORAVA CUP</b> navazuje kategoriemi a použitou technikou
na závody <b>MČR v kategorii TOURING CAR E 1:10.</b> <br><br>
Celkem je vypsáno 9 závodů, ve čtyřech samostatných kategoriích. Do celkového
hodnocení se započítává 6 závodů (3 nejhorší výsledky se škrtají).
<blockquote>
<li><a href=“#a1″>E 1:10 TC</a></li>
<li><a href=“#a2″>E 1:10 TC STANDARD</a><br></li>
<li><a href=“#a3″>HOBBY TC</a><br></li>
<li><a href=“#a4″>FORMULE 1</a><br></li>
<li><a href=“#a5″>MINI – T LOSI TRUCK 1:18</a><br></b></li>
</blockquote><separe><br>
<B>Kalendář pro rok 2005:</B>
<BR><BR>
<table cellspacing=“0″ border=“0″ cellpadding=“2″>
<TR>
<TH ALIGN=“left“>Termín</TD>
<TH ALIGN=“left“>Místo</TD>
<TH ALIGN=“center“ WIDTH=“20″>#</TD>
<TH ALIGN=“left“>Kategorie</TD>
</TR>
<tr>
<td height=“2″ colspan=“4″ bgcolor=“#abc6c9″></td>
</tr>
<TR>
<td align=“right“>7.5.2005</TD>
<TD>Blansko</TD>
<TD align=“center“>1</TD>
<TD>E1:10TC, E1:10TC Standard, Hobby TC, Formule1, MINI-T 1:18</TD>
</TR>
<TR>
<TD align=“right“>15.5.2005</TD>
<TD>Brno</TD>
<TD align=“center“>2</TD>
<TD>E1:10TC, E1:10TC Standard, Hobby TC, Formule1, </TD>
</TR>
<TR>
<TD align=“right“>21.5.2005</TD>
<TD>Prostějov</TD>
<TD align=“center“>3</TD>
<TD>E1:10TC, E1:10TC Standard, Hobby TC, Formule1, MINI-T 1:18</TD>
</TR>
<TR>
<TD align=“right“>18.6.2005</TD>
<TD>Prostějov</TD>
<TD align=“center“>4</TD>
<TD>E1:10TC, E1:10TC Standard, Hobby TC, Formule1, MINI-T 1:18</TD>
</TR>
<TR>
<TD align=“right“>2.7.2005</TD>
<TD>Svitavy</TD>
<TD align=“center“>5</TD>
<TD>E1:10TC, E1:10TC Standard, Hobby TC, Formule1, MINI-T 1:18</TD>
</TR>
<TR>
<TD align=“right“>6.8.2005</TD>
<TD>Svitavy</TD>
<TD align=“center“>6</TD>
<TD>E1:10TC, E1:10TC Standard, Hobby TC, Formule1, MINI-T 1:18</TD>
</TR>
<TR>
<TD align=“right“>27.8.2005</TD>
<TD>Frýdek Místek</TD>
<TD align=“center“>7</TD>
<TD>E1:10TC, E1:10TC Standard, Hobby TC, Formule1</TD>
</TR>
<TR>
<TD align=“right“>3.9.2005</TD>
<TD>Brno</TD>
<TD align=“center“>8</TD>
<TD>E1:10TC, E1:10TC Standard, Hobby TC, Formule1</TD>
</TR>
<TR>
<TD align=“right“>24.9.2005</TD>
<TD>Blansko</TD>
<TD align=“center“>9</TD>
<TD>E1:10TC, E1:10TC Standard, Hobby TC, Formule1, MINI-T 1:18</TD>
</TR>
</TABLE>
<br>
<P><B>Kategorie:</B></P>
<P><B><a name=“a1″>E1:10 TC</a></B> viz pravidla EFRA pro danou kategorii<BR>
<BLOCKQUOTE>
<b>Podvozek: </b>libovolný pro kategorii E1:10 Touring Car s maximální šířkou 190 mm,<br>
<b>Karoserie: </b>dle EFRA tzv. Touring car, čtyřmístný sedan (pouze typu DTM, maximální
šířka karoserie do 190 mm, křídlo nesmí převyšovat obrys střechy a je max. rozměrů 190x40x25mm
(šířka x délka x výška). Karoserie musí být realisticky zbarvena a opatřena startovním číslem.<br>
<b>Motor: </b>libovolný s jednotnou kotvou dodanou pořadatelem před termínem prvního závodu,
za sníženou cenu 950 Kč, kotvy 14double (14×2 TRINITY), k dispozici u pořadatele jednotlivých
závodů, (info: kotvy jsou totožné jako v ročnících 2002, 2003, 2004)<br>
<b>Pneumatiky: </b>předepsané, jednotné sady tj. ráfek s nalepenou pneu typu TAKE OFF CS27
za sníženou cenu 1 200 Kč/sada, tedy 4ks, k dispozici u pořadatele jednotlivých závodů.<br>
Pneumatiky budou speciálně označeny,na celý závod lze použít maximálně dvě sady.<br>
<b>Akumulátory: </b>Ni-MH a Nicd. Baterie jsou povoleny všechny druh, velikosti sub.
C s napětím 1,2V, 23mm v průměru a 43 mm délky. Max. 6 článků s napětím 7,2V<br>
<b>Mazadlo: </b>libovolné bez omezení používání<br>
<b>Hmotnost: </b> min. 1 500 gr bez čipu,1 522 gr s čipem<br>
<b>Jízdní čas: </b>6 minut
</BLOCKQUOTE>
</P>

<P><B><a name=“a2″>E1:10 TC STANDARD</a></B>viz pravidla EFRA pro danou kategorii<BR>
<BLOCKQUOTE>
<b>Podvozek: </b>libovolný pro kategorii E1:10 Touring Car s maximální šířkou 190 mm,<br>
<b>Karoserie: </b> dle EFRA tzv. Touring car, čtyřmístný sedan (pouze typu DTM,
maximální šířka karoserie do 190 mm, křídlo nesmí převyšovat obrys střechy a je max.
rozměrů 190x40x25mm (šířka x délka x výška). Karoserie musí být realisticky zbarvena
a opatřena startovním číslem.<br>
<b>Motor: </b> dodaný pořadatelem před termínem prvního závodu, s kotvou 17závitů
( 17×2 PEAK, pevné nečasovatelné čelo, rozebiratelný, kuličková ložiska ).
U motorů je možno použít motory se standartníními uhlíky obdélníkového průřezu, nebo
nový typ s tzv. V2 hlavou (uhlíky kruhového průřezu).<br>
<b>Pneumatiky: </b> předepsané, jednotné sady tj. ráfek s nalepenou pneu, typu TAKE OFF
CS27, za sníženou cenu 1 200 Kč/sada, tedy 4ks. K dispozici u pořadatele jednotlivých
závodů. Pneumatiky budou speciálně označeny,na celý závod lze použít maximálně dvě sady.<br>
<b>Akumulátory: </b> Ni-MH a Nicd. Baterie jsou povoleny všechny druhy, velikosti sub.C s
napětím1,2V, 23 mm v průměru a 43 mm délky. Max. 6 článků s napětím 7,2V<br>
<b>Mazadlo: </b> libovolné bez omezení používání<br>
<b>Hmotnost: </b> min. 1 500 gr bez čipu,1 522 gr s čipem<br>
<b>Jízdní čas: </b> 6 minut
</BLOCKQUOTE>
</P>

<P><B><a name=“a3″>HOBBY TC</a></B><BR>
<BLOCKQUOTE>
Kategorie je určena pro mladé, začínající jezdce, event. jezdce, kteří dosud nestartovali
v prestižních seriálech typu MČR, Morava cup, a podobně.<br>
<b>Podvozek: </b>libovolný pro kategorii E1:10 Touring Car s maximální šířkou 190 mm<br>
<b>Karoserie: </b>čtyřmístný sedan (pouze typu DTM, maximální šířka karoserie
do 200 mm, křídlo nesmí převyšovat obrys střechy a je max. rozměrů 190x40x25mm
(šířka x délka x výška). Karoserie musí být realisticky zbarvena a opatřena
startovním číslem.<br>
<b>Motor: </b>jednotný, dodaný pořadatelem před termínem prvního závodu za sníženou
cenu. Motor rozebiratelný, s kuličkovými ložisky, 19×2 PEAK, pevné časování,
standardní uhlíky<br>
<b>Pneumatiky: </b>předepsané , povoleny jen v šířce 25,4 mm, pneu všech typů
TAKÉ OFF , LOSI , jsou k dispozici u pořadatele<br>
<b>Akumulátory: </b>Ni-MH a Nicd. Baterie jsou povoleny všechny druhy, velikosti sub.C
s napětím 1,2V, 23 mm v průměru a 43 mm délky. Max. 6 článků s napětím 7,2V<br>
<b>Mazadlo: </b>libovolné bez omezení používání<br>
<b>Hmotnost: </b> min. 1 500 gr bez čipu,1 522 gr s čipem<br>
<b>Jízdní čas: </b>6 minut
</BLOCKQUOTE>
</P>

<P><B><a name=“a4″>Formule 1</a></B><BR>
<BLOCKQUOTE>
<b>Podvozek: </b>libovolný pro kategorii E Formule 1:10 s maxim šířkou 225 mm
a pohonem 1 nápravy – zadní<br>
<b>Motor: </b>libovolný s jednotnou kotvou 19 závitů, (typu PEAK SPEC19)
dodanou pořadatelem před termínem prvního závodu<br>
<b>Karoserie: </b>libovolného formulového typu, model musí být opatřen realistickým
předním a zadním křídlem,a třírozměrným segmentem volantu, paží a přilby pilota v
kokpitu. Karoserie musí být realisticky zbarvena a opatřena startovním číslem.<br>
<b>Pneumatiky: </b> pěnové od libovolného výrobce, bezdušové budou povoleny s pořadatelem<br>
<b>Akumulátory:</b> Ni-MH a Nicd. Baterie jsou povoleny všechny druhy,velikosti
sub.C23 mm v průměru a 43 mm délky. Max.6 článků s napětím 7,2V<br>
<b>Mazadlo: </b>libovolné bez omezení používání<br>
<b>Hmotnost: </b>min. 1 200 gr bez čipu,1 222 gr s čipem<br>
<b>Jízdní čas:</b> 6 minut
</BLOCKQUOTE>
</P>

<P><B><a name=“a5″>MINI – T LOSI TRUCK 1:18</a></B><BR>
<BLOCKQUOTE>
<b>Podvozek: </b>libovolný pro kategorii 1:18 2WD (s pohonem 1 nápravy – zadní)<br>
<b>Motor: </b>původní ze stavebnice<br>
<b>Karoserie: </b>libovolná typu TRUCK, BUGGY.Karoserie musí být realisticky
zbarvena a opatřena startovním číslem.<br>
<b>Pneumatiky: </b> původního typu ze stavebnice, náhrady možné libovolný bezdušový typ od LOSI<br>
<b>Akumulátory:</b> 6 článků Ni-MH a Nicd (musí být uloženy jen v místě modelu
pro ně určené a nesmí přesahovat ani horizontálně ani vertikálně.<br>
<b>Úpravy: </b>výměnu kluzných ložisek za kuličková, výměna třecích tlumičů
za olejové, lze použít přední nárazník originál Losi, Parma<br>
<b>Mazadlo: </b>libovolné bez omezení používání<br>
<b>Hmotnost: </b>neomezena<br>
<b>Jízdní čas:</b> 6 minut
</BLOCKQUOTE>
</P>

<P>
<B><FONT>Systém závodů :</FONT></B><BR>
Každý závodník absolvuje 3 kvalifikační rozjížďky na 6 minut. Startovní pořadí
jezdce na startu 2. a 3. rozjížďky je podle výsledku z předchozí rozjížďky.
Na základě nejlepšího výsledku, tj. podle počtu najetých kol a dojezdového času,
budou závodníci rozděleni po 10 do finálových jízd A, B, C, D, popř. dalších.
Finálové jízdy se jedou 3x ve všech finálových skupinách. Hodnocení ve finále – ve
finálové jízdě budou za umístění přiděleny body, tzn. za 1. místo 1 bod, za 2. místo
2 body až do 10. místa. Nejhorší výsledek se škrtá, vítězí závodník s nejnižším
součtem bodů. V případě rovnosti bodů rozhoduje lepší výsledek (počet kol a
dosažený čas) z finálových jízd. Finálová jízda se uskuteční, pokud se na start
dostaví nejméně 3 závodníci.
</P>

<P>
<B><FONT>Organizace závodu</FONT></B><BR>
– v průběhu závodu bude prováděna technická kontrola modelu<BR>
– závodník je povinen při presentaci ke startu nahlásit dvě frekvence,
pokud tak neučiní nebude připuštěn ke startu<BR>
– po rozjíždce model zůstává na technické kontrole a jezdec nasazuje
modely následné jízdy, po jejím dojetí a provedení nasazování si bere
svůj model z techn. kontroly<BR>
– porušení technických pravidel (zvláště limitu hmotnosti a šířky
modelu) nebo neúčast při nasazování následující jízdy je trestáno
škrtáním výsledku předchozí absolvované jízdy<BR>
– nesportovní chování na tribuně,používání hrubých slov, nebezpečná
jízda a neuvolnění tratě pro jezdce, který je předjížděn o celé kolo,
je penalizováno STOP and GO nebo vyloučením jezdce z celé jízdy
(dle rozhodnutí rozhodčího event. ředitele závodu)<BR>
– použití jiné kotvy, či jiných než předepsaných pneu je trestáno
vyloučením z daného závodu<BR>
</P>
Bodování : Přidělené body jsou dány umístěním jezdce v závodě:<BR>
<TABLE>
<TR>
<TD>1. </TD>
<TD>50 bodů </TD>
<TD> 11.</TD>
<TD>30 bodů </TD>
<TD> 21. </TD>
<TD>20 bodů </TD>
<TD> 31. </TD>
<TD>10 bodů </TD>
</TR>
<TR>
<TD>2.</TD>
<TD>47</TD>
<TD> 12.</TD>
<TD>29</TD>
<TD> 22.</TD>
<TD>19</TD>
<TD> 32.</TD>
<TD>9</TD>
</TR>
<TR>
<TD>3.</TD>
<TD>45</TD>
<TD> 13.</TD>
<TD>28</TD>
<TD> 23.</TD>
<TD>18</TD>
<TD> 33.</TD>
<TD>8</TD>
</TR>
<TR>
<TD>4.</TD>
<TD>43</TD>
<TD> 14.</TD>
<TD>27</TD>
<TD> 24.</TD>
<TD>17</TD>
<TD> 34.</TD>
<TD>7</TD>
</TR>
<TR>
<TD>5.</TD>
<TD>41</TD>
<TD> 15.</TD>
<TD>26</TD>
<TD> 25.</TD>
<TD>16</TD>
<TD> 35.</TD>
<TD>6</TD>
</TR>
<TR>
<TD>6.</TD>
<TD>39</TD>
<TD> 16.</TD>
<TD>25</TD>
<TD> 26.</TD>
<TD>15</TD>
<TD> 36.</TD>
<TD>5</TD>
</TR>
<TR>
<TD>7.</TD>
<TD>37</TD>
<TD> 17.</TD>
<TD>24</TD>
<TD> 27.</TD>
<TD>14</TD>
<TD> 37.</TD>
<TD>4</TD>
</TR>
<TR>
<TD>8.</TD>
<TD>35</TD>
<TD> 18.</TD>
<TD>23</TD>
<TD> 28.</TD>
<TD>13</TD>
<TD> 38.</TD>
<TD>3</TD>
</TR>
<TR>
<TD>9.</TD>
<TD>33</TD>
<TD> 19.</TD>
<TD>22</TD>
<TD> 29.</TD>
<TD>12</TD>
<TD> 39.</TD>
<TD>2</TD>
</TR>
<TR>
<TD>10.</TD>
<TD>31</TD>
<TD> 20.</TD>
<TD>21</TD>
<TD> 30.</TD>
<TD>11</TD>
<TD> 40.</TD>
<TD>1</TD>
</TR>
</TABLE>

Do celkového hodnocení se započítávají všechny výsledky
všech absolvovaných závodů,<BR>
Tři nejhorší výsledky ze závodů se škrtají.<BR>
<BR>
<B><FONT>Startovné :</FONT></B><BR>
Junioři do 15let 100 Kč<BR>
Senioři 150 Kč<BR>
pro účast na závodech není nutná licence RCAČR ani členství v RC klubu
<BR>
<P>Poznámka : Pořadatel si vyhrazuje právo změn v propozicích</P>