Mechové obutí Tamiya pro šasi Tamiya F103RM

Igor Vlahovič


Tato kola jsem dostal společně s podvozkem Tamiya F103RM. Odjel jsem na nich několik baterií na začátku, potom jeden celý závod PEJ 2011 ve Val. Meziříčí a na závěr ještě další tréninkové jízdy. Jízdní vlastnosti výborné.

Zatímco zadní mechová kola se oproti novým sjela o cca 2 mm, přední se sjela natolik, že jsem již brousil přední části plata o asfalt. A proto byla potřeba zakoupit minimálně přední mechy nové. A připravit se tak na kobercové závody a případně na zbytek sezóny letní.

Protože jsem zastáncem originálního vzhledu jak F1, tak i GT verze modelu, neuvažuji prozatím o zakoupení redukce a následném použití mechových kol Corally. Popřípadě redukci na klasické šestihrany, kdy lze použít i běžné ONROAD pneumatiky. Říkejte si co chcete, ale už to nevypadá v některých případech jako formule.

Problém je sehnat alternativní mechové obutí pro šasi Tamiya F103 (pokud nenajdu osobně nějakou náhradu v jiném materiálu a bude fungovat). Bezdušové obutí je vyřešeno. RIDE Type A, popřípadě B. Mechová kola jsou k dispozici pouze od fy Tamiya.

Já zakoupil v prodejně MPM Brno sadu mechového obutí Tamiya s označením F103 HBR Medium Sponge Tires C (přední a zadní). Cena je za pár předních mechů 365 Kč a za zadní pár 435 Kč. Ano, je to poměrně hodně. Ale životnost zadních je velmi dobrá a při pomalejší jízdě i přední celkem vydrží. Pokud mi tato sada vydrží například zimní sezónu na koberci, myslím si, že to není až tak drahé na provoz. Když to půjde rychleji „pryč“, pak budu zvažovat jinou alternativu mechového obutí.

Mechy se prodávají po páru. Součástí balení je sada oboustranných pásek k přilepení mechu na ráfky, které jsou samozřejmě kitově zpracovány.

Stačilo tedy očistit ráfky, odmastit a poté nalepit oboustrannou pásku. Nejlépe po celé ploše. Pak jsem nasunul mechové kolo a aby se řádně usadilo, použil jsem tenký kulatý šroubovák a projel s ním celý obvod navlečeného kola. Tím jsem dosáhl rovnoceného napnutí mechové směsi.

Pro autentičnost jsem nalepil na boky kol reklamu.

Pro testy jsem dal na obě nápravy nové obutí. Přitom zadní použité mechy jsem si schoval a kdykoliv je mohu ještě použít. Jsou v pořádku.

Jsem přesvědčen, že na motoru 21.5T bude životnost dobrá. O reálné situaci budete posléze informováni.