Team MASTERS – F103 vyladěna na 12 hodin Blansko

Igor Vlahovič


Pokud vás zajímají další předstartovní informace z týmu MASTERS, zde jsou:

 

V nočních hodinách dne 11.7.2011 byla dokončena karoserie LMP Mulsagne. Navíc byl podvozek osazen motorem Speed Passion Ultra Sportsman 21.5T. Jedná se o nejnižší řadu od této značky.

Byl mírně upraven držák baterie, aby se dala použít i větší kapacita LiPo baterií. V opačném případě šla například LiPo ORION 4600 mAh ven velmi ztuha. Ne, že by jsme spěchali s výměnou baterií při závodě, když budou stejně potřeba oddychové přestávky. Ale proč neusnadnit práci mechanikům.

Auto tedy bylo připraveno na první jízdu na okruhu Globus.

Dne 12.7.2011 jsem se dostavil na dráhu. A provedl jsem první test, který měl ukázat dobu jízdy a rychlost modelu jak v ZERO BOOST časování, tak na maximální hodnotu. A jak to dopadlo a jak se model řídil ? Ještě pro jistotu uvedu popis modelu:

 

Podvozek – Tamyia F103 v úpravě GT

Motor – Speed Passion Ultra Sportsman 21,5 závitu. Nelze jej časovat

Regulátor – Nosram Pearl V2- prvně jsem měl časování na 0. Ale model jel opravdu pomalu a tak jsem načasoval regulátor na stupeň 10. Tedy nejvyšší. Rychlost vyší a srovnatelná s TT-01, motorem Johnson a převodem 55/28.

Pneu – RIDE (A zadek, B předek)

Baterie – LiPo Orion 4600 mAh 40C

Pastorek – 16 zubů na základní převodové kolo

 

Hlavně jsem byl zvědav na spotřebu, respektive na délku jízdy. Ta se vyšplhala na úctyhodných 51 minut. Po této době model výrazně zpomalil. Napětí na článku bylo 3,5V (bez zátěže). Tzn, že na kapacitu 4000 mAh se tomu úměrně doba jízdy zkrátí. Ale ne o moc. Myslím si, že tento údaj v návaznosti na časování motoru regulací je velmi dobrý. Doba nabíjení byla pak 56 minut proudem 1C.

Ovšem rychlost nebude zdaleka podobná ostatním. Menší průměr zadních kol, lowend motor, převodový poměr a „obyčejné“ baterie udělají své. Zato se mi dostane pohodové jízdy, kdy model sedí jako přikovaný.

Teplota motoru nepřesáhla 42°. I při tomto časování.

Jestli budu mít s něčím problém, tak to bude levá ruka. Konkrétně část za zápěstím. Zde jsem po hodině jízdy cítil tah. Ale až ve chvíli kdy jsem slezl z tribuny a ruku uvolnil. Jde o to, že držím RC soupravu a ta něco váží. Tým ještě vymyslí způsob, jak ruce ulehčit.

Jinak jízda pohoda, jistota ve stopě a pokud by to tak jelo po celou dobu…

Ale nepředbíhejme. Ještě se budou ladit další aspekty. Ale v základu je auto připraveno. Mechanici v týmu budou:

1. Josef Sperát

2. Josef Botík

Níže se podívejte na hotový model včetně loga generálního sponozora. Navíc přikládám video z jízdy. Točil jej Olda Nekuža (a díky za pomoc).