Přední RIDE pneu na F1 a testy otupení

Igor Vlahovič


Provedl jsem sérii testů a to s motorem Robitronic 17.5 na plný výkon. Postupně jsem přední kolo na vnější straně oblepil elektrikářskou páskou (izolačkou), kobercovou páskou a nakonec sekundovým lepidlem. A na co jsem přišel ?

1. izolačka na předním kole v šíři cca 3mm

– doba výdrže cca 9 minut

– levá strana odešla dříve a model postupně ztrácel jízdní vlastnosti

– jízdní vlastnosti podobné mechovým kolům originál

Zde přikládám video:

 

2. kobercová páska na předním kole v šíři cca 5 mm

– doba výdrže cca 4 kola

– pásky na obou kolech se shrnuly

– model byl silně nedotáčivý

Z tohoto pokusu natočen záznam nebyl.

 

3. sekundové lepidlo na vnější straně v šíři proužku

– doba výdrže cca 7 minut

– levá strana byla více opotřebována

– jízdní vlastnosti skvělé. Model byl ostrý v zatáčkách, ale nepřetáčel se a i výjezdy byly hodně dobré

– tato kombinace mi naprosto vyhovuje

Z této jízdy byl pořízen záznam:

 

Nyní jsem našel a naladil model tak, jak jsem si představoval. Avšak ani sekundové lepidlo není na delší dobu. Musel bych se o to neustále starat. A na dlouhé finále (například 50 kol) by tato úprava nevydržela. Proto nyní budu mít možnost otestovat na přední nápravě pneu RIDE typ B, který je tvrdší směsí a možná se přiblížím současnému nastavení.