Morava Cup 2003 propozice

Ing. Petr Ilgner


<b>Pořadatel:</b> ILPE Brno (Ilgner Petr), Tel., fax. 5 48528710 602 766901, e-mail ilpe@volny.cz a <br>
RC model Car Club Brno, e-mail rcmcc@sky.cz www.sky.cz/rcmccbrno<br>
<br>
Termín<br>
26.04.2003 Prostějov<br>
03.05.2003 Brno<br>
11.05.2003 Blansko<br>
07.06.2003 Prostějov<br>
22.06.2003 Blansko<br>
05.07.2003 Svitavy<br>
30.08.2003 Šenov<br>
20.09.2003 Zlín<br>
27.09.2003 Brno 9 + závěrečné vyhodnocení<br>
<br>
Kategorie : E 1:10 TC, a E 1/10 On Road (tzv. placky)
<br><br>
<b><font>Systém závodů :</font></b>
<br>
<b>Rozjížďky:</b>
<ul>
<li>junioři jedou kvalifikaci (rozjížďky) společně se seniory.</li>
<li>každý závodník absolvuje měřený trénink na 6 minut s cílem najet nejrychlejší kolo, nasazení do tréninku je dle
průběžného pořadí v celkovém. hodnocení (pořadatel si vyhrazuje možnou výjimku).</li>
<li>po tréninku proveden sort časů a z něj jezdci nasazeni do skupin pro rozjížďky. V případě že jezdec nenastoupí k
tréningu nebo nezíská žádný čas, je do rozjížděk nasazen dle rozhodnutí pořadatelů</li>
<li>každý závodník absolvuje 3 rozjížďky, každá na 6 minut</li>
<li>ve všech rozjížďkách startují jezdci dle pořadí po měřeném tréninku</li>
<li>dle nejlepšího počtu najetých kol a dojezdového času v rozjížďkách, jezdci rozdělení do finálových jízd A,B,C,D po 10 jezdcích</li>
</ul>
<pre>
Finále – počet finálových jízd
A, B 3
C, D 2
E … 1
</pre><br>
Finále jedou junioři společně se seniory, bodováni jsou však samostatně<br>
<br>
<b>Organizace závodu :</b><br>
<ul>
<li>závodník je povinen při presentaci ke startu nahlásit dvě frekvence, pokud tak nemusí být připuštěn ke startu</li>
<li>při zápisu do startu bude provedena technická kontrola modelu (kontrola umístění čipu, šířka modelu, použitá
karoserie aj.)</li>
<li>po rozjížďce model zůstává na technické kontrole a jezdec nasazuje modely následné jízdy, po jejím dojetí a
provedení nasazování si bere svůj model z technické kontroly</li>
<li>porušení technických pravidel (zvláště limitu hmotnosti a šířky modelu) nebo neúčast při nasazování následující
jízdy je trestáno škrtáním výsledku předchozí absolvované jízdy</li>
<li>nesportovní chování na tribuně,používání hrubých slov, nebezpečná jízda a neuvolnění tratě pro jezdce,
který je předjížděn o celé kolo , je penalizováno STOP and GO nebo vyloučením jezdce z celé jízdy(dle rozhodnutí
rozhodčího eventuálně ředitele závodu)</li>
<li>použití jiné kotvy, či jiných než předepsaných pneu je trestáno vyloučením z daného závodu</li>
<li>čas jízdy u kategorie E 1:10 TC je 6 minut</li>
<li>čas jízdy u kategorie E 1/10 On Road je 5 minut</li>
<li>závod ENDURANCE je závodem na dvě hodiny pro dva piloty se dvěma modely a 1-2 mechaniky kvalifikace je na dvě
jízdy (každý jezdec se svým modelem ) přičemž do výsledku týmu se započte lepší jízda každého jezdce. Délka
kvalifikační rozjížďky je 6 minut. Do finále postupuje 10 týmů, jede se na 2 hodiny s libovolným střídáním jezdců.
Vítězem je tým s nejlepším počtem najetých kol. (závod ENDURANCE bude uspořádán v případě pokud o něj projeví
zájem více jak 5 týmů)</li>
</ul>
<br>
Bodování : Přidělené body jsou dány umístěním jezdce v závodě:<br>
<table border=“0″ cellspacing=“1″ cellpadding=“3″ align=“center“>
<tr bgcolor=“#c2c2c2″><td width=“40″>Pořadí</td><td width=“40″>Body</td><td width=“5″ rowspan=“11″>&nbsp;</td><td width=“40″>Pořadí</td><td width=“40″>Body</td><td width=“5″ rowspan=“11″>&nbsp;</td><td width=“40″>Pořadí</td><td width=“40″>Body</td><td width=“5″ rowspan=“11″>&nbsp;</td><td width=“40″>Pořadí</td><td width=“40″>Body</td></tr>
<tr bgcolor=“#d9d9d9″><td>1</td><td>50</td><td>11</td><td>30</td><td>21</td><td>20</td><td>31</td><td>10</td></tr>
<tr bgcolor=“#d9d9d9″><td>2</td><td>47</td><td>12</td><td>29</td><td>22</td><td>19</td><td>32</td><td>9</td></tr>
<tr bgcolor=“#d9d9d9″><td>3</td><td>45</td><td>13</td><td>28</td><td>23</td><td>18</td><td>33</td><td>8</td></tr>
<tr bgcolor=“#d9d9d9″><td>4</td><td>43</td><td>14</td><td>27</td><td>24</td><td>17</td><td>34</td><td>7</td></tr>
<tr bgcolor=“#d9d9d9″><td>5</td><td>41</td><td>15</td><td>26</td><td>25</td><td>16</td><td>35</td><td>6</td></tr>
<tr bgcolor=“#d9d9d9″><td>6</td><td>39</td><td>16</td><td>25</td><td>26</td><td>15</td><td>36</td><td>5</td></tr>
<tr bgcolor=“#d9d9d9″><td>7</td><td>37</td><td>17</td><td>24</td><td>27</td><td>14</td><td>37</td><td>4</td></tr>
<tr bgcolor=“#d9d9d9″><td>8</td><td>35</td><td>18</td><td>23</td><td>28</td><td>13</td><td>38</td><td>3</td></tr>
<tr bgcolor=“#d9d9d9″><td>9</td><td>33</td><td>19</td><td>22</td><td>29</td><td>12</td><td>39</td><td>2</td></tr>
<tr bgcolor=“#d9d9d9″><td>10</td><td>31</td><td>20</td><td>21</td><td>30</td><td>11</td><td>40</td><td>1</td></tr>
</table>
<br>
<p>Do celkového hodnocení se započítávají všechny výsledky z všech absolvovaných závodů,dva nejhorší výsledky ze
závodů se v celkovém hodnocení škrtají.<br>
U závodu typu ENDURANCE je samostatné vyhodnocení závodua samostané ceny a poháry.</p>
<b>Celkové vyhodnocení :</b><br>
<ul>
<li>Každý závod po ukončení je vyhodnocen vyhlášením pořadí a předáním pohárů. Žáci a junioři jsou hodnoceni zvlášť.</li>
<li>Na závěrečném vyhodnocení budou předány poháry pro prvních 6 v každé kategorii a ceny.</li>
<li>Celkový vítěz MORAVA CUPU obdrží putovní pohár a věcnou cenu v hodnotě 10.000Kč.</li>
<li>Celkový vítěz kategorie žák-junior obdrží putovní pohár a věcnou cenu v hodnotě 8.000 Kč.</li>
<li>Pro ostatní jezdce kteří absolvují z celkových 9-ti závodů alespoň 7 bude předána kotva TRINITY předepsaná pro MORAVA CUP.</li>
</ul>
<b>Stavební pravidla :</b> Pravidla EFRA pro danou kategorii.<br>
maximální šířka auta 190mm (bez karoserie)<br>
minimální výška modelu 120mm<br>
max. rozvor kol 273 mm, minim. světlost 4mm<br>
Podvozek : libovolný pro kategorii E1:10 Touring Car s maxim
šířkou 190mm<br>
Karoserie : dle EFRA tzv. Touring car, čtyřmístný sedan(pouze typu DTM
lze i auta GT), maximální šířka karoserie do 200mm označení: každý
model má karoserii povinně opatřenou dvěma startovními čísly
shodnými s čísly přidělenými pořadatelem prvního závodu křídlo nesmí
převyšovat obrys střechy a je max. rozměrů 190x40x25mm(šířka x délka x výška)<br>
Motor : libovolný s jednotnou kotvou dodanou pořadatelem před
termínem prvního závodu za sníženou cenu (kotvy dodány firmou TRINITY)
vinutí kotvy 14double (14×2). Kotvy budou označeny a očíslovány pro
snadnou kontrolu, kotvu není mono nijak upravovat jen s výjimkou
soustruženi kolektoru. Kotvy budou bezplatně servisovány pořadatelem
(soustruženi kolektorů), před a po závodě<br>
Pneumatiky : předepsané pouze 2 značky s ohledem na používané
podvozky a finanční možnosti jezdců<br>
šířka pneumatik : povoleny jen v šířce 25.4mm (Narrow),<br>
šíře 21mm (super narrow) není možná. Nelze použít pneu Corrally
– Take-Off. Na boku pneu musí být zřetelný nápis výrobce, pokud
tomu tak není nelze použití pneu akceptovat<br>
Značky pneumatik : TAKE-OFF<br>
SS-A25,SS-B30,SS-33,SS-C, – vyšší profil<br>
WSA,WSB,WSC – nízký profil novinka v r. 2000<br>
CS-22,CS-27,CS-32,CS-37 (nízký profil)<br>
LOSI<br>
blue,white,red,yellow ( verze Slick, Treaded, Intermediate).<br>
Akumulátory : Ni-MH a Nicd pro kategorii senior<br>
Mazadlo : libovolné bez omezení používání<br>
Hmotnost : min. 1500g po jízdě, nebude umožněna tolerance váhy
modelu). K dispozici digitální váha jezdcům pro průběžnou kontrolu
hmotnosti modelu během závodu<br>
<br>
U PRO 10 (placky ) není předepsaná kotva ani pneu a akumulátory.
Dle EFRA, Jizdní čas 5 min. <br>
<br>
Poznámka : Pořadatel si vyhrazuje právo změn v propozicích<br>