LRP X12 13.5T, instalace do podvozku

Igor Vlahovič


Stále mi vrtalo hlavou, jak by jel motor SP Competiton 3.0 13.5 na regulaci NOSRAM Pearl V2 v ZERO nastavení BOOSTu. Dostal jsem proto nápad v podobě dalšího testu na závodě MIBOSPORT nyní ve Svitavách. Jak účastníci ví, může se vybírat ze dvou kategorií STOCK a to klasický Stock a Stock ZERO. Mylně jsem se domníval, že v ZERO Stocku je povolen pouze systém Speed Passion (regulace Cirtix Club Stock Race s motorem SP 3.0 13.5T). Když se podíváme do pravidel, zní takto:

 

STOCK ZERO 

Kategorie Stock s regulátorem Speed Passion Cirtix Stock Club Race nebo libovolnou regulací o nastavení ZERO a motorem s počtem závitů 13.5T.

  • motor min. 13.5T o velikosti 540 jakéhokoliv výrobce
  • libovolný regulátor s 0 softwarem zero boost nebo regulátor Speed Passion Stock Club Race, seznam nejpoužívanějších regulátorů a nastavení níže
  • baterie max. 7,4V LiPo, LiFe, NiMh, NiCd v pevném netříštívém obalu
  • mazání na pneumatiky libovolné bez zápachu
  • pneumatiky Solaris Hard

Seznam je pak na stránkách pořadatele a Nosram tam je uveden.

Z toho jsem usoudil, že kromě toho mohu požít jakýkoliv motor o počtu závitů 13.5 a více. A také mohu použít regulaci současnou, kterou je Nosram Pearl V2. Proto jsem se k regulaci rozhodl pořídit motor LRP X12 13.5T. Nejedná se o nový motor, ale z bazaru. Ovšem v dobré kondici a z dobrého zdroje.

Osobně si myslím, že tento motor bude o něco výkonější jak SP 13.5T. A možná se budu mýlit, ale i regulace Nosram v ZERO časování bude mít jiné parametry jak Cirtix Stock Club Race. Ale o tom je celé testování, že.

 

Motor jsem usadil do modelu Hot Bodies Cyclone TC a nastavil pro začátek tyto parametry:

Časování motoru: 5°

Převodový poměr koncový: 4.51

Regulace: BOOST na ZERO a FEEL na parametru 3

Baterie: NOSRAM 5900 mAh 50C

Chlazení motoru: NE

 

Neměl jsem možnost zajet na dráhu a tak jsem na silnici před domem simuloval cca 3 minuty jízdy stylem: plný plyn, brzda a tak jsem to střídal po celou dobu. Po skončení „testíku“ jsem naměřil na motoru 58°. Teplota asfaltu cca 30°. Teplota se zdá býti zatím v normálu, ale za slunného dne bude asfalt mít i 40° a více a myslím si, že časování motoru budu muset změnit na 0 nebo i -5°. Chci opět udržet teplotu motoru do 80°.

Každopádně rychlost byla na Stock velmi slušná. Ale pokud to mohu srovnat zevrubně s rychlostí kolegy, který měl převod určitě pod 5.0 a systém SP Cirtix a motor 13.5, myslím že moje kombinace byla rychlejší. Ale jak píši, jedná se o první pocit. Závod vše objasní.  

 

Na závěr technické informace o motoru LRP X12 13.5:

Pracovní napětí: 3,7 – 7,4V

RPM: 21960

Otáčky na volt: 3050

Power: 241W

Účinnost: 93%

Magnety: sintered (12,45mm)