Hobby kategorie pouze s motorem Johnson ?

Igor Vlahovič


Po kladných zkušenostech s motorem Johnson 540-J v podvozku Hot Bodies Cyclone TC mě přivedl na další test a zároveň i na myšlenku pro existující Hobby kategorii v rámci seriálu Mibosport. O co jde ?

Jednoduše jsem nabil LiPo baterii naplno, ponechal osazení z minula a zajímala mě nyní délka jízdy na opravdu těžký převod a rychlost bez omezování se kolegům. Podvozek Hot Bodies Cyclone TC jsem měl tedy v tomto sestavení:

 

Motor – Johnson 540-J

Regulátor – LRP QC3 s nastavením Stock programu

Baterie – NOSRAM 5900 mAh 50C

Obutí – SOREX 32

Karoserie – Mazda 6 Speed

Převodový poměr – 4.58 koncový, což je poměrně hodně těžký převod

 

Jízda s takto nastaveným závodním šasi byla opravdu velmi příjemná a zapomeňte na jízdu stále pod plným plynem. Top speed byl přesně STOCKový a stále řiditelný mírně pokročilým jezdcem. V zatáčkách se již muselo přemýšlet o správném ubrání plynu a projetí zatáčky co nejlépe.

Měřil jsem čas jízdy a na výše uvedenou kapacitu jsem si užil 34 minut čistého času jízdy. Teplota motoru byla „legračních“ 29° bez jakéhokoliv chlazení. Pravda, teplota venkovní byla cca 20° a asfalt měl cca 18°. Ale i v létě to nebude příliš horké.

V této rychlosti, která se již za šnečí nedá považovat, podvozky nebudou příliš namáhané a náklady na provoz budou opět minimální. Takže kdyby pravidla pro kategorii Hobby byly zhruba následující, pak by to mohlo hodně nových jezdců zajímat. Toto je jen moje úvaha:

 

Podvozek – jakýkoliv (TT-01 má přirozeně svůj Cup)

Baterie – nejlépe již LiPo o kapacitě 5000 mAh a aspoň 40C (stačí jedna na závod)

Převodový poměr – klidně kolem 4.5 koncový a motor o ničem neví tak, jako regulátor

Motor – Johnson 540-J

Regulace – volná, nejlépe LRP QC2,3, Nosram Razor Evolution atp.

Pneu – sada použitých závodních pneu SOREX, Corally, VTEC atp.

 

Myslím si, že by v takto nastavené kategorii byly taky velmi zajímavé souboje a náklady by byly nízké na provoz auta. Baterie by stačila jedna, penu vydrží více jak sezónu, regulace není drahá (a to i nová), motor do 300 Kč a tu sezónu také vydrží.

A to svezení bylo pro mne opravdu zážitkem trvajícím 30 minut. Však to zkuste a posuďte sami…