MČR 1/5 Large Scale Onroad Slavkov u Brna – report

Igor Vlahovič


Uběhlo 14 dní a na pořadu byl další závod seriálu MČR LS onroad. Na dráhu Svitavy a Čelákovice se teprve podíváme. Druhý závod seriálu se tedy jel opět ve Slavkově u Brna.

Nebylo tomu jinak a opět byl závod dvoudenní. V sobotu 7.5.2011 se jely kategorie Touring Car a Porsche Cup, v neděli 8.5.2011 potom EKO. Porsche Cup a EKO byly nejvíce obsazené. Cestovní vozy se musely spokojit pouze s 8. jezdci.

Trénovat s mohlo již v pátek, čehož využili někteří jezdci. René Pšurný, který vždy přijíždí na závody již ve čtvrtek, tento závod vynechal pro pracovní povinnosti. Igor Vlahovič má nyní víkendy opravdu naplněné. Podpora Tamiya Cupu mu neumožňuje start v sobotu (pokud se kryje Mibosport s Large Scale) a v neděli pak jsou na řadě rodinné povinnosti. Ale určitě se na startu kategorie EKO objeví. Zbytek pole již tvořili známí piloti.

Ale zejména Porsche Cup oživili noví jezdci. Ladislav Hebký a Miroslav Hlavatý. Nechyběl Jiří Lukáš, který jel svůj první závod již minule. Celkově o Porsche Cup je zájem a účast je velmi slušná. Pojďme se podívat, jak to dopadlo v jednotlivých kategoriích.

PORSCHE CUP

11 jezdců se přiihlásilo do sobotního závodu. Na rozpravě se rozhodlo, že hlavní finále pojedou všichni jezdci. A tak odpadl stress a všichni měli jistotu, že postupují. Na druhé straně 11 aut na dráze, to už je pořádná dávka adrenalinu. Dvě skupiny pro kvalifikace. Petr Jirků ovládl s nájezdem 21 kol první skupinu. Ivo Day byl jediný, který s ním dokázal 21 okruhů za 10 minut jízdy najet. Zde jel i nováček Ladislav Hebký a Miroslav Hlavatý. Oba se teprve seznamovali s dráhou a modelem. Pouze dva jezdci najeli v kvalifikaci 22 kol. Byl to Jiří Tlustý a Dušan Bayer. Jirka Likáš žádnou z kvalifikací nedokončil do konce. Junior Tomáš Mikulec se s nájezdem 21 kol řadí k dobrým pilotům.

TQ na finále získal Jiří Tlustý. Před Dušanem Bayerem. Petr Jirků se postavil na třetí pozici. Očekával se souboj především prvních třech pilotů. Ale favorité Jiří Tlustý a Petr Jirků finále nedokončili. Dušan Bayer naopak nezklamal a s nájezdem 62. kol vyhrává. Ovšem Tomáš Mikulec jde s formou nahoru a jeho druhé místo se stejným nájezdem je toho důkazem. I Pavel Holub jel výborně. Měl pouze o okruh horší nájezd. Jiří Lukáš tentokráte také závod nedokončil. A jak to nakonec celé dopadlo ? 

  1. Dušan Bayer
  2. Tomáš Mikulec
  3. Pavel Holub
  4. Ivo Day
  5. Miroslav Hlavatý
  6. Zdeněk Hanzlík
  7. Josef Dušánek
  8. Jiří Tlustý
  9. Ladislav Hebký
  10. Petr Jirků
  11. Jiří lukáš

 

TOURING CAR

8 pilotů, jak bylo avizováno. Jiří Rybák opět na startu. Nechyběli oba Markové a vynikající Erik Margony. Pavel Holub se svým Porsche se do závodu přihlásil a užil si jízdy dvojnásobně. Stejně tomu bylo i u Dušana Bayera. Josef Kolařík se výhradně věnuje pouze cestovním vozům. Nejlepší formuměl Tomáš Marek. Před bratrem Martinem zajel TQ výsledek. Tak jako v Porsche Cupu, i zde někteří finále nedokončili. Postihlo to Jiřího Rybáka. Ostatní dojeli do cíle. Nejlepší nájezd byl 65 okruhů (Tomáš Marek), 60 okruhů pak „nejhorší nájezd“ při dokončení celých 30. minut.

  1. Tomáš Marek
  2. Martin Marek
  3. Erik Margony
  4. Pavel Holub
  5. Josef Kolařík
  6. Dušan Bayer
  7. Jiří   Těhnik
  8. Jiří Rybák

 

EKO

I zde se na start postavilo 11 pilotů a na rozpravě se opět rozhodlo, že finále pojedou všichni dohromady. Dušan Bayer si připravil pro EKO kategorii nový model včetně nové karoserie BMW M3 od FG Modelsport. Ve dvou skupinách na kvalifikace se zadařilo Tomáši Mikulcovi, který dvakráte najel 21 okruhů. Pak téhož výsledku dosáhl Jiří Těhnik. 22 okruhů hned v první jízdě své skupiny najeli Jiří Tlustý a Martin Marek.

Martin Marek potvrdil svoji formu a do finále se postavil na pozici TQ. Jiří Tlustý vybojoval druhé místo na startu. Dušan Bayer třetí. Tito borci v kvalifikaci najeli 22 okruhů. Petr Jirků na ně útočil ze čtvrté pozice. Josef Kolařík měl startovat z 11. místa, ale nakonec odjel dříve domů. A tak na startovním roštu bylo přesně 10 aut.

Samotné finále bylo středem mého objektivu fotoaparátu. Na finále jsem nechyběl. Po startu do depa zajel Tomáš Mikulec, aby se pak ještě vrátil. Martin Marek společně s Erikem Margonym dojeli ve stejném kole. Martin první a to i s jedním výletem mimo trať. Jiřímu Tlustému po dobrém startu začalo zlobit servo a dotáhl se na něj i Dušan Bayer. Na čtvrtém místě kroužil i Petr Jirků, který před startem nahříval kola na slunci. Zde všichni piloti nakonec dokončili finále. Foto modelů na dráze a video napoví více. Zde máte konečné pořadí po skončení finále:

  1. Martin Marek
  2. Erik Margony
  3. Dušan Bayer
  4. Jiří Tlustý
  5. Petr Jirků
  6. Jiří Těhnik
  7. Ivo Day
  8. Josef Dušánek
  9. Zdeněk Hanzalík
  10. Tomáš Mikulec

 

Po finále konzultoval Jiří Tlustý s Dušanem Bayerem potíže s jeho modelem. Vladimír Šeliga, který závody celý víkend řídil nakonec vyhlásil výsledky nedělního závodu. Bližší informace o pořadí najdete na stránkách pořádajícího klubu ARC Slavkov.