Hot Bodies Cyclone TC – do starého železa nepatří

Igor Vlahovič


Grand finále Xray Nosram Challenge v Trenčíně je za mnou. Kromě hodně práce s reportem jsem si vynikajícím způsobem zajezdil a užil si opravdu dobrých jízních vlastností podvozku Hot Bodies Cyclone TC, jehož výrobní datum sahá do roku 2006. Takže se jedná o „stařečka“. Ale do starého železa rozhodně napatří !!! Alespoň dle mého názoru nikoliv.

Mám pro to několik svých důvodů:

– co mi ho nastavil Marek Černý na závodě Xray Challenge v Holešově jsem do jeho nastavení nemusel zasahovat a jízdní vlastnosti jak na koberci, tak i nyní na asfaltu zůstaly zachovány a beze změny

– model je nedotáčivý a eliminuje jednak chyby v jízdě a hodně odpouští (koberec i asfalt)

– jediné činnosti, které provádím za celou dobu provozu jsou kontrola oleje v tlumičích, dotažení matek kol, kontrola stavu pneu (odlepení gumy) a jen zběžná kontrola, zda mi obě nápravy dosedají stejně na rovnou podložku. Nabití baterie je samozřejmostí

–  opotřebení dílů, především řemeniček, řemínků a kardanů je skoro nulové. Je to k nevíře, ale je to tak. Je to způsobneo i stylem jízdy ? Asi ano

– opotřebení pneu Corally STCC ? Minimální. Na jedné sadě, kterou jsem zakoupil poprvé v zimě, když jsem s HB TC Cyclone vyjel – jedu doposud. V zimě s mazáním, tento závod bez něj a pneu opět v normálu a jízdní vlastnosti šasi beze změny. Buď jsou Corally tak vynikající po stránce kvality nebo já tak „božsky“ jezdím 🙂 (počet závodů – 4). Stav kol je na úvodním foto

– karoserie Mazda 6 Speed ? Bez praskliny a se zpětnými zrcátky, čemuž se mnozí diví. Ale je to tak

– konkurence oproti 9,5kám v ZERO BOOSTU byl problém. Abych stíhal, musel bych porušit svoje zásady a teplotu motoru přesahovat. 9,5ky prostě táhnou odspodu a moje klidná jízda bez zrychlování stačila na to B finále. Ale i tak solidní výsledek. Kdybych měl v Hot Bodies kombo NOSRAM, zase by to vypadalo jinak. Každopádně regulátor v pohodě, motor do 85°, spotřeba 2200 mAh za 5 minut jízdy. Myslím, že dobré…

– spojovačky řízení a ramen ? V pořádku

– LiPo 5900 mAh 50C mi určitě pomohla ve výsledku na závodě Xray v Trenčíně. S 5000kou 40C bych asi takto nezajel. A to nemám Hi-TECH LiPo baterii. Ale stačí mi

Z toho všeho jsem usoudil, že i se starším typem šasi závodního charakteru se dá slušně jezdit a nemusí vás to stát majlant. A při moji činnosti reportéra, jako když najdeš takové řešení.