Dne 23.4.2011 se konal první závod seriálu Mibosport Cup na dráze Brno Bosonohy. V rámci tohoto seriálu se jela i kategorie Tamiya Cup, coby „prestižní“ kategorie. Já si dovolím napsat pár řádků o tomto proběhlém závodu.
Co bych chtěl pochválit, byla samotná účast. 14 jezdců a boj o finále A jsem ani nečekal. Do kategorie Hobby se nikdo nepřihlásil a zájem o Tamiya Cup byl mnohem větší. Nevím přesně co za tuto účast mohlo, ale zřejmě oddělení této kategorie od Hobby, samostatné jízdy a její hodnocení zvláště. Podle mého názoru to lidi více motivovalo. Sám jsem tento systém doporučil a nabídl se pořadateli pomoci mu s touto kategorií i zakoupením drobnosti pro 10 TOP jezdců Ačka a pak vítěze B finále a případně dalších.
I vyhlašování vítěze Bčka a pak nástup všech jezdců A finále určitě nebylo jezdcům jedno. Společná fotka je parádní a všem to připomene tento a další závody.
Závod si myslím proběhl v klidu a pohodě. Tím je myšlen i samotný Tamiya Cup. Kategorie vypsána pro podvozky TT-01 je myslím si dobře nastavena. A já zjistil na závodě další drobnosti, které všechny mohou posunout do prestižního A finále. Dovolím si to nyní rozebrat:
Karoserie – originální karoserie Tamiya zaručují exklusivnost a pestrost startovního pole. Lépe je mít přítlačné křídlo a pak je to naprosto v pohodě řiditelný model. A ta autentičnost…
Pneu – zde je to také pohodě. Dát 100 Kč za sadu mírně použitých závodních kol, které vám vydrží více jak sezónu. Není o čem diskutovat a gripu mají všichni dost
Podvozek – stačí ho mít v kuličkových ložiskách a pro nerovné povrchy (jakým jsou i Bosonohy), pořídit levné olejové tlumiče. Kromě zadní sbíhavosti není dále co tuningovat
RC souprava – je dobré mít již 2,4 Ghz a mít k dispozici EXPO funkci. Dnes již 2,4ku pořídíte do 1500 Kč a máte digitální soupravu. Ale i se starším Spektrem se dá jet. Ale pohodlí je pohodlí
Regulace – v hodně modelech jsem viděl regulace LRP QC2, QC3. Nejlepší regulace pro stejnosměrné motory. Nové kolem 1600 Kč, na bazaru kolem 1000 Kč. Tedy investice nijak závratná a máte vyřešeny spekulace, kdo tam co dá. A máte to při nepřepolování na hodně dlouho. Navíc při velikosti této regulace máte vyřešen regulátor do 1/18. Ekvivalentem může být Nosram Dominator Evolution nebo Nosram Razor Evolution. Hledejte vžd regulátor s nejnižším vnitřním odporem. Quantum, Nosram jsou asi nejlepší.
Baterie – všichni již snad měli v poli LiPo články. Ale jak jsem zjistil, na baterii hodně záleží. Poznal to i kolega, který má Ray 5000 mAh 25C (zánovní) a pak si půjčil moji sezónu jetou IP 5000 mAh 40C. Já sám jsem po výměně motoru za nový zrychlil, i když jsem na vítězného Pavla Bartoňka ještě ztrácel. Kombince dobře zajetého motoru Johnson, LiPo například Nosram 5900 mAh 50C a regulace LRP QC3 je hodně znát. A použití ještě vyšší kapacity a především Cček vás zase posune kousek dále.
Až zajedu motor, možná již budu Pavlovi stačit. Na to jsem osobně zvědav. Ale pořízení baterie je asi nejvyšší položkou v seznamu potřebných věcí. Pokud pominu koupi venku a levnější variantu. Ale otevřeně píšu: 5000 mAh 40C vám dnes i zde stačit asi nebudou (na velkých drahách). Já mám nákupem Nosram 5900 mAh 50C vystaráno jak v TC tak i ve Stocku. Jedna baterie pro obě kategorie. Uvidím, zda to bude nakonec stačit.
Kromě toho, musíte být vyježdění a zúročit tak všechny tyto parametry.
Myslím si, že účast v této kategorii by mohla zůstat a možná se i zvýšit. Přece jen ty investice do TOP techniky nejsou tak závratné. Já jsem si opravdu závod užil na 100% a děkuji všem za účast a jak se na závodě i v jízdě chovali.
Na dalším závodě TC naviděnou.