Large Scale Onroad 1/5 první závod – krátce online

Igor Vlahovič


Ve dnech 23.4. – 24.4.2011 se jel první závod onrad velkých měřítek LARGE SCALE. Dějištěm klání byl závodní areál ve Slavkově u Brna. Závody se jedou pod hlavičkou RC AČR, tedy jako Mistrovství České republiky. Oproti minulé sezóně 2010 došlo k menším organizačním změnám.

První změnou je časový harmonogram závodů. V sobotu se jedou kategorie Porsche Cup a Touring Car (cestovní vozy) a v neděli pak kategorie EKO. Minulý rok tomu bylo naopak. Zatímco cestovní vozy jsou otevřenou kategorií ce se libovolného tuningu týče, pak Porsche Cup a EKO musí být modely v základu.

Dalším krokem k větší obsazenosti všech kategorií je možnost startu modelů Porsche také v EKO. A to z důvodu, že podvozky jsou shodné s ostatními modely EKO verze, pouze mají modely Porsche kratší rozvor. To se například hodí Igorovi Vlahovičovi, který jezdil minulý rok Porsche Cup, ale protože soboty jsou většinou zaslíbeny závodům ET 1/10, možnost startu s modelem Porsche v EKO kategorii je pro něj vítěčnou zprávou.

Navíc do kategorie cestovních vozů je pak možno nastoupit jak s Porsche, tak s jakýmkoliv modelem EKO.

Všechny kategorie se jedou jako MČR, tedy i Porsche Cup. Ale to nebrání jezdcům bez licence RC AČR startovat ve vybrané kategorii. Pouze zaplatí vyšší startovné o 150 Kč. A nebude smozřejmě počítán do celkového pořadí šampionátu.

Posledním větším krokem jsou závody i na jiných drahách než ve Slavkově. A to ve Svitavách a Čelákovicích. Po dohodě s kluby se budou konat závody i tam a bude to zajímavá změnapro všechny jezdce.

Takže všechny tyto novinky mohou pozitivně ovlivnit účast na závodech velkých měřítek.

A co první závod ve Slavkově ? Jak byla účast a co bylo nového ?

Porsche Cup

Zde se nakonec přihlásil odo závodu 10 jezdců. Mezi nimi i nováček velkých měřítek Jiří Lukáš. Ten doposud jezdil rekreačne s modelem elektro 1/10, absolvoval vytrvalostní závod 10 hodin TT-01 právě na slavkovské trati a nyní se přímo vrhů do tajů LARGE SCALE. Navíc se stal členem klubu ARC Slavkov a bude tak hájit jeho barvy. Jeho první trénonk byl v pátek před závodem a s modelem Porsche se zkamarádil poměrně brzy. Na závodě pak jel všechny tři kvalifikace, kde dokázal najet i 19 kol. Například Jiří Tlustý, René Pšurný či Dušan Bayer najeli 21 okruhů. Tomáš Mikulec, Ivo Day, Josef Dušánek (také nový jezdec této kategorie), Pavel Holub a Zdeněk Hanzlík se pokusili zajet co nejlepší nájezdy.

Někteří všechny kvalifikace nedojeli nebo na ně nenastoupili. Ale TQ si na hlavní finále vyjel Jiří Tlustý, který již minulou sezónu kraloval. Další dvě místa na startu zaujali Dušan Bayer a Petr Jirků. Pořadí na dalšíchj místech blo následující: Pavel Holub, René Pšurný, Tomáš Mikulec, Ivo Day, Zdeněk Hanzlík, Jiří Lukáš a Josef Dušánek.

Finále na 30 minut bylo napínavé a ne všichni jej dokončili. Například Petr Jirků skončil v 21. kole. Josef Dušánek pak v kole 25. Jiří Lukáš se radoval, protože svoje první finále dokončil až do konce. Najel 49 okruhů. Vítězem finále Porsche Cup se stal Jiří Tlustý před Pavlem Holubem. Ten jede vyrovnanou jízdu a potrápil Dušana Bayera. Bramborová medaile (pohárek) pak zbyl na Reného Pšurného.  

Cestovní vozy

I zde se sešel počet 10. jezdců. Někteří jezdci s Porsche se přihlásili do závodu. Takže kromě stálých pilotů TC se na startu objevili nové tváře. Nejlépe si v kvalifikacích vedl Martin Marek, který dokázal najet 22 okruhů. O sekundu horší byl Jiří Tlustý. Josef kolařík pak měl o kolo méně a zaujal na startu do finále třetí příčku. Erik Margony a Tomáš Marek byli dalšími jezdci, kteří nakroužili v kvalifikacích 21 kol. Což byl výslede podobný nejlepším nájezdům v Porsche Cupu. Pavel Holub a Dušan Bayer, Jiří Těhník – také startovali právě zde. Jiří Rybák se po dlouhé odmlce opět vrátil do závodu.

Velké finále na 30 minut bez možnosti dotankování bylo opět zajímavé a všichni se modlili, aby dokončili závod. Někdy dojde palivo, někdy je to kolize, která zaviní nedokončení závodu. Martin Marek  nakonec potvrdil svoji formu z kvalifikací a zvítězil s nájezdem 63. kol. Se ztrátou ale ve stejném kole dojel i Josef Kolařík. Vyníkající výkon předvedl Erik Margony. Ten se ukazuje jako velmi dobrý pilot. Navíc je maldý a kariéru jezdce má před sebou. Nestačil na něj ani Dušan Bayer. Nedařilse jak by si představoval Tomáš Marek. Ten minulou sezónu s bratrem Martinem ukazovali mnohdy exhibiční jízdy. A to i ve finále. Tomáš se musel spokojit s celkovým 5. místem. Jiří Těhník závod nedokončil a červenou mu bylo 14. kolo. Ani Ivo Day, coby pohodový jezdec vždy s dobrou náladou, nezajel dle svých představ. 25 kol na lepší umístění opravdu nestačí Ivo. Příště to musí být lepší.

EKO

Tento závod se jel v neděli, jak stanovil časový harmonogram. Do závodu se přihlásilo 12 pilotů. I zde se objevil nový jezdec – Michal Jaroš. Zbytek startovního pole tvořili jezdci z předešlého dne. Po druhém kole kvalifikací byl v čele Martin Marek. ovšem Jiří Tlustý opět nenechal ostatní na pochybách, že umí. Jeho průběžné druhé místo toho bylo důkazem. Erik Margony držel třetí místo. Marian Sedlák, který se do závodu zaké přihlásil, zatím uzavírá startovní pole.

Ve třetím kole kvalifikací v první skupině najel 20 kol Michal Jaroš. Stejný počet dokázali ještě zvládnout Ivo Day a Josef Kolařík. Martin Marek ani Zdeněk Hanzlík nevyužili posledního kola na vylepšení.

A je tu semifinále !!! U toho jsem již přítomen. Za chvíli startujeme !!!

Semifinále B – natočil jsem záznam z této 20. minutové jízdy. Jirka Tlustý, René Pšurný, Tomáš Mikulec a Pavel Holub postoupili do hlavního finále. Na záznamu uvidíte průřez celou jízdou. Poměrně vyrovnaná jízda, kdy Jirka Tlustý zvítězil. Nebyla nouze o napínavé okamžiky, kdy po startu nedošlo ke kolizi. Na foto máte modely „v akci“.

Diváci nechyběli a potkal jsem i Jardu Sattlera, který se přijel na semifinále a hlavní finále podívat. A nebyl sám. Okolo trati jich bylo ještě několik.

Semifinále A – další skupina vedená Martinem Markem se vydala na 20 minut jízdy. Martin Marek dostal STOP and GO za ulití startu. I tak se Martin Marek propracoval vpřed. Ivo Day kroužil na pátém místě. Erik Margony odoláva chvíli Martinovi Markovi, ale při předjíždění Ivo Daye bylo pořadí jiné. Zdeněk Hanzlík ukončil jízdu cca 7 minut před koncem.  Vedoucí dvojice Erik Margony a Martin Marek se blížila k cíli. Tito dva určitě budou v hlavním finále na 30 minut. Do Ačka se probojovali i Dušan Bayer, Josef Kolařík, Ivo Day. Z této jízdy jsou již fotky modelů v galerii.  

Tak a zde máme finálovou 10ku před startem:

  1. Martin Marek
  2. Jiří Tlustý
  3. Erik Margony
  4. René Pšurný
  5. Dušan Bayer
  6. Josef Kolařík
  7. Pavel Holub
  8. Ivo Day
  9. Tomáš Mikulec
  10. Marian Sedlák

Finále startuje za cca 30 minut. Bude z toho opět záznam a foto. Vydržte.

Velké finále dopadlo následovně. Všechny modely dokončli jízdu, jen Tomáš Mikulec měl krátkou zastávku. Martin Marek se ujal vedení a už jej nepustil. Jirka Tlustý se ho držel po celou dobu a oba najeli 64 kol. Erik margny potvrdil, že umí a dojel si pro pohár na třetím místě. Marian Sedlák a Josef Kolařík dojeli taktéž v jednom kole. Na sedmé a osmé pozici. Vše jsem dokumetoval na foto a video. Myslím, že z toho bude slušný záznam cca 10 minut dlouhý. Ve fotogalerii uvidíte možná i zajímavé fotky. Ve finále jely modely Porsche, tak jak bylo uvolněno a bylo to hodně zajímavé – zejména na pohled. Na konec tohoto finále uvádím pořadí:

  1. Martin Marek
  2. Jiří Tlustý
  3. Erik Margon
  4. Pavel Holub
  5. René Pšurný
  6. Dušan Bayer
  7. Marian Sedlák
  8. Josef Kolařík
  9. Ivo Day
  10. Tomáš Mikulec

Ještě pošlu foto z vyhlášení a report je u konce. Večer budou k dispozici dva záznamy a to z 1/2 B a hlavního finále.