Hot Bodies Cyclone TC – příprava na léto 2011

Igor Vlahovič


Zimní sezónu 2010/2011 mám se závodním speciálem HB Cyclone TC za sebou. Odjel jsem s tímto podvozkem pár závodů a na každém jsem byl „úspěšný“. I když se jedná model staršího data výroby, na koberci jel opravdu velmi, velmi dobře. A to po nastavení šasi Markem Černým.

S podvozkem jsem jezdil kategorii Stock Standard a na MČR 2011 ve Rtyni již klasický Stock. Elektroniku nebudu měnit a kde pravidla závodů umožní jet níže uvedenou kombinaci, tam nastoupím.

Po zimě jsem se rozhodl model celkově vyčistit a připravit na letní sezónu 2011. A díky Víťovi Holovi i vylepšit přední nápravu. Takže co jsem vše podnikl:

1. vyjmul jsem z modelu všechna kuličková ložiska, vyčistil je v čističi brzd. Potom promazal a opět dal do modelu. Nějaká byla opět ne moc funkční… Opět se kaju a slibuji, že se nyní o můj vozový park ET budu starat lépe 🙂

2. zkontroloval jsem vůle v kardanech a přední ALU vyměnil za ocelové, které jsem koupil od kolegy Víti Holy. Vůle zadních kardanů a předních jsou nyní minimální. Spoje jsem promazal AW vazelínou proti opotřebování

3. doplnil jsem olej do tlumičů a prozatím je nechal nastavené ze zimy

4. proběhla kontrola diferenciálu. Po zimní sezóně jede stále hladce

5. dotáhl všechny šroubky

6. spodek karbonového plata jsem polepil ochrannou fólií proti poškrábání

7. převodové kolo jsem dal 96 zubů a pastorek 48 zubů. To je pro začátek koncový převodový poměr 4.87. V záloze jsou ještě pastorky 50, 51 zubů. Ale spíše budu ladit regulátor

8. na regulátoru LRP SXX Stock Spec jsem nastavil pro první testy parametry FEEL a BOOST na 3. stupeň. Podle teploty motoru budu postupně zvyšovat parametry tak, aby teplota motoru LRP X12 17,5 v daných podmínkách nepřesáhla cca 80°

První test rychlosti, teploty a spotřeby proběhne již ve čtvrtek 21.4.2011 ve Slavkově u Brna. Parametry se budou ještě měnit dle ostatních jezdců na daném závodě.