MČR ET 1/10 Rtyně – ONLINE report pátek a sobota

Igor Vlahovič


V když oficiálně závěrečný závod zimní sezóny 2010/2011 zde ve Rtyni v Podkrkonoší začíná až zítra 16.4.2011, proč nezačít již dnešním večerem s prvními informacemi o této akci. Jak již všichni mnozí víte, jedná se o závod Mistrovství České republiky na koberci, který je opravdu posledním závodem na kobercovém povrchu.  

Já jsem dorazil do Rtyně v Podkrkonoší již v pátek večer a ubytoval se v apartmánu Tereza, kde jsem již skoro VIP host. Nehledě na skutečnost, že tam strávím i týden dovolené s rodinou. Proto mi nic nebránilo, abych uvedl tento závod již dnes večer a  informoval vás například i o koncové přípravě mého šasi HB TC. Takže popořádku.

Ve 20:40 jsem se přivítal s majitelem objektu a jako minule měl již vše připraveno. A stejně měl vše k dispozici kolega Luděk Szostek s dětmi. Ten však přijel později.

Po vybalení věcí jsem jak jinak zapnul laptop a nedočkavě vyzkoušel připojení k internetu od T- Mobile přes modem. EDGE zde jede naprosto v pohodě a bez výpadku. Takže i když mám k dispozici pevný net na PC, raději jsem si sedl do sedačky a pohodlně se natáhl a začal tvořit.

Od 20:00 hodin se pomalu buduje dráha a vše kolem ní – tedy ozvučení, místa pro depa atd. Vše mají na starosti kluci z klubu Trutnov. Po 22. hodině by měla být dráha postavena a bude možnost již dnes začít ladit modely. A to až do 24. hodin. První nedočkavci tak mohou prohnat své modely v měřítku 1/10 již dnes večer. A je jedno, zda Touring Car, GTčko či monpost F1.

V podstatě budete moci tak jako na OPEN Tour, sledovat dění na dráze ze statické kamery,a to po celou dobu trvání akce – na tomto ODKAZU. Uvidíte tedy již dnes stavbu tratě a pak i večení volné jízdy.

Závod MČR by měl být přenášen na serveru My RCM s kompletními výsledky jízdy, pořadím atd. Ale zatím jsem link na serveru nenašel. Takže jakmile bude k dispozici, dám Vám link. Z mé strany pak nebude nutné dopodrobna popisovat pořadí, ale jen nastínit vývoj. Ulehčí mi to moji dvoudenní práci reportéra.

Už nyní se můžete podívat na rozpis skupin, ve kterých jezdci jednotlivých kategorií zítra budou jezdit. To vše naleznete na tomto LINKU. Například já jsem ve skupině s Jakubem Šimurdou, Tomášem Juřicou, Pavlem Novotným, Martinem Ševčíkem a dalšími piloty. To mně vyhovuje maximálně. Ihned budu mít srovnání s poměrně hodně kvalitními jezdci. Špička jede v poslední skupině kategorie STOCK  a také budu mít srovnání, o kolik jsem pozadu. Ale to vše až zítra již ve volných trénincích.

Časový harmonogram jsem již dříve uváděl, ale pokud chcete, můžete si ho osvěžit. Dle něj můžete sledovat dle potřeby ONLINE report, My RCM a ONLINE kameru. Jen upozorňuji, že kromě reportu zde na Masters, budou informace i na portálu RC Magazine. Nevím však, v jakém rozsahu. Ale určitě tam bude textové info a fotogalerie. A video záznam asi také.

Online report na Masters bude rozdělen do dvou článků. Páteční info bude spojeno se sobotními tréninky a kvalifikacemi. O aktulaizaci budete informováni v náhledu článku (vedle úvodní fotky). Neděle pak bude mít samostatný článek, který bude veden stejným způsobem.

Zatímco sobota bude věnována informacím a postřehům z dráhy a průběhu kvalifikací náhodně, v neděli pak budou informace aktualizovány vždy po jednom proběhlém kole finálových jízd. Text doplní foto a snad ihned i video.

Tak to by bylo pro začátek MČR ET 1/10 ze Rtyně v Podkrkonoší z pátečního večera vše – co se týče příprav závodu.

Nyní na závěr krátce něco z osobních příprav mého závodního modelu Hot Bodies TC Cyclone.

Před závodem jsem ještě provedl pár drobných úprav, které se zaměřily zejména na aktivní chlazení elektroniky – motoru a regulátoru.

Jak jsem již uváděl, mám celý podvozek připraven. Ale nedalo mi to a ještě v pátek dopoledne se mi podařilo sehnat aktivní větráček na regulaci LRP SXX Stock Spec, která ho v základním balení postrádala. Dále pak hliníkový chladič s větráčkem z produkce fy Ansmann. I když jsem se rozhodl, že nebudu systém jako takový za každou cenu přetěžovat, aktivní chlazení mi dá možnost o nějaký ten stupínek zvýšit hodnoty křivky plynu a BOOSTu na regulaci LRP. Snahou však bude udržet teplotu motoru do 90°. V každém případě využiji aktivného chlazení po jízdě, kdy nechám model zapnutý a především motor bude mnohem dříve ochlazen.

Kromě tohoto kroku jsem zkontroloval přední poloosy, promazal je. Stejně tak dopadla kontrola zadní nápravy.

A protože nebude moc pilotů, kteří pojedou šasi HB TC (snad ještě Víťa Hola, co vím), pak jsem karoserii Mazda 6 Speed zkrášlil samolepkami Hot Bodies a navíc i značkou elektroniky LRP.

Před spaním ještě zkontroluji stav řemínků, tlumičů, dotažení šroubů a další drobnosti. Navíc mám s sebou podvozek HB Cyclone S v rozsypu. Ten má některé díly shodné s TC, a tak závod pravděpodobně dokončím bez problémů. Navíc Jakub Plechač by měl mít u sebe od otce Františka také nějaké náhradní díly.

I tak budou jezdci s podvozkem Hot Bodies jistou raritou na tomto šampionátu, protože budou převažovat značky Yokomo, Xray a Tamiya.

Zítra po 9. hodině ranní tento online report pokračuje. Dobrou noc.

P.S. fotka postavené tratě byla pořízena z apartmánu právě pomocí přenosu z kamery…

 

KVALIFIKAČNÍ DEN 16.4.2011 MČR ET 1/10

Do haly jsem dorazil po 7. hodině ráno. V první řadě přibylo neuvěřitelně jezdců a dep. Já měl své místo „rezervováno“ již od včerejška a tak jsem se pozdravil s Víťou Holou a jeho kolegy z týmu Hot Bodies. Následovalo rozložení redaktorského náčiní, které je na akci prioritou. Pak následovalo depo tvořené nabíječkou, LiPo sáčkem a podložkou pro podvozek. A dokonce nějaké klíče pro „ladění“.

Samozřejmě jsk sedím klepu do laptopu první info ze soboty, zdravím se postupně se všemi kolem jdoucími. Tomáš Knopp, Radek Šimurda, mnoho českých kolegů. Antonín Hráček si nenechal ujít kategorii F1. Taktéž Luděk Szostek a jeho doporovod, který má depo na druhé straně haly u Tomáše Rajduse.

Všímám si vybavení dep a někteří jezdci mají i malý vysavač pro svůj model. Místo kompresoru. Tak to například mně ještě chybí.

Tribuna je plná už po 7:30 a postupně se tam střídají zájemci. Někteří testují na svých pneu, jiní již mají předepsanou sadu. Tu dostávám od Zdeňka Beneše i já. Dávám ji na model a hodlám to otestovat. Všechny depa jseou  hale a kolem dráhy a tak nejen já, ale i ostatní mají přehled o dění. Radek Flek testoval Yokomo, Jarda Kopecký Xray. Filip Rajdus jun. pojede Stock a také jsem ho tam zahlédl. Gombíkové nechybí, ale ani mistři jako Zdeněk Hamák, Michal Bok, Michal Blahovský a jiní, kteří pojedou nejrychlejší kategorii Modified.

Wifi opět jede bez problémů, ale musíte jít (alespoň já) mimo hlavní halu. Ale přenos naprosto v pohodě. Proto brzy ráno pošlu do éteru další sadu fotek. Ty budu v průběhu dne doplňovat.

Takže je na čase jít vyzkoušet grip pneu LRP.

První jízda s podvozkem dopadla dobře i na LRP sadě sedí auto jako přikované. Bude to chtít ubrat na výchylce řízení. Přesně v 8:00 se začaly volné měřené tréninky po skupinách. To čeká i mě, ale nejprve to chce snídani. A to vydatnou.

Tréninky řídí Zdeněk Beneš a podává instrukce. Jedou GTčka, Stock, F1 a Modified.  Já jedu ve skupině 6. Jízda trvá  minut a již nyní se mohou kontrolovat váhy modelů. To čeká i mne před první jízdou dne.

Nastoupila první skupina Stock a zatím není moc pilotů na tribuně. Vidím tam Pavla Novotného. Postupně se ale tribune plní dalšími jezdci.

A je to tady, hudba hraje na pozadí k jízdě. Paráááda. Tak to se mi tady opravu líbí. U těchto jízd nejsou nasazovači. Ti budou povinni až na ostrých kvalifikacích. A tak nyní se musí jet opatrně, aby nebyla potřeba pomoci na dráze.

A máme tu první video – krátké seznámení s halou a osazením.

 

A jak dopadla moje první volná měřená jízda ? Moje skupina je opravdu silná. Libor Vévoda, Jakub Šimurda. Petr Sedláček najel 26 kol a s ním i další dva piloti včetně Jakuba Šimurdy. Já najel zatím 25 kol společně s Liborem Vévodou. Ale měl jsem zastávku a pomoc nasazovače. Ale jinak velmi, velmi vyrovnané. Auta sedé jako v koleji a radost pohledět. S předchozí skupiny Stock byly zatím výkony slabší. V poslední skupině Zdenko Kunak najíždí 28 kol !!! Zbytek pole pouze 26. Marek Černý, Jarda Kopecký… Stock bude opravdu vyrovnán.

GTčka jedou také svižně. Rajdus Pavel zatím nejlepší ve skupině. Tomáš Knopp a ostatní budou muset přidat, aby Pavla dohnali. Ale rychlost je opravdu u některých uat velká. Ale gripu mají na rozdávání.

Formule taky nejezdí pomalu a některé dosahují rychlosti skutečných monpostů :-). Jen to uřídit. Ale pravidla pro GTčka a tuto kategorii jsou volná a tak motor je libovolný.

Michal Blahovský z týmu BPA si nechal vyfotit novou karoserii z produkce fy BPA. Prohodil jsem pár slov s majitelem firmy panem Radkem Pavlíčkem a pokračoval v cestě mezi depy dále. RC team Rychvald má také postaven velký stan a také mě ihned zdraví. Filip Rajdus ladil model a stačí na to sám. Je to šikovný pilot junior a na tomto závodě se rozhodně neztratí,

Zdeněk Beneš hlásí pořadí skupin a je před námi skupina číslo 11. To jsou piloti Modified. Zatím se prodávají předepsané gumy kategoriím Stock a Modified. Prezentace ještě neprobíhá. Na to ještě dle slov pořadatele RCA Trutnov času dost.

V Modified zatím nejlépe Petr Grof před Michalem Bokem. Zdeněk Hamák ml. na závodě není přítomen. Pouze jeho otec a ten jede kategorii 1. Nechybí Michal Bok z týmu Yokomo. Michal Blahovský z BPA, Václav Strupek, Víťa Hola, Zdenko Kunak, Jakub Plechač, Jarda Kopecký a další. I Marek Černý se pokusí kromě Stocku zde uspět.

První kolo měřených tréninků je za námi. Následovat bude rozprava. Při ní se budou fotit modely i jezdci na společné foto. Jezdci získají i informace ohledně průběhu závodu. Po rozpravě nahraji aktuální foto a i soupisku jezdců. Online přenos na My RCM nebude podle dostupných informací.

Starosta Rtyně pozdravil závodníky a popřál všem mnoho štěstí. Slovo vedl jak ředitel závodu pan Blahovský, tak i Zdeněk Beneš. Ten pozval všechny jezdce na večerní raut, který klub zajistil. Bude večer i vyhlášení zimní sezóny OPEN Tour. Zítra nebudou chybět mažoretky, každý závodník dostane tričko MČR na památku.

Zatím zde vládne pohodová atmosféra a klub RCA Trutnov neponechal nic náhodě. Myslím, že to bude zajímavě strávený závodní víkend. Foto máte již v tuto chvíli k dispozici.

Ještě jsme se dozvěděli, že traťoví komisaři budou Honza Blahovský a Zdeněk Beneš. Důrazně se bude kontrolovat čistota jízdy a narážení zezadu. A bude to přísné. A to bude jen dobře. Plus nasazovači na svých místech po jízdě. Malé prohřešky budou řešeny napomenutím. 5mm minimální světlost podvozku včetně karoserie.

Po kvalifikacích se uzavře dráha a otevře se až zítra po 7. hodině.  Toto se musí také respektovat.

Já jsem si nechal zkontrolovat model na technické kontrole. Světlá výška naprosto v pohodě a i křídlo, které mi věnovala na testy firma BPA prošlo. Takže jsem na další jízdu připraven. Jen ještě před jízdou zkontroluji šroubky zespodu šasi.

Jezdci začínají chodit platit startovné a každý již obdrží tričko MČR. Zároveň se platí i pneu. Ná závod jsou povoleny pouze 2 sady obutí. Jenu si musí každý jezdec Stock a Modified zakoupit. Druhá je volbou pro případ potřeby.

Začalo druhé kolo měřených tréninků a tentokráte již s nasazovači. Každý má vestu a je dobře vidět. K jízdě hraje pohodová hudba. Je tu jako v ráji… GTčka krouží, piloti se soustředí. Pavel Rajdus krouží plně soustředěně. Jeho GTčko jede opravdu dobře.

Víťa Hola mi udává rady ohledně podvozku HB TC a snad si to i zapamatuji. Víťa už tento podvozek jezdí a zná ho dokonale. Tak mám na tomto závodě podporu. Já prošel depa a nafotil další skupinku fotek, které jsou již nahrány. Kontrola nasazovačů probíhá před každou jízdou. Hudba hraje opravdu decentně a neruší.

Já jsem se pozdravil s panem Václavem Strupkem, který dojel až nyní. Ale omluvil se předem pro rodinné důvody. Nyní již bude stále přítomen.  I on je nedílnou součástí tohoto Mistrovství z pohledu funkcionáře v RC AČR. Přišel jako vždy – v obleku a kravatě. To prostě patří k jeho image.  

Já jsem si nechal zkontrolovat model na technické kontrole. Světlá výška naprosto v pohodě a i křídlo, které mi věnovala na testy firma BPA prošlo. Takže jsem na další jízdu připraven. Jen ještě před jízdou zkontroluji šroubky zespodu šasi.

Jezdci začínají chodit platit startovné a každý již obdrží tričko MČR. Zároveň se platí i pneu. Ná závod jsou povoleny pouze 2 sady obutí. Jenu si musí každý jezdec Stock a Modified zakoupit. Druhá je volbou pro případ potřeby.

Začalo druhé kolo měřených tréninků a tentokráte již s nasazovači. Každý má vestu a je dobře vidět. K jízdě hraje pohodová hudba. Je tu jako v ráji… GTčka krouží, piloti se soustředí. Pavel Rajdus krouží plně soustředěně. Jeho GTčko jede opravdu dobře.

Víťa Hola mi udává rady ohledně podvozku HB TC a snad si to i zapamatuji. Víťa už tento podvozek jezdí a zná ho dokonale. Tak mám na tomto závodě podporu. Já prošel depa a nafotil další skupinku fotek, které jsou již nahrány. Kontrola nasazovačů probíhá před každou jízdou. Hudba hraje opravdu decentně a neruší.

Já jsem se pozdravil s panem Václavem Strupkem, který dojel až nyní. Ale omluvil se předem pro rodinné důvody. Nyní již bude stále přítomen.  I on je nedílnou součástí tohoto Mistrovství z pohledu funkcionáře v RC AČR. Přišel jako vždy – v obleku a kravatě. To prostě patří k jeho image. 

Další jízda naší skupiny všechny povznesla výše. Kuba Šimurd najel 27 kol. Já se vylepšil na 26 kol. Ale 7 sekund do 27 mi prostě chybí. Navíc motor měl po dojezdu 106°. A to není ok. Takže jsem načasoval motor na -5°, dal převod 104/40 (6:33) a přidal na regulátoru BOOST o 1 stupeň. Už jsem si pořídil i teploměr !!!

Radek Flek měl problémy s modelem. Ale Zdenko Kunak opět jel jako stroj. Jede naprosto bez chyby a přirovanl bych ho k filmu Gattaca a hlášce: to je náš Jerom… metronom. Ale i Tomáš Juřica aspiruje na Ačko. Rado Ďuraňa také. Marek Černý se vylepšil. Stock bude opravdu velmi těsný. Já nastavení otoru a regulátoru konzultuji s Víťou Holou, za což mu děkuji. Sbírám cenné informace.

Formule opět dominují svými piloty. Ale ne těmi na tribuně, ale v kokpitu. Pohádkové postavičky a jim podobným jsou vidět za volantem. Klan Szostků si vede opět dobře. Zejména jediná žena v poli a to slečna Marie. Bratr Jan jede s ní ve skupině. Luděk Szostek nyní najel 26 kol jek piloti ve Stock. Tomu jede monopost nejlépe.

Já jdu natočit, co se děje v depech…

Jinak nyní začíná první kolo ostrých kvalifikací. Teď už jde o to zajet co nejlépe a tím se posunout blíže k vysněnému finále A. Ale ostatní finále budou zajímavé, o to nemám strach. Konkurence je opravdu velká a zjišťuji, že vyhrát třeba finále B by byl také zážiterk :-). A pokud nemám utrápit především motor teplotou, budu muset poladit a nechat tak. Osobně nájezd 27 kol považuji za výkon, kterého asi já nedosáhnu. Ale budu se snažit jet hlavně bez chyby. Takže po prvním kole opět dostanete nějké to aktuální info. Škoda toho MY RCM. To by vám pomohlo v orientaci ve výsledích.  

Já když jdu s autem na technickou a procházím tím boxem na měření křídla a šířky karoserie, musím sklopit zpětná zrcátka. Jinak bych se tam nevešel. Viz foto… Honza Blahovský komentuje jízdy a Pavla Rajduse jmenoval jako vítěze první skupiny GT. Ten má na to, aby byl v Ačku.

Na galerii jsou vidět i diváci, kteří se zde střídají. Kontrola nasazovačů se kontroluje lehce. Jak není vidět reflexní vesta na dané pozici, někdo chybí. A to pak pořadatel ihned řeší. A hudba hraje – tentokráte ABBA. Ať žije OLD MELODY. „Mamma mia, by by..“  Ano to je refrém této písně. Ale jízdy jedou dále. Radek Flek jede Stock a i GTčka. I zde je vidět, že umí. Naopak Roman Krejčí měl nyní problémy svozem. Růžový model Tomáše Knoppa vedl jízdu. Těsně za ním Radek Flek. VGT jede i Tomáš Rajdus. A dokonce i junior Filip Veselý.

Ve Stocku jede poměrně dost juniorů. Radim Hruška, Filip Rajdus, Pavel Novotný, A první jízda této kategorie byla hromadně napomenuta za styl jízdy. Asi jde již do tuhého a mladíci začínají mít klaply na očích. A startovní číslo 7 si vysloužilo napomenutí. Máme tu i jezdce z Polska. Ti jezdí i OPEN Tour a potkal jsem je zde i na OPEN Tour v únoru. Jde o kolegy Kusiakzewice a Rzasu. Mají společné depo a jedou oba Stock.  Stocků je celkem 5 skupin. Složení zde zůastalo jako ve volných jízdách.

Konzultoval jsem mazání pneu před jízdou s Víťou Holou, který má na to, aby byl v A finále. Tam pojede ale jen 8 jezdců. Takže můj sen A finále se pomalu rozplývá :-). Teď budu rád za Bčko. První ostrá kvalifikace mi dala 25 kol (havaroval jsem a stál cc 4 sekundy) a nějaké 2 sekundy dojezd. Teplota motoru po úpravách 106° a rychlost byla o něco pomalejší jak konkurence. Držel jsem se chvíli Kuby Šimurdy, který najel 27 kol jako jediný z naší skupiny. 28 kol opět Zdenko Kunak.  Průměr nájezdu dělá těch 26 kol a já se rovnám nyní například Jardovi Kopeckému, který zajel hodně podobně jako já. No bude to ještě hodně napínavé a těsné. Já ponechám toto nastavení i na další jízdu. Spotřeba u mě činila za 5 minut jízdy cca 2200 mAh.

Formule byly komentovány a Luděk Szostek se opět ujal vedení. Společně s ním ve skupině jede i Tonda Hráček. Roman Kavan dojíždí za Luďkem. K nejrychlejším formulářům patří i Michal Němeček. Pavel i Tomáš Rajdus jedou společně. Je to bratrská spolupráce nebo souboj ?  Michal Němeček jel naprosto bravurně. Ta rychlost, kterou zvládá a opravdu se jeho auto blíží v rychlosti reálu. Nesutečné. Michal jede karoserii z produkce BPA.

Diváci se na ochozu mění. Tak jako piloti na tribuně. Po F1 nastoupily skupiny Modified. Papírově nejrychlejší modely. Míra Čer najel 27 kol a dominoval své skupině. Jakub Plechač se přetahoval s Víťou Holou o cenné sekundy. Společně s nimi jede ve skupině Ivo Gombík. Ten v rychlosti občas potká pokličku a tím ztrácí. Zdenko Kunak se ujal vedení po prvním kole. Marek Černý nechal za sebou Michala Boka. Dobře zajel Michal Blahovský. 

Nyní natočím z druhého kola krátké záznamy z jednotlivých kategorií. Foto z prvního kola máte v galerii.  

Druhé kolo kvalifikací jsem se věnoval natáčení jízd kategorií GT a Stock. A protože jsem skončil ve své jízdě po dvou kolech, protože bez přítlaku vzadu se prostě jet nedá, točil svoji skupinu. Nastříhal jsem záběry, zpomalil některé a jak to dopadlo se můžete podívat. Pak jsem ještě fotil. A kdo jak zajel nejlépe v tomto kole ?

GT – Radek Flek (těsně před Filipem Veselým jun.)

Stock – Zdenko Kunak (s náskokem před ostatními)

F1 – Michal Neměček (neporazitelný ?)

Modified – Zdenko Kunak (těsně před Petrem Grofem a opět jede jako stroj) 

Pokud vás zajímají stránky polských kolegů, navštivte následující ODKAZ. I tam je online report. V podstatě jsme si vyměnili linky a byla navázána spolupráce. Na video si počkejte cca 20 minut. Budete o tom informováni. Jinak jsem zkrášlil svůj model, aby vypadal !!! Viz. fotogalerie. 

Zatímco probíhalo třetí kolo kvalifikací, nahrával jsem trpělivě skoro 7 minut dlouhý záznam. Ale nepovedlo se a vy si na něj ještě počkáte. Najdete jej potom níže aktuálně.

GTčka jsem pozoroval z bufetu na patře, protože jsme nechtěl odcházet od laptopu. Roman Krejčí měl pochválen model, který vypadá opravdu realisticky. Zdeněk Beneš neúnavně komentoval jízdu. I přes rádio a hovory v bufetu jasně slyším komentáře. Ozvučení je fakt dobré. Nikde nic nerezonuje.

Ve Stocku byla okomentována jízda mladého Filipa Rajduse. Umí jezdit nenej v Hobby, ale sbírá zkušenosti u zde. V podstatě celá první skupina Stock jsou junioři. Já konečně zajel bez chyby jízdu a dokázal najet 26 kol s dojezdem 5:04. Teplota motoru se ustálila na 78°, což je naprosto super. Ale… vyžádalo si to úbytek výkonu. Jakub Šimurda byl rychlejší a i ostatní kolegové. Navíc můj jízdní styl bez brzdy a včasným odstavením před zatáčkou nemá naději na úspěch. Jarda Kopecký, Tomáš Juřica, Petr Sedláček – ti všcichni již najíždí 27 kol. Zdenko Kunak pak 28 kol. Takže Nyní to vypadá, že 26 kol bude možná stačit na B finále. Abych najel 27 kol, musel bych přitlačit na pilu časováním.

Takže jsem dospěl k závěru, že když mám na regulaci LRP SXX Stock Spec parametry FEEL a BOOST nastaveny na 4ku, motor načasován na -5°, převod 104/40, pak teplota motoru po jízdě je do 80° a vše je optimálně vyladěno na dlouhou životnost. Pokud zvýším některý z parametrů, o něco zrychlím, ale opět půjde teplota motoru nahoru. Když udělám těžší převodový poměr, což ještě otestuji, teplota asi půjde taky výše. Je neuvěřitelné, jak jeden jediný stupeň na regulaci v BOOST ovlivní výslednou teplotu a výkon motoru.

Tonda Hráček mě zastihl, jak datluji výše uvedené informace do počítače a sdělil mi, že jsem nezničitelný. Dnes to jde hladce a protože je tady fakt pohodvá atmosféra, lépe se pracuje. Když jsem nasazoval, bavil jsem se s Luďkem Szostkem jak jedou mladí jezdci typu Kuba Šimurda, Tom Juřica a shodli jsme se, že jedou dravý styl. Sám jsem to pocítil, když jsem se je snažil chvíli následovat.

Formule jedou povšechně stejně, ale Michalovi Němečkovi to přímo letí. Protože je tato kategorie otevřená motorům a uřídíte raketový pohon, proč ne. Ale Michal jezdil vždycky precizně, takže u něj to není překvapení. Ale i ostatní ze skupinysvoje stroje nešetří. Ondra Šrámek nyní jel na 6. pozici. O 3,4 a 5 místo byl souboj a jezdci jeli ve dvou sekundách. Krásné a vyrovnané. Roman Krejčí pobavil ostatní „žraločím“ modelem = při akceleraci se mu nadzvedával předek karoserie. Toto nezapomněl Zdenda Beneš okomentovat. Taky mu nic neunikne. Však také sleduje jízdu poctivě.

Dvě Modified skupiny byly sloučeny. Proto je nyní o skupinu jezdců méně. Jarda Kopecký v pvní skupině vedl v jízdě. Jakub Plechač ho násleoval. Petr Aman jel na třetí pozici ve skupině. Honza Morávek do toho taky promlouval. Samozřejmě Zdenko Kunak, Michal Bok, Michal Blahovský opět excelovali.  

Závodní den je  plném proudu a mně se tu velmi líbí. Nasávám super atmosféru a nezaznamenal jsem konflikt, hádku nebo něco podobného. Navíc když auto jede jak má, radost z akce se násobí.  A to máme před sebou ještě dvě kola jízd a večerní zábavu. No a tady máte to konečně nahrané video z jízd. Enjoy !!!

Třetí kolo kvalifikací jsem pojal natočením dalšího záznamu. Tentokráte jsem se věnoval F1 a Modified. Ještě postřeh z mého ladění – po snížení výkonu jsem dobíjel  pouze 1980 mAh !!!. A to jsem se po poradě s jezdcem ze Stocku rozhodl udělat ještě změnu. Ais poslední. A to tu, že na regulaci jsem nastavil FEEL na stupeň 5. Měl bych disponovat lepší akcelerací při stejné maximální rychlosti a teplota motoru by neměla přesáhnout 85°.

Konzultacemi jsem strávil hodně času. Mezi tím GTčka skončily svoji jízdu a na dráze se proháněl Stock. Ale já se připravoval na natáčení F1 a pak nejrychlejší kategorie. Samotní nasazovači také dávají pozor na jízdu, protože upozornili na nehodu na cílové rovince. Taková je tu úroveň. Dělá to také přísný dohled komisařů před jízdou a nasazovači dělají opravdu to, co mají – nasazovat svůj úsek. Pavel Novotný zajel vítěznou jízdu ve své juniorské skupině. Po jízdě se opět pustí hudba a chystá se další jízda.  

Tak moje úprava FEEL parametru sice zrychlila model na výjezdech, ale nepolepšil jsem si. A navíc jsem opět boural a ztratil cca 2 sekundy. Ale auto jede famózně. Neskutečný zážitek. Po jízdě jsem si omylem zapnul místo °c F a vyskočilo mi číslo 170 :-). Jiný teploměr ukázal hezkých 68°C. Takže nastavení FEEL na pozici 5 neohrozilo teplotu motoru X12, ale pouze jeho akceleraci. Takže poslední kolo kvalifikace půjdu na 6ku. A spotřeba ? V pohodě = mAh.

Neskutečně zajela juniorka Szostková Marie. Otec se po jízdě ptal Zdendy Beneše, koliž že jeho dcera najela. Aby nebyla ohrožena jeho pozice :-). Tuto jízdu už jsem natáčel a kamera byla i na takových místech, kde se v Modified neodvážím. Ale mám poměrně slušnou životní pojistku :-)…

Hezky jsem si natočil nejprve F1 se zaměřením na juniory a pak přišli na řadu rychlíci.  Petr Grof o pár setin za Zdenko Kunakem. Michal Blahovský jako třetí. Sérii jsem natáčel jinak a se zajímavým pozadím. Jako hudební podmaz jsem použil část DJ setu Carla Coxe.

Nyní se záznam nahrává a jede poslední kolo kvalifikací. Poslední možnost si polepšit. Ale například ve Stocku je TQ jasné. I v F1. A i v Modified. To si připomeneme ve večerním souhrnu. Jakmile budou výsledky k dispozici. Nebudu předbíhat.

Jinak nastavení regulátoru FEEL na stupeň 6 mi pomohlo k najetí 26. kol, ale dojezd se vylepšil o 2 sekundy a i best lap se mi povedl. Přitom teplota motoru 78°!!! Na finále mám optimálně naladěno. Nehoří to, pěkně to jede (bravurně) a dlouho mi to vydží. Na špičku to nemá, ale mně to nevadí. Stejně nemám ruce 100%, jak zjišťuji a výkon proto pro mne není výhodou. Jednak nebrzdím, i když jsem to nyní zkoušel a ta stopa taky není bez chybek. A ty se trestají. 

 

Myslím si, že než popisovat nyní jízdy samotné, nastíním zhruba skupiny na zítřejší finálové jízdy. Kdo má TQ, kdo bude startovat z 1. pozice v ostatních finále. Tento šampionát má jen jednu chybku k dokonalosti – a to je online streaming dat na net. Pak by to bylo na 120%. Teď je to jen na 100% :-).  Ale co není v zimě. může v létě být, že. Pojďme na ty skupiny. Navíc jsem vám je nafotil. Nebudu přeci jen vypisovat všechna jména. Takže ještě vydržte chvíli …  

A zde máte zevrubné výsledky s tím, že podrobnosti najdete na foto. Všechny skupiny, všech finále, všech kategorií.

GT

  1. Radek Flek
  2. Tomáš Knopp
  3. Pavel Rajdus
  4. Libor Holub
  5. Filip Veselý jun.
  6. Roman Krejčí
  7. Tomáš Koudelka jun.
  8. Tomáš Rajdus
  9. František Kačírek
  10. Rostislav Zapletal

STOCK 17,5

  1. Zdenko Kunak
  2. Radek Flek
  3. Jakub Šimurda
  4. Jarda Kopecký
  5. Petr Sedláček
  6. Marek Černý
  7. Tomáš Juřica
  8. Libor Vévoda 

B finále zahajuje Matěj Řehák

C finále zahajuje Martin Ševčík

D finále zahajuje Radovan Rusinko

E finále zahajuje Dariusz Rzasa

Formule 1

  1. Michal Němeček
  2. Roman Krejčí
  3. Luděk Szostek
  4. Tomáš Rajdus
  5. Jiří Svoboda
  6. Ondra Šrámek
  7. Roman Kavan
  8. Pavel Rajdus

B finále zahajuje Marie Szostková

C finále zahajuje Josef Dušánek

Modified

  1. Zdenko Kunak
  2. Petr Grof
  3. Michal Blahovský
  4. Michal Bok
  5. Jaroslav Kopecký
  6. Víťa Hola
  7. Matěj Řehák
  8. Jakub Plechač

B finále zahajuje Marek Černý

Takže toto jsou výsledky na finále. Podrobné info viz fotogalerie.

Myslím si, že dnes už máte ke čtení, sledování materiálu dost. Já jdu na zasloužený odpočinek, abych zítra pojal finálové jízdy hezky zeširoka. Aby Vám nic neuniklo. Dobrou noc příznivci portálu Masters.cz.

Vlastně není konec !!! Raut je před námi a z toho bude taky foto. Takže až potom bude definitivní konec dnešnímu závodnímu dni 🙂