Acer Extensa 5220 – proč ?

Igor Vlahovič


Následující řádky sice neboudou mít s RC problematikou až tak moc společného, ale já se rozhodl to zde přece jen uveřejnit. Alespoň se dozvíte, že nejsem s přenosnými počítači velký kamarád a že si nejsme souzeni. Další řádky nejsou legrace, ale fakta, která jsem poznal na vlastní pěst…

O co šlo ? Protože vy, milí čtenáři, máte rádi rychlé zveřejnění článků mnou publikované, rozhodl jsem se pro koupi přenosného počítače neboli notebooku. Nakonec jsem si na splátky pořídil Acer Extensa 5220 (1,7 intel pentium, 1 GB ram, 120 GB HDD, 128 MB grafická karta, WIFI). Ideální sestava ne pro hraní her, ale pro práci s textem, fotografiemi atp. Cena byla velmi příznivá a to 11 800 Kč s DPH.

Odnesl jsem si ho domů. Vše odzkoušel. Po poradě s kamarádem Jarkem jsem přeinstaloval ovladače, kolega Jirka Hájek mi pomohl s nastavením routeru a sítí a konečný výsledek ? Vše fungovalo jako po drátkách. Vytvořil jsem notebook opravdu k mé spokojenosti.

Takže stroj připravený k práci v terénu a z toho plynoucí flexibilita a možnost rychlého psaní přímo na závodech i jinde. A dostávám se k jádru problému. Ke koupi notebooku došlo dne 31.1.2008. A teď pozor !!! Určitě jste mnozí četli o nehodě, která se stala někdy v létě 2007, kdy jsem si omylem zapomněl na dráze u Globusu tašku s částí mého vybavení a odjel jsem pryč no a kabelu si přejel… Něco podobného se stalo dne 1.2.2008. Při odjezdu z práce jsem nakládal hodně zavazadel do svého auta, odvážel jsem kolegyně z práce no a protože jsem myslel při tom na mnoho dalších povinností, kabelu s notebookem a dalšími věcmi jsem nechal vedle auta. Naštěstí jsem couval velmi zlehka s vytočenými koly, ale na obsah tašky jsem si lehce najel. Jak to asi dopadlo si můžete domyslet. Foto v tomto případě není ani nutné, ne ?. Display popraskaný a pracovní nástroj – den starý – k nepoužití.

Toto se mi stalo již v roce 2005, kdy jsem měl notebook firmy a ten mi pro změnu upadl i s taškou na zem, když jsem ho měl na rameně. Takže vidíte, že toto je moje zřejmé prokletí. Ale co následovalo dále ? Nyní je to určeno pro majitele nejen Acer notebooku.

Ještě 31.1.2008 jsem těsně před 17. hodinou přijel do autorizovaného servisního střediska Aceru do CT Parku v Brně. Zde mi přijali stroj do pozáruční opravy a sdělili mi, že oprava displaye bude stát cca 215 EUR díl, 600 kč/hodina práce a odeslání do místa bydliště PPL službou. Prostě nemožnost vlastního odebrání. Nechápu proč.

Doma jsem si podrobně přečetl smluvní podmínky a dočetl se, že bude provedena diagnostika závady a za tu zaplatím 800 Kč a to v případě, že nebudu akceptovat cenu opravy. No a cca 7000 Kč v mém případě…. To určitě ne. A tak jsem ihned napsal mail na servisní centrum, že chci stáhnout notebook z opravy ještě dříve, než se dostane k techikovi. Ihned jsem tam zajel, že si osobně vezmu přístroj zpět. Ale nechtěli mi jej vydat. Jen odeslat PPL službou na moji adresu. Chápete to ? Já ne. Prostě nezaplatím 800 kč za diagnostiku, tak alespoň 300 Kč za kurýrní služby. Nakonec jsem trefil na člověka, který měl pochopení a notebook se během 10 minut vrátil do mých rukou. Díky bohu…

 

No nyní jsem měl zpět svůj majetek. Ale co dále ? Zašel jsem za kolegou Radimem do firmy, která se zabývá repasem PC a notebooků. Měl jsem na výběr dvě varianty: první že mi vykoupí rozbitý přístroj za max. 4000 Kč a že si doplatím cca 5000 Kč a mohu mít notebook stejných parametrů málo používaný. Nebo si seženu display jinde a opravu si zařídím sám. A tak jsem si sedl na internet a začal hledat možnosti. Nakonec jsem stál před dvěma variantami: v Kladně mi nabídli použitý display za 4500 Kč s DPH + 200 Kč výměna. Ve společnosti Asupport s.r.o. naopak nový se zárukou a za cenu 5150 Kč s DPH a výměna nebyla podmínkou. Nakonec jsem se rozhodl pro druhou variantu, která se mi jevila jako jistější a lepší.

Proto jsem ještě 1.2.2008 jel do Prahy pro nový display a kolega Michal mi pomohl s výměnou displaye a celkovou diagnostikou notebooku zcela zdarma. Jsem jeho dlužníkem. A výsledek ?

Mohu opět psát články a to nyní přímo z místa dění. Měl jsem i velké štěstí, že jsem přišel jen o display. Ale i tak se mi cena zvedla o 5000 Kč. A snad jsem si smůlu vybral už do konce života. 3 x a dost se myslím říká. Pro majitele Acerů pozor na značkový servis a dobře si rozmyslete, než dáte svůj počítač do pozáruční opravy. Tak to je z mé strany vše. Už nemám co dodat.