TECH: BMW Z4 vs ráfky HPI offset 9 mm

Igor Vlahovič


<p>
Nedalo mi to a zkusil jsem použít ráfky HPI s offsetem 9 mm pro karoserii BMW Z4 od fy
Tamiya. Samotná karoserie je v šíři 190 mm. Ale když jsem nasadil <!– separe –>karoserii na podvozek
s offsetovými koly HPI ( offset 9 mm ), přesah nebyl příliš velký.
</p>
<p>
Pokud se podívám na reálná tuningová auta, pneumatiky v pohodě přesahují karoserii. U tohoto
modelu je to nyní stejné a přitom decentní. Pouze se musely upravit přední blatníky.
</p>
<p>
Bez úpravy předních blatníků nebylo možné zatáčet v plném poloměru. Pneumatiky se zasekávaly
o karoserii. A tak jsem vyřízl vše dle obrysu ( z výroby ) a jen přední výřez jsem
nechal menší. Pak přišel na řadu smirkový papír a delší dobu jsem brousil, dokud se kola
neotáčela bez problémů.
</p>
<p>
Vše je vpředu natěsno, ale vypadá to dobře. Zadní blatníky zůstaly beze změny. Nakonec jsem vše
pro vás nafotil a natočil krátký záznam výsledné úpravy.
</p>
<p>
Přesah kol je v mezích normálu. Pro úpravu jsem použil klasické 6ti hrany unašeče ( ne ty
rozšířené ) a ráfky HPI s výše uvedeným rozšířením.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/7nbe-n1nvVc&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/7nbe-n1nvVc&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>