Spektrum DX3S – seznamte se prosím

Igor Vlahovič


<p>
Jelikož zde na těchto stránkách byla již představena souprava Spektrum DX3R, podívejme se nyní na levnější variantu a to
Spektrum DX3S. Co nám tato souprava nabízí oproti DX3R, tedy nejvyšší řadě této volantové soupravy ?
</p>
<p>
Jedná se tedy o tříkanálovou RC soupravu, která pracuje na frekvenci 2,4 GHz. Pracuje se systémem DSM1. Součástí balení je následující
výbava:
</p>
<p>
– vysílač Spektrum DX3S
<p>
– přijímač Spektrum SR3300T
</p>
<p>
– přijímač Spektrum SR300
</p>
<p>
– párovací konektor
</p>
<p>
– 4 AAA baterie
</p>
<p>
– teplotní sonda nitro
</p>
<p>
– teplotní sonda elektro
</p>
<p>
– sonda měření otáček motoru
</p>
<p>
– náhradní rukojeť
</p>
<p>
– český návod a samolepky
</p>
<p>
Vysílač má oproti DX3R trochu hranatější tvar a tlačítko zapnutí se nachází na pravé straně. Display je stejný jako u DX3R a najdete
na něm všechny potřebné informace.
</p>
<p>
Programování funkcí je stejné tak jako u DX3R. Tedy jedno rolovací tlačítko, kterým vybíráte, potvrzujete a vracíte se o úroveň
výše. Práce v menu je opět intuitivní a menu je přehledné.
</p>
<p>
Souprava je kompatibilní s přijímači typu SR3000, SR3001, SR3500.
</p>
<p>
Na vysílači najdeme trimy pro plyn a řízení a třetí kanál. Potom tlačítko časovače, knoflík výchylek kol. DX3S má také krátkou a sklopnou
anténu.
</p>
<p>
Na obrazovce můžete mít základní informace o stavu baterií, názvu modelu, přehled výchylek atp. Delším stiskem rolovacího tlačítka
se dostanate na obrazovku telemetrie. Jak vše funguje bude opět zdokumentováno a popsáno v dalším příspěvku, který se tomuto tématu bude
věnovat. Nyní k funkcím:
</p>
<p>
Model select – máte možnost dát do paměti až 10 modelů
</p>
<p>
Model name – každý uložený model lze pojmenovat až za použití 10ti znaků
</p>
<p>
Model reset – slouží k navrácení k továrnímu nastavení. Platí pro vybraný model, ne pro všechny.
</p>
<p>
Travel – zde nastavíte velikosti výchylek plynu, řízení a třetího kanálu
</p>
<p>
Expo – slouží pro nastavení citlivosti neutrální polohy u plynu a řízení. Nastavit je můžete i pro třetí kanál.
</p>
<p>
Revers – můžete měnit revers u všech kanálů. Například, když vám řízení reaguje obráceně.
</p>
<p>
Sub trimy – výborná funkce pro doladění úhlových nepřesností například řízení. Nemusíte potom nastavovat mechanicky
táhla, ale uděláte to pomocí této funkce.
</p>
<p>
Timer – máte k dispozici tři typy časovačů a to: vnitřní časovač (délka výdrže baterie), down timer a up timer. Tedy klasické stopky,
které aktivujete stiskem tlačítka na rukojeti.
</p>
<p>
Bind – zde párujete soupravu s přijímačem za pomocí bindovacího konektoru. Proces je stejný jako u DX3R. Tedy zasunete bindovací konektor
do slotu přijímače a zapnete model. Přijímač začne blikat a čeká na signál. Zapnete vysílač, vstoupíte do menu BIND a poté, co si
nastavíte fail safe body, zmáčknete a držíte rolovací tlačítko dokud se přijímač nerozsvítí. Pak je vše hotovo.
</p>
<p>
Model match – chrání váš model před poškozením tím, že jedete s modelem vybraným a uloženým v paměti.
</p>
<p>
Throtle punch – posouváte polohu plynu do předem nastavené pozice – spalovací modely například.
</p>
<p>
Nastavení AUX – trimování pomocného kanálu.
</p>
<p>
Telemetrie – bude předmětem samostatného článku.
</p>
<p>
Systém – zde nastavujete kontrast, alarm při poklesu napětí a další funkce
</p>
<p>
Tak toto byly prozatím základní informace o této soupravě. Ta se nyní bude testovat v provozu a především se bude testovat funkčnost
telemetrie.
</p>
<p>
Na závěr bych chtěl poděkovat firmě <a href=“http://www.reichard.cz
“ target=“_blank“>Reichard modelsport</a>
za zapůjčení a možnost testování této soupravy.
</p>