TECH: Hotbodies TC 1/10 seznámení, první test

Igor Vlahovič


<p>
Již delší dobu jsem uvažoval o dalším testu, který by vycházel z jízdy s modelem Tamiya TT-01E. Jezdím s ním závody, kde jsou kategorie Stock <!– separe –>Standard. Tedy v kategorii, kde nejsou povoleny nejnovější regulátory a je povolen motor 17,5T.
</p>
<p>
Odjel jsem s TT-01E Xray Challenge v Holešově a OPEN Tour ve Rtyni. V obou případech jsem měl osazený model elektronikou LRP, o které se zmíním níže. Jízdní vlastnosti na „kus plastu“ se mi jeví jako dobré a každou jízdu jsem si užíval. Navíc jsem proti konkurenci ve Stock Standard nezajel špatně a ztrácel na nejlepší kolo. V celkovém pořadí jsem také nebyl na konci pořadí.
</p>
<p>
Ale nakonec se zrodil další nápad – se stejnou elektronikou zajet tuto kategorii se závodním speciálem. Ale ne s nejnovějším typem (Yokomo BD5, XRAY T3 2011, Tamiya TRF 417), ale se starším modelem a nemusí být nový.
</p>
<p>
Nakonec jsem zakoupil závodní speciál HPI – Hotbodies TC 1/10, model roku 2006. Podvozek je zánovní a minimálně použitý. Jediný problém budu řešit na závodě v případě náhradních dílů, protože prodej na závodech není zajištěn. Ale snad se nestane nic závažného. Tento podvozek už pojedu na sobotním závodě Xray v Holešově.
</p>
<p>
Model měl již namontováno digitální servo Futaba a byla na něm kola Corally STCC. Karoserii jsem pořídil novou a to Mazdu 6 Speed. Ostatní jsem měl k dispozici.
</p>
<p>
Do modelu jsem dal tuto elektroniku:
</p>
<p>
– regulátor LRP SXX TC Spec
</p>
<p>
– motor LRP X12 17,5
</p>
<p>
– micro přijímač Spektrum
</p>
<p>
– LiPo IP 5000 mAh 40C
</p>
<p>
– AMB čip
</p>
<p>
Vše jsem nainstaloval v neděli 13.3.2011 a rozložení elektroniky máte na foto níže. Spároval jsem RC soupravu s přijímačem, nastavil EXPO na 20%, převodový poměr jsem dal prozatím 5.29 (102 hnací kolo / pastorek 47)
</p>
<p>
Motor byl po dojezdu s rozumnou teplotou. V každém případě mám rezervu v časování motoru a také mohu zvýšit křivku na motoru ze stupně 4 na 10. Ale nebude to zřejmě nutné. Rychlost modelu příjemná a na základní setup jízdní vlastnosti taky v pořádku. Navíc Globus po zimě nění čistý a pneu taky bylo na koberec a s mazáním ze včerejška. Ostatně na videu uvidíte reálnou jízdu a nakonec pak s HB TC jel kolega začátečník. A jel s ním sice opatrně, ale naprosto v pohodě.
</p>
<p>
Jinak šasi je v karbonu a hliníkové díly mají fialový elox. Mám na něm stabilizátory, přední pevnou osu a vzadu kuličkový dierenciál.
</p>
<p>
Olejové tlumiče fungují taky dobře. Časem se ukáže, zda budou téci či nikoliv.
</p>
<p>
Taky mě zajímá opotřebení hybných částí – kardany, ozubení, řemínky atd. po určité době. A tak s podvozkem budu jezdit Stock kategorie a pojedu s ním i MČR ve Rtyni. Po určité době nafotím reálný stav a zveřejním. Ale například kardany na mě působí masivně.
</p>
<p>
Spodní šasi není stavěno přímo na LiPo. A tak jsem musel baterii trošku silou napasovat pod zadní bulkhead a připevnit jí páskou. Navíc jsem ji musel otočit konektory směrem k motoru, abych mohl zapnout kabely do regulace. Opačně to nebylo možné.
</p>
<p>
Karoserii jsem udělal ještě těsně před jízdou. Zbyla mi červená reflexní a bílá barva. A tak jsem zvolil free styl – jak tam červená dopadla, tak tam zůstala. Ale test spěchal a nebyl čas :-).
</p>
Model měl v rukách i kolega Radek Skopal, který mi pomohl zkontrolovat zběžně nastavení a poskytl mi hnací kolo a pastorek. Původní kolo a zakoupený pastorek nebyl možno použít.
<p>
</p>
Model jede tiše, akcelerace je příjemná a dojezd na kapacitu 5000 mAh byl 25 minut. Což je slušná jízdní doba.
<p>
</p>
Takže pokud máte zájem, podívejte se na záznam z první jízdy. Závod Xray Challenge v Holešově bude dalším místem testu. Uvidím, jak zajedu s tímto podvozkem oproti konkurenci kategorii Stock Standard. S TT-01 to nebylo špatné, nyní by to mělo být lepší.
<p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/ZaXEXXBoZBs?hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/ZaXEXXBoZBs?hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>