TECH: Tamiya DF03RA – adept na rally

Igor Vlahovič


<p>
V dnešním článku vám představím podvozek z produkce firmy Tamiya. Jedná se o
šasi, které nese typové označení DF03RA. Písmena RA znamenají, že <!– separe –>podvozek je
typ Rally. Existuje totiž i offroad verze tohoto podvozku.
</p>
<p>
Podvozek je určen spíše pro vyznavače RALLY, protože celá koncepce šasi je tomu podřízena. Poměrně
vysoká světlost, rally pneu a kompletní zakrytování převodů je toho důkazem. Měl jsem možnost
si podvozek prohlédnout. Ten byl již sestaven s nalakovanou karoserií Subaru Imprezza WRC.
</p>
<p>
Podvozek se dodává v rozsypu a je potřeba jej složit. K dispozici je přehledný obrázkový návod a
tak stavbu by měl zvládnout i začátečník. Nyní se podíváme na to, co je součástí stavebnice a potom
blíže na technické parametry modelu.
</p>
<p>
<b>Součásti stavebnice:</b>
</p>
<p>
– podvozek v rozsypu
</p>
<p>
– pneu rally včetně ráfků
</p>
<p>
– karoserie nenalakovaná včetně polepů
</p>
<p>
– motor Mabuchi RS 540 SH
</p>
<p>
– regulátor Tamiya 104BK (BEC, chod vpřed i vzad)
</p>
<p>
– přehledný návod ke stavbě
</p>
<p>
– klíč k sestavení, na kola
</p>
<p>
– drobnosti jako je mazání, olej do tlumičů atd.
</p>
<p>
<b>Technická specifikace modelu:</b>
</p>
<p>
– šasi je celé z ABS plastu
</p>
<p>
– náhon je 4WD prostřednictvím kardanu, který je vyosen
kvůli uložení baterie
</p>
<p>
– šrouby jsou ve stavebnici samořezné i metrické
</p>
<p>
– diferenciály jsou kuličkové s jemným nastavením
</p>
<p>
– v základu jsou ocelové kardany (včetně unašečů)
</p>
<p>
– celý model je v kuličkových ložiskách
</p>
<p>
– tlumiče jsou olejové o délce 55 mm. Pomocí oček je možné délku upravovat
dle potřeby
</p>
<p>
– nastavení geometrie má omezené možnosti
</p>
<p>
– u podvozku je možné nastavit rozvor 257 mm. Při použití druhého typu zadních
ramen je možný rozvor i 251 mm. To umožňuje použití i kratší verze karoserie
</p>
<p>
– základní šíře šasi je 190 mm. Možno rozšířit offsetem či unášeči
</p>
<p>
– všechny převody jsou kryté
</p>
<p>
– lze nastavovat jemnou zubovou vůli. Možnost výměny hnacího kola a pastorků &#8211; součást stavebnice
</p>
<p>
– baterie je umístěná uprostřed šasi a vkládá se zespodu. Stavěno je na 6 čl. Po úpravě lze použít
i LiPo v hardcase
</p>
<p>
– předek podvozku chrání urethane bumper
</p>
<p>
Fotogalerie vám přiblíží tento podvozek. V blízké době se model otestuje a bude o tom opět článek.
</p>