TECH: jak se rodí formule 1 1/18

Luděk Aschenbrenner


<p>
Tento týden je jednoznačně ve znamení zrození osmnáctinových formulí. Vedle zatím virtuálního provedení formulové konverze Scalpela od Lukáše Diblíka, mám to <!– separe –>potěšení dnes představit první montážní celky formule ALSracing F118.
</p>
<p>
O nové formuli jsme se zatím jenom dohadovali na DF RCauta net a tak aby debaty měli reálný základ máme tu horké fotky prvních montážních sestav prototypu nového podvozku. Základ tohoto modelu je vyroben z laminátu, delrinu a duralu. Nebudu se příliš rozepisovat protože model je ve stádiu zrodu a je jisté že se asi některé věci budou upravovat, nicméně základní technické informace jsou tyto:
</p>
<p>
&#8226;Rozvor 164mm
</p>
<p>
&#8226;Šířka přes kola cca 114mm
</p>
<p>
&#8226;Motor MIG280racing
</p>
<p>
&#8226;Akumulátory Lipol napříč (optimalizováno pro rozměr 36×68mm (vejde si až 1350mAh)
</p>
<p>
&#8226;Kuličkový diferenciál
</p>
<p>
&#8226;Model kompletně v kuličkových ložíscích
</p>
<p>
&#8226;Plovoucí odpružená přední náprava s integrovaným servem (optimalizováno pro Futaba S3114)
</p>
<p>
&#8226;Link zavěšení zadní nápravy
</p>
<p>
&#8226;Měkké odpružení zadní nápravy pomocí silentbloků a laminátových planžet (funkce stabilizátoru)
</p>
<p>
&#8226;Třecí tlumič
</p>
<p>
&#8226;Centrální pružinový třecí tlumič (možno nahradit olejovým tlumičem)
</p>
<p>
&#8226;Základní plato z vysokotlakého sklolaminátu 2mm
</p>
<p>
&#8226;Výztuhy základního plata
</p>
<p>
&#8226;Zadní motorové plato síly 1,5mm
</p>
<p>
Další detailní foto naleznete <a href=“http://alsracing.net/?p=1391#more-1391″ target=“_blank“>ZDE</a>.
</p>