TECH: Kyosho Mini Z MR-03

Igor Vlahovič


<p>
Dostala se mi do rukou novinka od fy Kyosho a to v podobě nového podvozku v měřítku 1:28
s označením Kyosho Mini Z MR-03. Jedná se o nástupce jeho <!– separe –>předchůdce s označením Kyosho Mini Z MR-02 LM (RM, MM) – dle délky podvozku.
Na novém šasi došlo zejména ke změně na přední nápravě. Nyní se pojďme podívat na obsah balení a co je
potřeba dokoupit, aby jste mohli uvést model do provozu. Navíc budete mít i srovnání obou podvozků
a na záznamu i porovnání k měřítku 1/18 onroad.
</p>
<p>
<b>Obchodní balení obou podvozků:</b>
</p>
<p>
Pokud zakoupíte Kyosho MR-02 LM nebo již novější MR-03, vždy součástí balení je karoserie dle nabídky, obutí,
start pack, pastorek a drobné díly. Samozřejmostí je manuál jak originální, tak i návod v CZ. Zatímco šasi MR-03 je
baleno zvláště – tedy podvozek a karoserie zvláště, pak MR-02 je vcelku a model je pevně přichycen.
</p>
<p>
<b>RC souprava:</b>
</p>
<p>
Součástí balení není RC souprava. Ale jelikož jsou oba podvozky osazeny elektronikou Kyosho Perfex (servo proporcionální,
regulátor, přijímač), stačí dokoupit jednu vysílačku Perfex KT-18 2,4 GHz a tu pak použijete na libovolný počet modelů.
Vysílač je napájen 4. kusy AAA NiMh články. Má sklopnou anténu. Dále pak trimy na oba kanály.
</p>
<p>
<b>Tuning:</b>
</p>
<p>
Oba podvozky lze dále tuningovat a to v podobě kuličkových ložisek, kuličkového diferenciálu, ráfky, karbonovým T-barem, pneumatikami,
motorem, pružinami atd.
</p>
<p>
<b>Rozdíly mezi MR-02LM a MR-03:</b>
</p>
<p>
Základním rozdílem je přední náprava včetně uchycení tlumičů. Zadní náprava zůstala stejná. Centrální elektronika také. Oba modely
jsou napájeny 4. ks AAA NiMh články. Uložení je podobné. O odpružení se stará centrální tlumič. Oba modely mají poháněnou pouze
zadní nápravu. Základní šasi MR-02 je i širší než u MR-03. Oba podvozky jsou vyrobeny z plastu.
</p>
<p>
Uchycení karoserií je podobné a provádí se pomocí plastových úchytek na karoserii. Karoserie jsou z pevného plastu a jsou každá
reálně zbarvena včetně všech detailů. Navíc můžete zakoupit náhradní dle svého vkusu. Na výběr máte mnoho typů. Musíte však dávat pozor délku šasi a dle toho vybírejte karoserii.
</p>
<p>
<b>Jízdní vlastnosti:</b>
</p>
<p>
Neměl jsem příležitost uvést modely do provozu. Ale na závodech Brno / Březí, kde se kategorie Mini-Z jede, jsou jízdní vlastnosti
těchto šasi hodně podobné větším měřítkům. A to díky proporcionálnímu řízení a možnosti doladění RC soupravy. Rychlost se základním
motorem je také příjemná.
</p>
<p>
<b>Závěrem:</b>
</p>
<p>
Pokud máte rádi modely menších měřítek a chcete využívat jízdu na malém prostoru, potom toto měřítko je pro vás možností.
Zakoupíte kompletní podvozek (šasi, karoserie, motor, pneu, elektronika), vysílač Perfex KT-18, sadu 8 kusů AAA nabíjecích akumulátorů, nabíječ
a v podstatě můžete vyrazit na závod. Zde vám uživatelé těchto modelů ochotně poradí s případným nastavením atd. Na první pohled
vypadají podvozky osazené danou karoserií opravdu reálně. Nejvyšší řadu podvozku s označením Kysoho
MR-03, vysílač KT-18, baterie, nabíječ pořídíte do cca 7000 Kč a jste připraveni na svoji první
jízdu.
</p>
<p>
Uvedené podvozky zapůjčila firma <a href=“http://www.reichard.cz“ target=“_blank“>Reichard Modellsport</a>, která je zároveň i prodejcem značky Kyosho. Tímto ji děkuji za spolupráci.
</p>
<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/IxURvISp9SM&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/IxURvISp9SM&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>
<p>
Celou problematiku se vám pokusím přiblížit na záznamu výše. Soubor ke stažení máte <a href=“http://www.ulozto.cz/4297894/miniz.mpg“ target=“_blank“>ZDE</a>.
</p>