TECH: příprava Raptor TC18 na ZVK do OPEN

Igor Vlahovič


<p>
Dne 27.2.2010 se koná další závod seriálu ZVK, který je pořádán rodinou Stodolovic. Závody
určené pro milovníky měřítka 1/18 a to jak v 2WD, tak <!– separe –>i ve 4WD. Stačí si vybrat kategorii,
která vám vyhovuje.
</p>
<p>
Já tam byl již v tomto roce a jel kategorii 180, tedy 5čl. NiMh a motor řady 180. Krásné svezení
a pohodová atmosféra. Je však čas na pokus. A jaký ?
</p>
<p>
Na pořadí je model Raptor TC18. S tímto podvozkem jsem se přihlásil do kategorie OPEN. Tedy změna oproti minulé akci.
A co tedy bude předmětem pokusu ?
</p>
<p>
Model byl již připraven na Xray Challenge Morava – takže vyčištěná ložiska, poloosy „odchlupené“. Celé plato odmaštěno. Hlavní
změna přišla v motorické části, kdy jsem motor EZRUN 5200 ot./V zaměnil za motor 3000 ot./V. A regulátor EZRUN jsem nastavil na
nejvyšší parametry co se týče časování motoru a rozjezdu. Níže uvádím podrobnější nastavení modelu na závod:
</p>
<p>
<b>Podvozek</b> – Raptor TC18
</p>
<p>
<b>Karoserie</b> – Lola Rask
</p>
<p>
<b>Baterie</b> – LiPo Ray Gold 1100 mAh 33C
</p>
<p>
<b>Regulátor</b> – EZRUN 18A, bezsenzorový
</p>
<p>
<b>Motor </b>- střídavý, 3000 ot./V, bezsenzorový
</p>
<p>
<b>Ratio</b> – 36/18
</p>
<p>
<b>Pneu</b>- mechová kola Xray MEDIUM široké na přední i zadní nápravě.
Přední otupené sekundovým lepidlem
</p>
<p>
<b>Tlumiče</b> – originál pružiny Raptor, postavení – krajní polohy vpředu i vzadu
</p>
<p>
<b>Chlazení motoru</b> – aktivní i pasivní
</p>
<p>
<b>Čip</b> – infra
</p>
<p>
Díky otevřeným parametrům regulátoru a chlazení motoru bude úkolem zajet co nejlepší
výsledek v kategorii OPEN. Na vítězství to nebude, ale poslední s touto kombinacé určitě nebudu.
10 minut jízdy prověří jak střídavý systém, tak i samotného pilota.
</p>
<p>
O výsledku budete informováni v online reportu, který bude ze závodu proveden.
</p>
<p>
Na fotkách níže máte zdokumentovánu činnost nastavování.
</p>