<p>
Přestože trend v modelech osmnáctin jde spíše směrem k co nejlehčím modelům, praktické
zkušenosti celkem jasně ukázaly, že co nejnižší <!– separe –>hmotnost nemusí být vždy výhodou.
Samozřejmě že se u lehkého modelu méně opotřebovávají mechové pneu a celkově jsou
také trochu méně zatíženy díly podvozku. Na druhou stranu pokud dojde při závodě ke
kolizi, tak zpravidla ten “lehčí” model je ve značné nevýhodě.
</p>
<p>
Zkušenosti z loňské sezóny prokázaly, že existuje určité optimum, kdy ještě nejsou patrny
stopy zvýšeného opotřebení pneu, ale přitom model není na dráze tak lehce “odstranitelný”
ze své jízdní stopy. To optimum se pohybuje někde okolo 400 gramů. Pochopitelně vyvstává
otázka co s modelem, který se po odtučňovací kůře vpodobě osazení lehkými komponenty
(li-pol, AC pohony, micro Rc vybavení ard.) stává snadnou kořistí dorážejících soupeřů???
</p>
<p>
Pomoc je snadná, stačí přidat speciální zátěž od ALSracing. Zátěž tvoří mosazný frézovaný
hranol s hmotností cca 40 gramů. V modelu Xray M18pro popř. v jeho konverzích je jediné
ideální místo kam přidat zátěž tak abychom neovlivnili vyvážení podvozku a aby se přitom
dosáhlo žádoucího snížení těžiště. Tím místem je prostor pod středovým hnacím kardanem.
Pro osazení této zátěže je nutno přesně v ose modelu vyvrtat tři otvory s roztečí 40mm a
s průměrem 2,7mm (pochopitelně je třeba zahloubení). Pokud používáme klasické baterky NiMh
je také třeba zajistit vhodnou izolaci packu aby nedošlo při nárazu ke kontaktu baterie se
závažím a tím k vyzkratování článků. U baterií lipol není třeba provádět žádné úpravy.
</p>
<p>
U konverzních setů ALSracing lze zátěž přišroubovat v místech otvorů pro vymezovací opěry
baterie a tyto opěry zátěží nahradit.
</p>
<p>
Použití tohoto prvku přináší znatelné zlepšení stability modelu a výrazně se sníží náchylnost
na převrácení v případě vyššího gripu koberce.
</p>