TECH: horní patro pro modely XRAY M18 PRO

Luděk Aschenbrenner


<p>
Každý kdo jezdí závodně s modely osmnáctin čas od času udělá na trati nějakou tu chybu. Pokud
je v ten moment model navíc osazený nějakým hodně rychlým pohonem a ještě <!– separe –>se ke vší smůle připlete
modelu něco pevnějšího do cesty, bývá zpravidla výsledkem destrukce. Jelikož náraz často
zachytí karoserie a přes ni to co je takříkajíc další na ráně a tímto prvkem jsou sloupky
a jejich držáky, resp. celý systém horního plata.
</p>
<p>
Pro ty jezdce, které tohle potká u modelu Xray M18pro a výsledkem je destrukce horního
carbonového dílu šasi např v oblasti upevnění sloupků karoserie máme připraveno elegantní,
levnější a velmi dobře funkční řešení. Na výše uvedeném obrázku je dobře patrná základní odlišnost
obou provedení. Originální horní patro je u modelu M18pro integrovaným prvkem, který tvoří
&#8220;laditelnou&#8221; výztuhu podvozku (podle počtu použitých popř, utažených šroubů lze nastavit
celkovou tvrdost podvozku) a současně nosník zadních sloupků karoserie.
</p>
<p>
U tuningového provedení ALSracing je celý horní systém rozdělen do dvou naprosto samostatných
prvků, přičemže nasník zadních sloupků karoserie je výrazně zesílen, který lze navíc v případě
poškození zakoupit také samostatně. Dalším aspektem hovořícím ve prospěch tohoto setu je
zkušenost, že originální podvozek vesměs nejlépe funguje právě v hodně měkkém &#8220;flexi&#8221; nastavení,
resp. ve stavu, kdy jsou pevně utaženy jen středové šrouby. V provedení ALS racing je tak tento
prvek doveden k maximální jednoduchosti, která se ale ukázala skvěle funkční.
tuningový set který nahrazuje originální tzv. flexi patro modelu Xray M18pro. Obsahuje vrchní
výztuhu z carbonu síly 1,5mm a nosník sloupků karoserie z carbonu 2mm.
</p>
<p>
Více info na odkazu <a href=“http://alsracing.net/?p=715#more-715″ target=“_blank“>ALS Racing</a>.
</p>